يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۵۰۵
زمان انتشار: ۱۰:۱۴     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های المپیک ریو با کسب 2 مدال برنز به کار خود در سی و یکمین دوره از رقابت‌های المپیک پایان داد. تیمی که با توجه به پیشینه‌اش در المپیک لندن و کسب عنوان قهرمانی امید زیادی داشت تا آن نتیجه تاریخی را با سرمربی محمد بنا بار دیگر تکرار کند اما این موضوع عملی نشد و حذف فرنگی کاران ایرانی در همان مراحل ابتدایی موجب شد تا این تیم در ریو ناکام بماند و انتظارات را برآورده نکند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه ایران، تیم ملی کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های المپیک ریو با کسب 2 مدال برنز به کار خود در سی و یکمین دوره از رقابت‌های المپیک پایان داد. تیمی که با توجه به پیشینه‌اش در المپیک لندن و کسب عنوان قهرمانی امید زیادی داشت تا آن نتیجه تاریخی را با سرمربی محمد بنا بار دیگر تکرار کند اما این موضوع عملی نشد و حذف فرنگی کاران ایرانی در همان مراحل ابتدایی موجب شد تا این تیم در ریو ناکام بماند و انتظارات را برآورده نکند.
 
سعید عبدولی، دارنده مدال برنز المپیک ریو در خصوص مسابقات المپیک ریو به خبرنگار «ایران» می‌گوید:«خدا را شکر می‌کنم که توانستم حداقل به مدال برنز المپیک برسم. هر چند داوران نگذاشتند که نتیجه مطلوبی توسط من و تیم ملی کسب شود و به حقمان برسیم اما به هر حال مدال برنز هم نتیجه خوبی برای من محسوب می‌شود.» نماینده وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی ادامه می‌دهد: «متأسفانه من همیشه از داوری ضربه می‌خورم، اتفاقی که در مسابقه با «مارک مادسن» دانمارکی مجدداً تکرار شد و من در آن مسابقه از ناحیه داوری ضربه خوردم. متأسفانه برخی کشورها ناجوانمردانه و با استفاده از لابی‌های خود در کمیته داوری به مقاصدشان می‌رسند و در حق من و سایر کشتی گیران ظلم می‌کنند.» او می‌افزاید: «همه می‌دانند که داستان این ناداوری‌ها چیست، متأسفانه حضور نداشتن نماینده‌ای از کشورمان در فیلا موجب می‌شود تا چنین اتفاقی بیفتد و حق ما پایمال شود. درخواست‌مان این است تا ما هم مانند سایر کشورها نماینده‌ای در فدراسیون جهانی داشته باشیم تا بتوانیم از حق‌مان دفاع کنیم.»
 
مرد برنزی کشتی فرنگی در خصوص عملکردش در مسابقات المپیک می‌گوید: «از نظر فنی عملکردم راضی‌کننده بود و کاملاً از خودم راضی بودم، چرا که هیچ فنی در ریو نخوردم. در 4 سال گذشته و با حضور در مسابقات المپیک لندن، مسابقات جهانی لاس وگاس و المپیک ریو از نظر فنی تنها اسیر کشتی‌گیری از صربستان شدم و او با یک کول‌انداز من را شکست داد. کشتی گیر صرب بسیار قدرتمند بود و کاملاً من را غافلگیر کرد.»عبدولی ادامه می‌دهد: «در ریو هم در رقابت با حریف دانمارکی باید اخطارها به حریفم داده می‌شد اما این اتفاق نیفتاد. با وجود این خدا را شکر می‌کنم که توانستم به مدال برنز برسم و نامم را در المپیک به ثبت برسانم. متأسفانه همه کشتی‌گیران مقابل ایرانی‌ها بسته کار می‌کنند و این موضوع کار را برای کشتی‌گیران ما سخت‌تر می‌کند. زمانی که کشتی‌گیر گاردش را می‌بندد واقعاً هیچ کاری نمی‌شود انجام داد، اتفاقی که در المپیک افتاد و کشتی گیران‌مان با این موضوع مواجه شدند.»نماینده وزن 75 کیلوگرم کشتی فرنگی در خصوص گریه محمد بنا پس از ناکامی‌های کشتی فرنگی می‌افزاید:«متأسفانه نتیجه دو المپیک لندن و ریو برای تیم ملی کشتی‌مان کاملاً متفاوت بود و این موضوع بنا را کاملاً بهم ریخت. او نمی‌دانست چطور باید جوابگوی مردم باشد، بنا 9 ماه تیمی را به دست گرفت که کاملاً پاشیده شده بود و کار سختی در پیش داشت، با وجود این تلاش بسیاری کرد تا تیم را به المپیک برساند.» او ادامه داد: «کشتی فرنگی پس از المپیک لندن با تغییرات زیادی همراه بود، حدود 5 مربی با سلایق مختلف به تیم آمدند و با تیم کار کردند در حالی که رسول خادم حدود 5 سال است که با کشتی آزاد کار می‌کند. پیش از حضور بنا در تیم ملی نمی‌خواستم به المپیک بروم و این بنا بود که من را از خانه به تیم ملی آورد، اگر بنا نبود من در خانه می‌ماندم.  بنا با مسائل مختلف برخوردی منطقی دارد و روانشناس خوبی است و از نظر روانی بچه‌ها را برای مسابقات آماده کرده بود.» مرد برنزی کشتی فرنگی درباره عملکرد ضعیف حمید سوریان و برخی از کشتی گیران که تعدادی از کارشناسان مشکلات بدنی را دلیل ناکامی‌شان می‌دانستند، می‌گوید: «واقعاً این گونه نیست، چرا که تمرینات محمد بنا و سایر اعضای کادر فنی کاملاً اصولی بود و این ضعف در تمرینات دیده  نشد.
 
سوریان اسیر وزن کم کردن‌های زیاد شد البته کمی هم مشکل بدنی داشت اما برای رسیدن به هدفش از جان مایه گذاشت.» عبدولی در خصوص احتمال حضورش در المپیک بعدی می‌گوید: «با گرفتن مدال در ریو انگیزه‌ام دو چندان شد، می‌خواهم در توکیو هم کشتی بگیرم البته این موضوع بستگی به شرایط دارد. امیدوارم که مسئولان حمایت کنند تا تیم ملی بتواند در میادین بزرگ دیگرعملکرد بهتری داشته باشد. مردم اندیمشک استقبال خوبی از من داشتند و جا دارد از زحمات‌شان تشکر کنم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها