أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۴۶۱
زمان انتشار: ۲۳:۰۷     ۰۳ شهريور ۱۳۹۵
رسانه های ایتالیا گزارش دادند با توجه به شدت زمین لرزه صبح امروز چهارشنبه در مناطق مرکزی این کشور که موجب مرگ دستکم 21 نفر تاکنون شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسانه های ایتالیا، در سه روستا در منطقه ای کوهستانی تلفاتی گزارش شده و از جمله در روستای پسکارا 10 تن کشته شدند.
 
به گفته مسئولان منطقه لاتزیو، در شهر کوچک آماتریچه نیز شش جسد و در اکومولی و مناطق دیگر نیز تاکنون اجساد 5 تن یافت شده است.
 
گروههای امداد و نجات همچنان در حال جست وجو در میان آوارها برای یافتن اجساد یا افراد زنده مانده در زیر خرابه ها هستند.
 
بر اساس این گزارش، به دستور نخست وزیر ایتالیا تجهیزات سنگین برای کمک به عملیات امداد و نجات عازم مناطق زلزله زده شده اند.
پیش از این نیز، 'فابریتزیو کورچیو' مدیر اداره محافظت شهری ایتالیا تدابیر حالت فوق العاده ملی را فعال کرده بود.
 
موسسه لرزه نگاری آمریکا هم اعلام کرده که پس لرزه ها تا چند روز یا حتی چند هفته ادامه خواهد یافت.
 
زمین لرزه ای 6.2 ریشتری و چندین پس لرزه در ساعات اولیه صبح چهارشنبه مناطق مرکزی ایتالیا را لرزاند و شهردار شهر آماتریچه از ویرانی شهر و ماندن مردم زیر آوار خبر داد. زمین لرزه در ساعت 3 و 36 دقیقه بامداد به وقت محلی (6 و 6 دقیقه به وقت تهران) در 76 کیلومتری جنوب شرقی شهر پروجیا و در عمق 10 کیلومتری روی داد.
 
شهردار شهر کوچک 'آماتریچه' اعلام کرده که نیمی از این شهر از بین رفته و مردم زیر آوار مانده اند.
 
'سرجیو پروزی' به شبکه خبری «رای» (RAI) ایتالیا گفت: این ناحیه از بین رفته و افرادی زیر آوار هستند و نگرانم که تعدادی کشته شده باشند.
 
به نوشته روزنامه لارپوبلیکا، شدت زمین لرزه به حدی بود که در شهر رم پایتخت ایتالیا نیز برخی ساختمان ها به مدت 20 ثانیه لرزیدند.
 
مرکز لرزه نگاری آمریکا گزارش داده که اولین زمین لرزه با قدرت 6.2 ریشتر استان پروجیا در شمال شرقی رم را به لرزه در آورد و چندین پس لرزه هم روی داد و تا ساعت 8 صبح چهارشنبه به وقت تهران، 11 پس لرزه گزارش شد که از این پس لرزه ها دستکم چهار مورد آنها بالاتر از 4 و 5 ریشتر قدرت داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها