کد خبر: ۳۹۰۴۹۹
زمان انتشار: ۰۹:۱۲     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
یک مقام وزارت دفاع آمریکا:
یک مقام وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ۴ قایق نظامی ایران در نزدیکی تنگه هرمز با سرعت زیاد به یک ناوشکن آمریکایی نزدیک شده‌اند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، یک مقام پنتاگون بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) ادعا کرد چهار قایق نظامی ایران با سرعت زیاد به یک فروند ناوشکن آمریکایی در مجاورت تنگه هرمز نزدیک شدند.  

وی مدعی شده دو فروند از چهار قایق ایرانی به فاصله حدود 300 یاردی (حدود 275 متر) از ناوشکن «یواس‌اس نیتز» رسیدند. 

این اتفاق، بنا به گفته این مقام پنتاگون که نخواسته نامش فاش شود، روز سه‌شنبه 23 آگوست در مجاورت تنگه هرمز رخ داد.  وی اقدام ادعایی قایق‌های ایرانی را «غیرامن و غیرحرفه‌ای» توصیف کرد.

مقام آمریکایی گفت: «نزدیک شدن (قایق‌های ایران) با سرعت بالا، باعث ایجاد وضعیت خطرناک و آزاردهنده‌ای شد که ممکن بود به تشدید درگیری‌ها و لزوم اقدام دفاعی 'یواس‌اس نیتز' منجر شود.»

مقام پنتاگون مدعی شده که ناوشکن آمریکایی برای فاصله گرفتن از قایق‌های ایرانی مجبور به تغییر مسیر شد. وی اضافه کرده که این حادثه، در صورتی که آمریکا با ایران روابط دیپلماتیک داشت می‌توانست اعتراض دیپلماتیک واشنگتن را دنبال داشته باشد.

لینک دانلود


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۴
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۳۵ - ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
۳
۰
حالا این کجاش نزدیک بود مثلا؟! بابا ناسلامتی اینجا خلیج فارسه. قلمرو خودمونه شما اینجا چه غلطی میکنی اثلا که ما بهت نزدیک هم نشیم؟!!؟
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۴۴ - ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
۲
۰
اگر سپاه نبود کشور هم نبود.امام خمینی ره
پاسخ
بنی هاشم
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۲۰ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
ای کاش ناو امریکا در خلیج فارس را می زدید
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۳۰ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
دم سپاه گرم
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها