أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۵۸۱
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
متخصصان در يك بررسي جديد دريافتند افرادي كه رنگ پوست و چشم‌هاي روشني دارند بيشتر در معرض ابتلا به سرطان چشم هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ميزان، خبرنگاران جوان گروهي از متخصصان آمريكايي براي اولين بار به بررسي ارتباط بين ژن‌هاي رنگدانه‌اي مرتبط با رنگ چشم و خطر ابتلا به سرطان نادر چشم (Uveal melanoma) پرداختند.
 
هر سال در آمريكا ابتلاي حدود ۲۵۰۰ نفر به سرطان چشم تشخيص داده مي‌شود. در حاليكه بررسي‌ها نشان مي‌داده ابتلا به سرطان نادر چشم در ميان نژادهاي سفيد پوست و افرادي با رنگ چشم روشن، شايع‌تر است اما فاكتورهاي خطرزاي ژنتيكي كه به بروز اين سرطان كمك مي‌كنند تاكنون ناشناخته بوده است.
 
در اين بررسي نمونه‌هاي آزمايشگاهي از بيش از ۲۷۰ بيمار مبتلا به سرطان چشم مورد مطالعه قرار گرفت. پزشكان به ارزيابي ۲۹ جهش ژنتيكي ارثي كه پيش از اين ارتباط آنها با خطر ابتلا به ملانوم پوستي آشكار شده بود پرداختند تا نقش آن در خطر ابتلا به سرطان چشم مشخص شود.
 
اين تيم تخصصي دريافتند پنج جهش ژنتيكي با خطر ابتلا به سرطان چشم مرتبط است و از ميان اين پنج جهش سه ارتباط ژنتيكي مهم در بخشي رخ مي‌دهد كه تعيين كننده رنگ چشم است.
 
به گزارش نيچر ورلد نيوز، به گفته محققان اين يافته‌ها مي‌تواند مسير اقدامات تحقيقاتي آتي را براي تشخيص و شناسايي ارتباط ژن‌هاي رنگدانه با ديگر فاكتورهاي خطرزاي زيست محيطي و ژنتيكي در بروز سرطان‌ها هموار سازد.
 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها