أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۴۳۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۴     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
مدير تيم ملي فوتبال گفت: در تمام طول المپيك ريو هر ورزشكارمان كه شكست مي‌خورد مثل آنها و پا به پايشان گريه مي‌كردم و هر ورزشكاري پيروز مي‌شد از خوشحالي اشك شوق مي‌ريختم.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، المپيك ريو با همه تلخي و شيريني‌هايش سرانجام به پايان رسيد هرچند كه كاروان ورزش ايران به اندازه‌اي كه بايد مانند دوره گذشتي در لندن موفق عمل نكرده و كاروان ركورددار ايران از لحاظ تعداد ورزشكاران در ادوار المپيك با يك مدال طلا و 4 مدال كمتر نسبت به دوره گذشته به كار خود پايان داد. هرچند كه از مدت‌ها پيش از المپيك همواره اين جمله را از اهالي ورزش مي‌شنيديم كه فضا المپيكي نيست و چه بسا همين فضا باعث شد تا ورزش ايران نسبت به دور گذشته در رده نازل‌تري قرار بگيرد.

در اين بين و درباره نتايج به دست آمده براي ورزش ايران در المپيك 2016 ريو اما كارشناسان ورزش ايران بهتر مي‌توانند نظر بدهند كه از جمله اين كارشناسان مي‌توان به افشين پيرواني اشاره كرد كه وي به واسطه تحصيلات دانشگاهي با بسياري از رشته‌هاي ورزشي به صورت علمي آشنايي دارد. هرچند كه پيرواني مي‌گويد علاوه براي دنبال كردن نتايج ورزشكاران ايراني در المپيك پا به پاي غم آنها اشك ريخته و با شادي‌شان نيز شاد شده است.

بر همين اساس گفت و گوي نسبتا متفاوتي را درباره نتايج ورزشكاران ايراني با پيرواني كه اين روزها از وي به عنوان مدير تيم ملي فوتبال نيز نام برده مي‌شود انجام داديم هرچند كه اين بهترين فرصت بود تا از وي درباره وضعيت تيم ملي تيم ملي در آستانه رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني 2018 روسيه و برخي انتقاداتي كه همواره به اين تيم و سرمربي پرتغالي آن مي‌شود گفت‌وگويي را انجام داده‌ايم كه در زير آن را مي‌خوانيم؛

فارس: در المپيك 2016 چه از لحاظ مدالي و چه از لحاظ كيفي كاروان ورزش ايران نسبت به مسابقات لندن نزول داشت. در اين مورد صحبت مي‌كنيد؟

از لحاظ اينكه نزول كرديم بايد ببينيم كجاي كار ايراد دارد. مطمئناً آن طور كه بايد نه كار شده، نه سرمايه گذاري شده و نه برنامه ريزي داشته‌ايم. وقتي نتيجه ضعيف‌تر مي‌شود يعني يك جاي كار ايراد دارد. رئيس كميته المپيك انگليس روز بعد از اينكه كشورش با 27 طلا و مجموع 67 مدال نايب قهرمان المپيك مي‌شود، مي گويد چالش جديد ما از امروز آغاز مي‌شود چون در دوره بعد بايد در ژاپن به ميدان برويم و اين كشور مي‌خواهد سرمايه‌گذاري خوبي داشته باشد و چين هم به اين كشور نزديك است و مي‌تواند تهديدي براي رتبه ما به شمار برود از سوي ديگر شرايط آب و هوايي و قاره‌اي مي‌تواند روي ما تأثير گذاشته و بنابراين بايد از امروز براي المپيك 2020 استارت بزنيم. يعني با اينكه بريتانيا جهش بسيار خوبي داشته و چين را با آن جمعيت پشت سر گذاشته و براي اولين بار نايب قهرمان المپيك شده اما براي دوره بعدي از حالا استارت مي‌زند و اين نشان مي‌دهد براي موفقيت بايد برنامه ريزي خوبي داشت، هدفمند بود و سرمايه‌گذاري خوبي انجام داد. اين نيست كه در اين كشور هم ورزشكار بگويد شب در ماشين مي‌خوابيدم و يا يك نفر ديگر گويد در اردو خورشت قيمه مي‌خوردم و يا مسابقه پينگ پنگ ورزشكار تمام شود و بعد مربي‌اش به سالن برسد و بسياري از اين مسائل كه مي‌‌تواند روي نتايج تأثير بگذارد. اگرچه برخي قضاوت‌ها در برخي رشته‌ها مانند كشتي يزداني و نوروزي و بهداد سليمي در وزنه‌‌برداري يا عابديني در شمشيربازي تأثيرگذار بود و شايد اگر يك مقدار داوري‌ها عادلانه‌تر بود، نتايج ما بهتر هم مي‌شد.

فارس: ورزش ايران هر دوره از داوري‌ها متضرر مي‌شود. به واقع بايد چه كاري انجام داد تا كابوس داوري براي ورزش ايران به پايان برسد؟

بايد اتحاد داخلي‌مان را زياد كنيم كه در اين صورت از اين اتحاد يك قدرت بيرون مي‌آيد و از دل اين قدرت اشخاصي بيرون مي‌آيند كه مي‌توان به واسطه آنها كرسي‌هاي قدرتمند در نهادهاي بين‌المللي به دست آورد اما متاسفانه اختلافات داخلي باعث مي‌شود تا قدرت واقعي را نداشته باشيم. چه بسا قهرماناني داريم كه تحصيل كرده هستند و آدم هاي بزرگ در ورزش داريم كه مي‌توانند تاثيرگذار باشند اما در نهايت اختلافات داخلي باعث مي‌شود تا اين اتفاقات بيفتد و سكوها و جايگاه‌هاي اصلي به ورزش ايران اختصاص پيدا نكند. در نهايت اتحاد داخلي، تفاهم و تعادل و البته سرمايه گذاري خوب باعث مي‌شود تا ورزش يك كشور به جايگاه واقعي‌اش برسد. از لحاظ فني نيز مي‌توانستيم بهتر كار كنيم تا به نتايج منطقي‌تر برسيم. اين نيست كه بگويم فقط بحث امكانات، قضاوت و يا مباحث مالي فقط تاثيرگذار بوده بلكه بحث فني هم در اين بين اهميت داشته و مي‌توانست موثر باشد تا بتوانيم نتايج بهتري بگيريم. بايد همه چيز دست به دست هم بدهد تا يك اتفاق خوب بيافتد. ان شالله از همين امروز افرادي كه تاثيرگذار هستند يا دستي بر آتش دارند سرمايه گذاري لازم را انجام دهند تا در ادوار بعدي موفق‌تر باشيم. باقرزاده رئيس فدراسيون شمشيربازي در مصاحبه‌اي يادآوري كرده بود كه مجتبي عابديني در دوره قبلي آخر شد و از همان زمان با يك برنامه ريزي او به رده چهارم المپيك رسيد. اين نشان مي‌دهد كه شمشيربازي هدف دارد. وقتي رئيس كميته المپيك انگليس با كسب عنوان نايب قهرماني مي‌گويد هدفش از حالا المپيك توكيو است پس ما هم بايد ديدگاه و چشم‌اندازمان را بالاتر و بزرگ‌تر در نظر بگيريم. نبايد از پيروزي‌ها مغرور و از شكست‌ها نااميد شد. به همين خاطر بايد به آينده نگاه كرد و با سرمايه‌گذاري بهتر و آموزش بيشتر به اهدافمان برسيم. امروز ورزش علم است كه چه وزنه‌اي انتخاب كنيم يا مسائل ديگر در ساير ورزش‌ها.

بايد اتحاد داخلي‌مان را زياد كنيم كه در اين صورت از اين اتحاد يك قدرت بيرون مي‌آيد و از دل اين قدرت اشخاصي بيرون مي‌آيند كه مي‌توان به واسطه آنها كرسي‌هاي قدرتمند در نهادهاي بين‌المللي به دست آورد اما متاسفانه اختلافات داخلي باعث مي‌شود تا قدرت واقعي را نداشته باشيم.

 

فارس: به نكته خوبي اشاره كرديد. ورزشكاران ما در المپيك در برخي رشته‌ها به خاطر مسائل روحي رواني و برخي نير به خاطر عدم آمادگي جسماني از حريفانشان شكست خوردند.

درست است. بدنسازي برخي رشته‌ها اصلاً مناسب نبود. ورزش علم است و بحث بدنسازي، علم تمرين و فيزيولوژي بايد به خوبي لحاظ شود. خواهشم اين است كه از افراد دانشگاهي، تحصيلكرده و باسواد در ورزش كشور و در رشته‌هاي مختلف استفاده كرده حالا به عنوان مربي يا مشاور و يا هر سمتي آنها را ورود دهيم.

فارس: يك مقدار درباره المپيك، موردي صحبت كنيم. فكر مي‌كرديد يك روز براي ورزشي مثل شمشيربازي تا صبح بيدار بمانيد؟!

خير؛ واقعا آن شب احساس غرور كردم. 78 بازي ملي دارم و شعار هم نمي‌دهم. هر موقع سرود ملي ايران را مي‌زدند اشك در چشمانم جمع مي‌شد. الان هم به عنوان مدير تيم ملي هر زمان سرود ملي‌ را مي‌زنند تمام وجودم سرشار از عرق و تعصب ملي مي‌شود. در تمام طول المپيك هر ورزشكارمان كه شكست مي‌خورد مثل آنها و پا به پايشان گريه مي‌كردم و هر ورزشكاري پيروز مي‌شد از خوشحالي اشك شوق مي‌ريختم. يك خاطره‌اي هم تعريف كنم. روزي كه حسين رضازاده در المپيك ركورد زد، من و علي دايي هم اتاق بوديم و زماني كه ركورد المپيك شكسته شد من و علي چنان گريه مي‌كرديم كه آمدند و در اتاق ما را زدند و فكر كردند چه اتفاقي افتاده است. همزمان با وزنه‌هايي كه رضازاده مي‌زد ما هم گريه مي‌كرديم. درست است فوتبال به المپيك نرفت اما من هم مثل همه مردم ايران تا ديروقت بيدار مي‌ماندم و پا به پاي همه مردم براي ورزشكاران كشورم در همه رشته‌ها دعا مي‌كردم. براي خانم كيميا دعا كردم، براي نجمه خدمتي و الهه احمدي همچنين. يعني هم قلبي چون عاشق ورزش و كشورم هستم و هم به واسطه تخصصم به خاطر تحصيلاتي كه دارم به صورت فني تمام رشته‌ها را دنبال مي‌كردم.

فارس: شبي كه اشك‌هاي محمد بنا را ديديد چه حالي به شما دست داد.

آن شب اوج كار بود. برخي صحنه‌ها اوج كار است. صحنه بسيار ناراحت كننده‌اي بود. شايد سوريان پس از شكست بغض كرد اما بغض ما تركيد. يا وقتي حق يزداني را خوردند به همچنين.

فارس: در حق اميد نوروزي كه همشهري شماست نيز ناداوري شد.

در تمام كشتي‌ها اخطار اول براي ما بود كه در كشتي نوروزي برعكس شد و خوشحال بوديم كه اخطار بعدي به حريف نوروزي مي‌رسد تا او برنده شود اما داور به اندازه‌اي مماشات كرد كه وقت تمام شد و متاسفانه نوروزي با ناداوري شكست خورد. اما بدانيد در هر رشته‌اي در هر سطحي از قاره اي تا المپيك اگر قدرت نداشته باشيد نمي‌توانيد خيلي اتفاقات را به سود خودت رقم بزني. سربسته مي‌گويم كه قدرت همه چيز مي‌تواند باشد و بايد براي پيروزي قدرت هم داشت.

فارس: اما در همين وضعيت كشتي گيري مانند حسن يزداني با قدرت قهرمان المپيك شد.

يزداني را هم شايد اگر مي‌توانستند اجازه نمي‌دادند قهرمان شود! نمي‌گويم دلشان نمي‌خواست يزداني قهرمان شود اما بين روسيه و ايران مطمئنا به روسيه رأي مي‌دهند يا بين ازبك و ايران و يا آمريكا و ايران، به حريفان راي مي‌دهند. يعني اين تعادلي كه هست باعث مي‌شود تا اتفاقات به اين شكل بيفتد.

فارس: عبدولي هم در رسيدن به مدال طلا ناكام بود.

روزي كه حسين رضازاده در المپيك ركورد زد، من و علي دايي هم اتاق بوديم و زماني كه ركورد المپيك شكسته شد من و علي چنان گريه مي‌كرديم كه آمدند و در اتاق ما را زدند و فكر كردند چه اتفاقي افتاده است. همزمان با وزنه‌هايي كه رضازاده مي‌زد ما هم گريه مي‌كرديم.

براي سعيد خوشحال شدم كه مدال گرفت. 4 سال پيش خيلي آماده تر بود و كمر حريف كره‌اي را گرفته و تاباند كه گفتند پاي او را گرفته و به ناحق او را بازاندند. به خوبي لحظه‌هاي كشتي او را يادم است اما در اين دوره خداراشكر توانست مدال بگيرد. مدال برنز شايد به اندازه طلا ارزشمند نباشد اما همين كه ورزشكاران سهميه گرفتند دستشان درد نكند. دو رشته فوتبال و بسكتبال به واسطه جام جهاني و NBA سرآمد المپيك هستند اما ساير رشته‌ها اوج كار آنها در المپيك است و خداراشكر كه ورزشكاران ما سهميه گرفتند و اميدوارم براي ادوار بعدي با برنامه ريزي بهتر بتوانيم سهميه بيشتري كسب كرده و موفق‌تر باشيم.

فارس: اتفاقاتي كه براي بهداد سليمي افتاد هم بسيار ناراحت كننده بود.

بهداد با آن آسيب ديدگي كه داشت در يكضرب با 216 كيلوگرم ركورد المپيك و جهان را زد اما در دوضرب اتفاقاتي افتاد كه در نهايت باعث شد او از رفتن بر روي سكو محروم شود.

فارس: به فوتبال المپيك برسيم. در حالي كه ما به المپيك نرسيديم، كشوري مثل عراق با برزيل به تساوي رسيد.

آن بازي را ديدم. عراق هم شانس آورد و هم خوب بازي كرد. البته كره در يك بازي حريفش را پرگل شكست داد و ژاپن هم عملكرد خوبي داشت.

فارس: جاي فوتبال ايران در المپيك خالي نبود؟

چرا مي‌توانستيم ما هم باشيم و از حالا معلوم نيست در دوره بعدي فوتبال باشد يا خير. اما اگر مي‌خواهيم در دوره بعدي باشيم بايد از حالا برنامه‌ريزي كرد. يعني همين تيم ملي جوانان را مي‌توان روي آن برنامه‌ريزي كرد تا 4 سال آينده بتوانيم پس از مدت‌ها به المپيك برسيم.

فارس: برزيل هم براي اولين بار با داوري تيم ايراني قهرمان المپيك شد.

درست است؛ خداراشكر تيم داوري فوتبال مثل داوران تنيس، واترپلو و كشتي عملكرد موفقي داشتند و به آنها تبريك مي‌گويم. ما نيز از طرف دپارتمان تيم ملي به آنها تبريك گفتيم و يك بار ديگر به فغاني و كمك‌هايش خسته نباشيد مي‌گويم و اين نشان مي‌دهد كه داوري ما در تمام رشته‌ها حرفي براي گفتن دارد.

فارس: قهرماني برزيل هم در المپيك نوبرانه بود.

نيمار خيلي تحت فشار بود. حتي در ورزشگاه‌ها كاپيتان تيم زنان برزيل از نيمار محبوب‌تر بود اما 3 بازي آخر نيمار گل زد و با قهرماني برزيل براي اين بازيكن هم خوشحال شدم. اين طور نبود كه فقط براي قهرمانان كشور خودمان خوشحال يا ناراحت شوم بلكه براي طلاهاي فلپس، موفقيت‌هاي بولت و كسب 9 مدال طلا از 3 المپيك يا سمن ژيمناستيك‌كار كه به آن شكل قهرمان شد خوشحالم كرد.

فارس: در مجموع كاروان ايران در المپيك 2016 ريو توقعات را برآورده كرد؟

فكر مي‌كنم خوب بوديم البته ايده‌آل نبوديم اما بد هم نبوديم. المپيك ميدان سختي است اما اگر بهداد طلا مي‌گرفت يا در فرنگي يكي دو طلا مي‌گرفتيم يا در كشتي آزاد حق خوري‌ها نمي‌شد و تكواندوكاران موفق‌تر بودند الان مي‌گفتيم درود بر شرفشان و علمكرد ورزش ايران عالي بود اما الان كه اين اتفاق افتاده دلم مي‌خواهد كارشناسي شود. اينكه امروز يكي را جلوي خودمان گذاشته و او را بكوبيم درست نيست. همين محمد بنا كه همه از او ايراد مي‌گيرند، 5 مدال تاريخ المپيك كشتي فرنگي توسط او به دست آمده است و همه ماحصل دسترنج اين مربي زحمتكش بوده است. فكر مي كنم استعداد و پتانسيل داريم اما در فرهنگ ورزشي‌مان فرهنگ استعداديابي و نخبه‌يابي به خوبي رعايت نمي‌شود.

اين طور نبود كه فقط براي قهرمانان كشور خودمان خوشحال يا ناراحت شوم بلكه براي طلاهاي فلپس، موفقيت‌هاي بولت و كسب 9 مدال طلا از 3 المپيك يا سمن ژيمناستيك‌كار كه به آن شكل قهرمان شد خوشحالم كرد.

 

فارس: به تيم ملي فوتبال برسيم. يك هفته ديگر تيم ملي بايد به مصاف قطر بود تا استارت كار براي حضور در جام جهاني بخورد. با اين حال به نظر مي‌رسد فضا مثل قبل از المپيك كه مي‌گفتند المپيكي نيست، فضاي حال حاضر هم خيلي براي تيم ملي فوتبال حمايتي نيست.

هفته آينده با تيم ملي قطر بازي داريم كه يك كشور عربي است. مردم ما روي كشورهاي عربي حساس هستند. حالا چه من بگويم و چه نگويم و چه فضا حمايتي باشد و چه نباشد مطمئن باشيد كه بلايي بايد سر قطر بياوريم كه بفهمد حالا كه 9 بازيكن دو مليتي آورده اگر 5 برابر اين تعداد هم مي‌آورد بايد اينجا در ورزشگاه آزادي به ما ببازد. اميدوارم بيشترين تماشاگر به ورزشگاه بيايد، بازيكنان نيز بهترين روزشان باشد و بهترين اتفاقات بيفتد تا قطر را در گام اول شكست دهيم.

فارس: براي فوتبالي شدن فضا بايد چه كاري كرد؟

روز گذشته با علي پروين صحبت كردم كه ابتدا از من براي حضور در تيم منتخب ايران براي ديدار با تيم ستارگان دعوت كرد و سپس بحث بازي با قطر شد كه او گفت هم خودم مي‌آيم و هم از سايرين درخواست مي‌كنم تا به ورزشگاه بيايند چون پاي تيم ملي در ميان است. مطمئنا بزرگان به فكر تيم ملي هستند و مي دانند اگر فوتبال نتيجه بگيرد افتخارش براي همه است. فوتبالي كه باخت آن به آرژانتين همه خوشحال مي‌شوند نشان مي‌دهد چه پتانسيلي دارد و فراتر از هرچيزي است.

فارس: از لحاظ فني بازي با قطر را چطور ارزيابي مي‌كنيد؟

قطر تيم خوبي است. آنها چند بازي كرده‌اند و به غير از شكست از رئال بتيس همه آسيايي‌ها را برده است. بازيكنان خارجي خوبي دارد و تيم خوبي دارد اما ما هم ايران هستيم.

فارس: ارزيابي‌تان از تيم ملي فوتبال چين چيست؟

تيم ملي چين هم خوب است. وقتي در فوتبال اين كشور قراردادهاي چندميلياردي بسته مي‌شود و بازيكنان بزرگ را مي‌اورد يعني در حال سرمايه‌گذاري در اين رشته است.

هفته آينده با تيم ملي قطر بازي داريم كه يك كشور عربي است. مردم ما روي كشورهاي عربي حساس هستند. حالا چه من بگويم و چه نگويم و چه فضا حمايتي باشد و چه نباشد مطمئن باشيد كه بلايي بايد سر قطر بياوريم كه ...

فارس: كي‌روش هفته گذشته پيام‌هايي را در 3 بخش داد. او هنوز از برخي عدم حمايت‌ها ناراحت است.

من نزديك‌ترين فرد به كي‌روش هستم و مشكلات تيم ملي را به خوبي مي‌دانم. از اينكه فدراسيون فوتبال در حال تلاش است تا به بهترين اتفاقات بيفتد را از نزديك شاهد هستم ولي هميشه مي‌گويم اگر قرار است موفقيت بيايد هيچكس به تنهايي نمي‌تواند و الان هم فدراسيون فوتبال به تنهايي نمي‌تواند و نياز به حمايت دارد. از سوي ديگر كي‌روش هميشه عاشق طرفداران فوتبال ايران است و قبل از همه بازي‌هاي تيم ملي همواره از من مي‌پرسد كه فكر مي‌كني امروز چه تعداد تماشاگر به ورزشگاه مي‌آيد. سرمربي كه در باشگاه ها و تيم‌هاي ملي بزرگ مربيگري كرده اين چنين روي بحث حمايت طرفداران حساسيت دارد. وقتي آنجلوتي مي‌گويد در تمرين بايرن مونيخ از حضور تماشاگران بيشمار لذت بردم نشان مي‌دهد در هر جايگاهي باشي يكي از نفراتي كه مي‌تواند كمكت كند تماشاگران هستند. حالا هم اسم تماشاگران را يار دوازدهم گذاشته‌اند اما از ديدگاه من هواداران يار فيكس تيم ملي هستند. آنها يار دوازدهم هستند اما فيكس هم هستند و به خوبي مي‌توانند تاثيرگذار باشند.

فارس: كي‌روش اعتقاد دارد تيم ملي خوب حمايت نمي‌شود اما يك عده منتقد نيز عقيده دارند كي‌روش اين صحبت‌ها را انجام مي دهد تا امتياز بگيرد يا نگاهش از بالا به پايين است.

اين طور نيست؛ كساني كه اين چنين انتقاد مي‌كند و اين حرف‌ها نخ نما شده است. براي المپيك خيلي انتقادات دارم اما به عنوان يك ايراني براي اينكه حامي باشم حمايتي صحبت مي‌كنم، البته شايد بحث كارشناسي متفاوت باشد اما اينكه تيم ملي هفته آينده بازي دارد و اين صحبت‌ها مطرح شود كه كي‌روش از بالا نگاه مي‌كند يا امتياز مي‌خواهد اين حرف‌ها درست نيست و مطمئن باشيد اگر تيم ملي به جام جهاني برود هر ايراني در هر جايگاهي باشد مطمئنا از اين موفقيت خوشحال خواهد شد.

فارس: كي‌روش نقدهايي هم به اردوي ايتاليا داشت؟ شايد هم او از حريفان ناراضي باشد.

سرمربي تيم ملي معتقد است وقتي حريفان ايران در مقدماتي جام جهاني شرايط بهتري دارند و ديدارهاي بزرگ‌تري برگزار مي‌كنند توقع من هم اين است كه بازي‌هاي تداركاتي براي ايران نيز در شرايط بهتري قرار داشته باشد اما در اين مقطع چون همه تيم‌ها بازي داشتند نتوانستيم وضعيت بهتري داشته باشيم اما اميدوارم اتفاقات خوب برايمان بيفتد كه اولين آن پنجشنبه آينده خواهد بود.

فارس: حدود 3 سال است از تيم‌هاي آسيايي شكست نخورده‌ايم و به نظر مي رسد با ادامه اين روند به راحتي به جام جهاني برويم.

ان‌شالله 3 سال ديگر هم اين اتفاق ادامه داشته باشد اما كار در مقدماتي جام جهاني سخت است.

فارس: از آخرين وضعيت خودتان بگوييد. پس از عمل جراحي چه شرايطي داريد؟

خداراشكر شرايط خوبي دارم. از دكتر رضا جباري متخصص ستون فقرات و مغز و اعصاب و كاركنان هتل بيمارستان گاندي تشكر مي‌كنم. در حال حاضر شرايط خوبي دارم. البته جا دارد روز پزشك را به پزشكان كشور تبريك گفته و ان‌شالله تمام اقشار، تمام اصناف و هر ايراني در هر جاي كره خاكي روز به روز پيشرفت كرده و موفق باشد چو افتخار هر ايراني براي همه است.

فارس: براي همراهي تيم ملي كه مشكلي نداريد؟

مشكلي نيست و بعد از بازگشت تيم ملي همراه اين تيم خواهم بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها