أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۰۵۴۰
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید همه زنجیرهای تحریم را که می‌رفت دست و پای این ملت را بسته و آنها را خفه کند به یکباره باز کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، علی جنتی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح پروژه‌های هفته دولت در اردبیل اظهار کرد: اردبیل با 4 هزار سال سابقه و دیرینگی دارای فرهنگ، تمدن و پیشینه عظیم با مفاخر ارزشمند است به طوری که در سال‌های اخیر استان اردبیل نیز در شرایط مطلوب توسعه‌ای قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته در کشور تحولات شگرفی رخ داده به طوری که ما با گذر از تحریم‌ها توانستیم زنجیرهای فشار و تهدید را که به دست و پایمان بسته بودند تا ما را خفه کنند باز کردیم گفت: در حالی که ما یک دلار در قالب سیستم بانکی گشایش اعتبار نداشتیم امروز به کشورهای مختلف کالا صادر می‌کنیم و پولمان را نیز به صورت مستقیم دریافت می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید همه زنجیرهای تحریم را که می‌رفت دست و پای این ملت را بسته و آنها را خفه کند به یکباره باز کرد.

جنتی بیان کرد: سال‌های گذشته در کنار گرانی و تهدیدهای روزانه از سوی استکبار جهانی فروش نفت ما به کمتر از یک میلیون بشکه رسیده بود و تنها چند کشور خاص  نفت ما را می‌خریدند به طوری که یک بشکه بیشتر از حدمان نمی‌توانستیم نفتی بفروشیم اما به برکت دولت تدبیر و امید و رفع تحریم‌ها بسیاری از مشکلات از پیش‌رو برداشته شد.

وی افزود: اگر این وضعیت ادامه پیدا می‌کرد ما باید همچون صدام در برابر فروش نفت غذا دریافت می‌کردیم اما دولت یازدهم کاری کرد که نه تنها بساط تحریم‌ها برداشته شد بلکه بسیاری از گره‌ها و تحریم‌های بانکی از بین رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در همین مدت کوتاه بیش از 600 مورد گشایش اعتبار اتفاق افتاده و فروش نفت یک میلیون بشکه‌ای ما با 2.5 برابر افزایش به بیش از 2 میلیون و 560 بشکه رسیده است هر چند که هنوز قیمت نفت پایین‌تر از میانگین واقعی است.

جنتی یادآور شد: 55 درصد درآمد کشور در سال گذشته از محل نفت کاهش پیدا کرد و همه احساس می‌کردند به مانند برخی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران نیز دچار چالش و تنگنای عجیبی می‌شود اما نه تنها با تدابیر دولت کار به خوبی پیش رفت بلکه ما تورم 40 درصدی را به کمتر از 10 درصد رساندیم و امسال می‌خواهیم از شرایط رکود عدول کنیم.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر که همواره منشا خیر و برکت برای نظام اسلامی بودند گفت: شهیدان رجایی و باهنر با اخلاص در عمل و فداکاری خود در تاریخ این مرز و بوم ماندگار شدند به طوری که شهید رجایی سخت‌ترین دوران حیات خود را در زندان‌های رژیم شاهنشاهی گذراند به طوری که بیش از یک سال در انفرادی زندگی کرد اما هیچ وقت تسلیم خواسته‌های دشمنان نشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: ملت ایران بعد از گذشت 38 سال از پیروزی انقلاب و ناملایمتی‌ها که پشت سر گذاشته امروز به برکت خون شهدا و خط روشن ولایت فقیه در مسیر آرمانی خود قرار گرفته و ما همه این آرامش و امنیت را مرهون خون شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت هستیم به طوری که در این کشور آرامش و امنیت کامل برقرار شده است.

جنتی با بیان اینکه شرایط مناسبی در کشور فراهم آمده است تا بتوانیم با اخلاص و پشتکار کارها را به شایستگی به پیش ببریم، گفت: ما از بالاترین امنیت در منطقه برخوداریم و هیچ ابرقدرتی نمی‌تواند این شرایط امنیت ما را مخدوش کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۳۱ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
عجب رويي دارن اين جماعت فاقد تدبير!!!!!
عليرغم وارد ساختن اين همه خسارت به كشور و نظام و ملت و پررو كردن بيش از پيش دشمنان اسلام و ايران در قضيه توافق ذلتبار برجام و به باد دادن سرمايه هاي علمي كشور در صنعت هسته اي و در برابر به دست آوردن "تحقيقا" هيچ"!! وبا آنكه هم چرخ سانتريفيوژها را از كار انداختند و هم چرخ زندگي مردم را,با همه اينها همچنان بر بالاي ابرها سير مي كنند و همه جا و همه چيز را گل و بلبل مي پندارند! به هر بهانه اي از خودشان و دستاوردهاي نداشته شان تعريف و تمجيد مي كنند!!انگار نه انگار كه چه گندي زده اند به سياست و اقتصاد و فرهنگ و ديپلماسي و ...!!!!
الحق و الانصاف كه سنگ پاي قزوين را شرمنده خودشان كرده اند!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها