أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۳۸۳
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
آیت الله مکارم شیرازی در پیامی ابراز داشت: اگر بخواهیم جوانانمان را از غرق شدن در مفاسد اخلاقی نجات دهیم باید مسجد به صورت محور برای همه فعالیت های مذهبی و و اجتماعی در آید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، پیام آیت الله مکارم شیرازی به همایش محله مسجد محور در پی می آید.

بسم ا... الرحمن الرحیم

قبل از هر چیز این همایش را که به عنوان ]محله[ مسجد محور تشکیل شده و هدف آن از نام آن کاملا هویداست  به همه شما عزیزان حاضر و دست اندرکاران و مؤسسین محترم تبریک می گویم و امیدوارم به اهداف مهم آن نائل شوید.

اگر به عقب برگردیم می بینیم مسجد در آغاز اسلام کانون همه فعالیت های عبادی و سیاسی و اجتماعی و اخلاقی مسلمانان بود.

مسجد مرکز مهم عبادت و تعلیم و تربیت و کانون مشورت و تصمیم گیری برای غزوات اسلامی، محل جمع آوری  زکات و دادگاه مهم اسلام برای احقاق حقوق بود.

و عجب اینکه مسجد پیغمبر اکرم (ص) در آن روز از یک چهاردیواری ساده که ارتفاع آن به اندازه قامت یک انسان بود تشکیل می شد. و احتمالا فرش هایی از بوریا در آن بود و بعداً که جمعی از مسلمانان از گرمای تابستان و سرمای زمستان ابراز ناراحتی کردند به دستور پیغمبر اکرم (ص) سقفی بر آن زده شد، ستون هایی از تنه درخت خرما و سقفی از شاخ و برگ های نخل و همین مسجد بود که توانست کاخ ظلم و بیداد گری را ویران کند و به خون ریزی های عصر جاهلیت پایان بخشد و بت پرستی را ریشه کن کند.

 ولی متأسفانه بعداً تدریجا ً مسلمان ها از مسجد فاصله گرفتند و آن شور و جنب و جوش در مسجد نبود و در این اواخر (قبل از انقلاب) بسیاری از مساجد کانونی برای اقامه نماز جمعی از مردان و زنان پیر و سالخورده شده بود.

بحمدا... با آغاز انقلاب اسلامی مسجد تدریجاً به صورت اول بازگشت و جنب و جوش و شوری از مسجد مخصوصاً از جوانان به راه افتاد و در واقع انقلاب شکوهمند اسلامی از مساجد طلوع کرد و هم اکنون گرچه مساجد جنب و جوش دوران انقلاب را ندارد ولی درعین حال باز هم مرکز بسیاری از فعالیت های اسلامی است، به خصوص این که غالب مساجد با کتابخانه های خوب و نیروی بسیج مجهز شده اند.

به یقین اگر بخواهیم در برابر دشمنان بایستیم و جوانانمان را از انحراف و غرق شدن در مفاسد اخلاقی نجات دهیم باید مسجد به صورت محور برای همه ی فعالیت های مذهبی و اجتماعی در آید و این نیاز به برنامه ریزی کامل و جامعی دارد که امیدوارم تشکیل دهندگان این همایش و کسانی که از نظر فکری با آنها هماهنگ هستند دست به دست هم بدهند و برنامه ای در خور این کار تهیه کنند و سپس به اجرا درآید.

من به همه شما عزیزان مخصوصاً جوانان حاضر در مجلس و تشکیل دهندگان این برنامه از صمیم دل دعا می کنم که به هدف نهایی نائل گردید و مسجد را هر روز به صورت بالنده تر و فعال تر از گذشته در آورید ، خداوند یار و یاورتان باد. و السلام علیکم و رحمه ا... و برکاته

۹۵/۵/۳۰

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها