يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۵۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
کشاورزان آرژانتین در اعتراض به قیمت پائین میوه‌جات و نرخ بالای تورم در این کشور 10 تن محصولات خود را در مقابل کاخ ریاست جمهوری به رایگان میان مردم تقسیم کردند.
به گزارش پایگاه 598، کشاورزان آرژانتین در اعتراض به قیمت پائین میوه‌جات و نرخ بالای تورم در این کشور 10 تن محصولات خود را در مقابل کاخ ریاست جمهوری به رایگان میان مردم تقسیم کردند.

به گزارش پرس تی وی به نقل از رویترز، در پی این اقدامِ تولید کنندگان میوه، هزاران شهروند آرژانتینی برای دریافت میوۀ رایگان، روز سه شنبه مقابل کاخ سرخ و همچنین میدان «پلازا د مایو» در نزدیک این کاخ در بوئنوس آیرس صف‌هایی طولانی و چند ساعته تشکیل دادند.

رائول رابین، سخنگوی کنفدراسیون مشاغل متوسط آرژانتین گفت: «مشکلی در ساختار قیمت‌گذاری میوه‌جات به خصوص سیب و گلابی وجود دارد. کشاورزان ضرر می کنند و همزمان، خانواده‌های قشر متوسط بهای گزافی را در سوپر مارکت‌ها بابت خرید میوه می‌پردازند.»


هجوم مردم برای دریافت میوۀ رایگان در بوئنوس آیرس، 2 شهریور 1395 (عکس از رویترز)
بر اساس این گزارش، تولید هر کیلو سیب برای کشاورزان 4.5 پزو (0.30 دلار) هزینه در بر دارد در حالی که آنها هر کیلو سیب را تنها 3 پزو می‌فروشند. در همین حال، مصرف کنندگان در سوپرمارکت‌های بوئنوس آیرس بیش از 28 پزو برای هر کیلو سیب می‌پردازند.

به گفته رابین، تولید کنندگان میوه در آرژانتین حتی نمی‌توانند هزینه‌های تولید خود را جبران کنند.

فدراسیون تولید کنندگان میوه در برخی ایالات آرژانتین در نامه‌ای به کاخ سرخ خواستار جبران ضرر و زیان کشاورزان از بودجه فدرال شده‌اند.

به گفته تولید کنندگان میوه، رقابت اندک در میان خریدارانِ عمدۀ میوه باعث ضررشان شده است در حالی که هزینه‌ها با افزایش تورم، مدام در حال افزایش است.


صف دریافت میوۀ رایگان در بوئنوس آیرس، 2 شهریور 1395 (عکس از رویترز)
طی هفته‌های اخیر چندین تظاهرات ضد دولتی در اعتراض به وضعیت اقتصادی در آرژانتین برگزار شده است.

مائوریسیو ماکری، رئيس جمهور آرژانتین در اواخر سال گذشته میلادی وعده داده بود با جذب سرمایه‌گذاری خارجی، رشد اقتصادی را افزایش و اقتصاد و بازار را سامان می‌دهد؛ وعده‌ای که تاکنون محقق نشده است.


هجوم مردم برای دریافت میوۀ رایگان در بوئنوس آیرس، 2 شهریور 1395 (عکس از رویترز)
ماکری اعلام کرده است، کریستینا فرناندز، رئیس جمهور پیشین را در نابسامانی سومین اقتصاد امریکا لاتین مقصر می‌داند.

بنا بر آمارها انتظار می‌رود تورم در آرژانتین در سال جاری میلادی تا 40.2 درصد افزایش یابد و تولید ناخالص داخلی این کشور نیز 1.3 درصد کاهش یابد.

با این حال، برخی کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند اوضاع اقتصادی آرژانتین در سال 2017 اندکی بهبود می‌یابد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها