أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۴۴۱
زمان انتشار: ۱۵:۱۸     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
فرماندهان نظامي يمن ضمن اعلام دستاوردهاي جديد رزمندگان يمني در عمق خاك سعودي از كشته شدن ده‌ها غيرنظامي توسط نيروي هوايي عربستان و مزدورانش در جبهه‌هاي تعز و مأرب خبر دادند.

به گزارش پایگاه 598، «علي الهمذاني» يكي از فرماندهان ميداني جنبش انصار الله يمن در گفت‌وگو با فارس در صنعا اظهار داشت: نيروهاي ويژه يمني با پشتيباني قبايل همه مواضع نظامي مرزي در منطقه نجران را تحت سيطره خود گرفته و بر مرز با عربستان مسلط شدند.

وي افزود: در پي ورود نيروهاي يمني به عمق خاك عربستان نظاميان مزدور آل سعود از مواضع خود گريختند و همينك برخي از اين مواضع در محاصره نيروهاي يمني است.

اين فرمانده ميداني با رد سيطره نيروهاي سعودي بر اين مواضع تاكيد كرد: نيروهاي يمني مزاحمتي براي غيرنظاميان ندارند چرا كه آنها را برادران خود مي‌دانند بلكه هدف اصلي نظاميان و مزدوران سعودي هستند كه مردم يمن ما را به خاك و خون كشيدند.

وي افزود: هواپيماهاي سعودي هم از بيم نفوذ نيروهاي يمني شروع به بمباران مرزها كردند اما رزمندگان يمني وارد خاك عربستان شده و عمليات ويژه‌اي را براي سركوب دشمن سعودي انجام خواهند داد.

الهمذاني گفت: در مناطق عسير و جيزان هم درگيري‌هاي شديدي بين نيروهاي يمني با مزدوران سعودي جريان دارد و اخبار دريافتي حاكي از دستاوردهاي خوب يمني‌هاست.

ائتلاف سعودي و مزدورانش ده‌ها تن از شهروندان مأرب و تعز را به خاك و خون كشيدند

«علي الحوثي»، يكي از فرماندهان كميته‌هاي انقلابي يمن نيز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در اين كشور اظهار داشت: در پي پيشروي نيروهاي يمني در استان‌هاي مأرب و تعز مزدوران سعودي با پشتيباني نيروي هوايي عربستان ده‌ها تن از غيرنظاميان را در اين 2 استان قتل عام كردند.

وي افزود: هواپيماهاي سعودي در مأرب هجده غيرنظامي از جمله شماري زن و كودك را كشتند تا مانع پيشروي نيروهاي يمني شوند اما نيروهاي يمني با پيشروي خود يك خودروي زرهي مزدوران سعودي را منهدم و محل تجمع نظامي آنها را با يك فروند موشك هدف گرفتند كه با هلاكت شماري از آنها همراه شد.

وي افزود: نيروهاي كميته‌هاي انقلابي تسليحات و مهمات نظامي مزدوران سعودي در استان مأرب را تحت سيطره خود گرفتند.

اما در استان تعز در جنوب صنعا، «هشام الامين» يك فرمانده نظامي اين منطقه تاكيد كرد: نيروهاي ائتلاف سعودي بار ديگر با پشتيباني شمار زيادي از خودروهاي زرهي قصد نفوذ در اين استان را داشتند

وي افزود: نيروهاي ارتش و كميته‌هاي مردمي دستاوردهاي ميداني مثبتي را در اين جبهه كسب كرده و شماري از مزدوران سعودي را به هلاكت رساندند.

اين فرمانده يمني ضمن هشدار به كشتار نظاميان خارجي موجود در بين مزدوران سعودي از جمله اتباع سوداني گفت: ملت يمن مسير انقلاب را برگزيده و ارتش همه مخالفان انقلاب در يمن را هدف مي‌گيرد.

الامين ادامه داد: حملات هوايي عربستان با كشته شدن شماري از غيرنظاميان در تعز همراه بوده و طي مدت اخير روزي نبوده كه ائتلاف سعودي بر سر مردم اين استان بمب نريخته باشد.

از سوي ديگر پيروزي‌هاي ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي در جبهه تعز به رغم پشتيباني گسترده هوايي دشمن سعودي-آمريكايي از مزدورانشان ادامه دارد.

يگان‌هاي ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي موفق شدند پس از درگيري‌هاي شديد منطقه صاله از جمله ارتفاعات المكلكل را از بقاياي داعش و مزدورانش پاكسازي كنند.

ارتش و كميته‌هاي مردمي همچنين تلاش داعشي‌ها و مزدوران سعودي براي پيشروي در سه محور استان تعز را ناكام گذاشتند.

اخبار رسيده از تعز حاكي است درگيري‌هاي بين طرفين در جبهه شمالي و غربي شهر تعز شدت گرفته است.

ارتفاعات الوعش و منطقه حي الزنوج در شمال تعز شاهد درگيري‌هاي شديدي است كما اينكه پيشروي تروريست‌هاي داعش و مزدوران سعودي در منطقه حذران و الربيعي در غرب جبل الهان در منطقه الضباب در غرب تعز هم دفع شد.

منطقه اخدود در مقبنه حمير نيز شاهد تعقيب و گزير بين رزمندگان يمني و مزدوران سعودي است.

گزارش‌هاي نظامي طي روزهاي گذشته حاكي از كشته شدن بيش از پنجاه مزدور سعودي از جمله چند سركرده آنها و زخمي شدن بيش از هفتاد تن ديگر در درگيري‌هاي غرب شهر تعز است.

رزمندگان ارتش و كميته‌هاي مردمي با دفع تلاش بزرگ مزدوران سعودي براي پيشروي به سوي منطقه صاله در جحمليه شمار زيادي از آنها را كشته يا زخمي كردند.

در جبهه الضباب مزدوران سعودي بار ديگر قصد پيشروي به سوي مواضع ارتش و كميته‌هاي مردمي در جبل الهان را داشتند اما تلاش آنها پس از درگيري‌هاي شديدي كه با كشته و زخمي شدن ده‌ها تن از آنها همراه بود به شكست انجاميد.

رزمندگان ارتش يمن و كميته‌هاي مردمي طي روزهاي اخير همچنين موافق شدند راه «الهيجة العبد»، آخرين مسير اصلي كمك رساني به مزدوران سعودي كه استان عدن را به تعز متصل مي كند مسدود كنند تا بدين وسيله عربستان را كه از اين طريق براي تروريست ها و مزدورانش سلاح مي فرستاد در تنگنا قرار گيرد.

بيش‌تر گروه‌هايي مسلحي كه در تعز با ارتش و كميته‌هاي مردمي روبرو هستند القاعده، داعش و ديگر تكفيري‌هايي هستند كه جنايات وحشتناكي در حق غيرنظاميان مرتكب شده اند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها