أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۰۴۱۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، پرسپولیس امسال چهار بازیکن خارجی دارد که بیش از 3 میلیارد تومان برای‌شان هزینه کرده یا به عبارت صحیح‌تر هزینه خواهد کرد.

به گزارش بانک ورزش و به نقل از ایران ورزشی، 3 میلیاردی که می‌شد با آن یک بازیکن شاخص برزیلی یا اروپایی جذب کرد یا دو ملی‌پوش برجسته ایرانی را به چنگ آورد. اصلا می‌شد این سه میلیارد را خرج نکرد چرا که تا الان از این خارجی‌ها استفاده نشده و به نظر می‌رسد این نفرات در بهترین شرایط شانس بسیار پایینی برای رسیدن به ترکیب اصلی داشته باشند. پرسپولیس در این فصل جزو معدود باشگاه‌هایی است که سهمیه خارجی‌هایش را پر کرده در حالی که به نظر می‌رسد نیازی به این همه ریخت و پاش و پر کردن لیست نبود.

موضوع بازیکنان خارجی پرسپولیس به اندازه‌ای مبهم و عجیب و غریب است و سوالات زیادی در خود دارد که حتی اگر سرخ‌ها همین حالا به‌عنوان قهرمانی برسند و جام را بالای سر ببرند نباید از این ابهام‌ها و پرسش‌هایی که ایجاد شده به راحتی عبور کرد.

آنتونی‌گولچ؛ چرا همچنان روی سکوست؟
در نوع پیوستن این بازیکن به پرسپولیس شک و شبهه‌ای وجود ندارد. گولچ با سابقه قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا آمده و تیم قبلی‌اش شریف تیراسول مولداوی بوده. باشگاه پرسپولیس با او قراردادی 200 هزار دلاری (660 میلیونی)بسته اما ظاهرا هنوز نه پول آی تی سی‌اش را داده(100 هزار دلار) نه اینکه از او استفاده می‌کند. آیا پرسپولیس بازیکن خارجی آورده و هزینه کرده که او را روی سکو بنشاند؟ نمی شد ده درصد این پول را به یک بازیکن جوان داد تا او هم مثل گولچ فقط در تمرینات و اردوهای پرسپولیس حاضر باشد؟
الکسی پلی یانسکی؛
 

چند کیلو دلار
مدافع میانی اوکراینی به شکل عجیبی به پرسپولیس پیوست. او سال‌ها در شاختار به تیم‌های کوچک اوکراینی قرض داده می‌شد و بعد از انحلال متالیست خارکف تیم نداشت و در کمال ناآمادگی و اضافه وزن به پرسپولیس آمد و بعد از گذشت یک ماه همچنان با این مشکل روبروست. نکته عجیب‌تر اما مبلغ قرارداد این مدافع میانی است. پرسپولیس با این مدافع قراردادی 900 میلیونی (281 هزار دلاری) بسته در حالی که گفته می‌شود رقم واقعی این بازیکن در اوکراین چیزی کمتر از 100 هزار دلار بوده است. از طرفی جالب آنجاست که مدیر برنامه این بازیکن در برنامه نود اعلام کرد رقم واقعی قراردادهای دو بازیکن اوکراینی بالاتر از آن چیزی است که در سایت سازمان لیگ اعلام شده است. پلی یانسکی در چهار بازی ابتدایی فصل فقط 5 دقیقه مقابل سایپا در هفته اول فصل بازی کرد و خود برانکو هم فهمید او اصلا آماده نیست.
ولادیمیر پریموف؛ این همه پول برای مهاجم ناآماده؟
مهاجم اوکراینی هم شرایط جالبی ندارد. او در چهار بازی ابتدایی فصل تنها 5 دقیقه مقابل فولاد در هفته دوم بازی کرد و یک موقعیت هم از دست داد در حالی که به نظر می‌رسید با توجه به دیر اضافه شدنش به تیم حتی در لیست 18 نفره هم نباشد. پرسپولیس برای پریموف هم ظاهرا 840 میلیون تومان (262 هزار دلار) هزینه کرده. بازیکنی که بعد از انحلال متالیست خارکف باشگاهی نداشته و قبل از آن هم در تیم‌های کوچک اوکراینی بازی کرده است. مهاجمی که شاید نصف قیمتی که پرسپولیس به او داده نیارزد.

بوژیدار رادوشوویچ؛ قیمت معقول اما نیمکت نشین
پرسپولیس راتکوویچ گلر صرب فصل قبل سایپا را می‌خواست. این گلر همان پولی که از سایپا گرفته بود (150 هزار دلار) را طلب کرد اما پرسپولیس با این رقم مشکل داشت. هر چند سازمان لیگ هنوز رقم قرارداد او را اعلام نکرده اما گفته می‌شود رقم قرارداد بوژیدار رادوشوویچ کروات بین 120 تا 130 هزار دلار باشد که رقم معقولی به نظر می‌رسد اما با توجه به آمادگی بیرانوند آیا برای گلر خارجی که غیر از قرارداد هزینه‌های دیگری برایش خواهد شد عقلانی است؟ در مورد بوژیدار گفته می‌شود علی رغم آنچه گفته شده مدیر برنامه‌های او همان مدیر برنامه‌های برانکو است؛ فردی به نام دارکو که ملیت کروات دارد اما در آلمان زندگی می‌کند. دیروز یکی از خبرگزاری‌ها نوشته بود ایگور پانادیچ مربی گلرهای پرسپولیس نقش اصلی را در انتقال رادوشوویچ ایفا کرده است!

 

با خارجی‌ها دوساله بسته‌اند
اشتباه بزرگ و البته احتمالا عمدی مسوولان باشگاه پرسپولیس عقد قرارداد دوساله با بازیکنان خارجی است. بعد از اینکه قرارداد سنگین برانکو برای دو سال دیگر تمدید شد هر چهار بازیکن خارجی امسال هم قرارداد دوساله بسته‌اند در حالی که مدیریت باشگاه ثبات ندارد و پرونده باز شکایت هایی مثل اومانیا و تادئو را نباید فراموش کرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها