أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۵۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۰۰     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
وزير دفاع با بيان اينكه در ۳ سطح براي تامين پدافند و امنيت هوايي كشور سيستم توليد مي‌كنيم، ‌گفت: كاستي‌هايي ‌در برد بلند داشتيم كه خريد سيستم اس ۳۰۰ براي رفع اين نياز بود و ديگر نيازي براي خريد سيستم S۴۰۰ نداريم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، سردار حسين دهقان دقايقي پيش ‌پس از حضور در اصفهان در نشست خبري اظهار داشت: هفته دولت فرصتي براي مسئولان اجرايي كشور است تا ضمن ارائه گزارشي از فعاليت‌هاي دولت، ‌اقدامات انجام شده در استان‌ها را ارزيابي و‌ نقايص را شناسايي ‌و با تمركز در خدمت به مردم، براي توسعه ملي تلاش كنند.

*مشكل اقتصاد، اشتغال و بيكاري و ركود در فضاي كشور وجود دارد

وي با بيان اينكه توفيق خدمتگزاري به مردم نصيب مسئول شده و دولت اين توفيق را قدردان است كه پاسخ آن را به مردم مي‌دهند، افزو‌د: مشكل اقتصاد، اشتغال و بيكاري و ركود در فضاي كشور وجود دارد و تلاش دولت بر اين بوده كه اين مسئله را كنترل كنند.

وزير دفاع و پشتيباني خاطرنشان كرد: باور بر اين است كه مشكلات معيشتي مردم بالاست و ما نياز به اين داريم كه از ركود خارج شويم و زمينه اشتغال را براي جوانان فراهم كنيم، در سال بايد 750 هزار فرصت شغلي را ايجاد كنيم تا بتوانيم سطح بيكاري را حفظ كرده و اجازه افزايش ندهيم.

وي تصريح كرد: استان اصفهان به دليل صنعتي و كشاورزي بودن به صورت كلي هم ظرفيت به كارگيري بالايي را دارند هم با توجه به گذشته خوب مردم اين استان در حوزه‌هاي مختلف نبايد از بيكاري رنج ببرند.

*اميدواريم با رفع مشكلات شاهد رونق در سطح كشور باشيم

سردار دهقان بيان كرد: در اصفهان و كل كشور با سياست‌هايي كه دولت در پيش گرفته تا واحدهاي توليدي به خوبي فعاليت كنند، اين در حالي است كه برخي از آنها با مشكلات نقدينگي مواجه هستند كه قرار بر اين شده تا با كمك دولت برخي از واحدهاي توليدي فعاليت خود را به بهترين نحو به كار خود ادامه دهند و با رفع مشكلات شاهد رونق در سطح كشور باشيم.

وي گفت: در اصفهان مشكل جدي آب را داريم و دولت تاكنون دو بار جلسات شوراي عالي آب را برگزار كرده تا با انجام مصوبات نگراني كمبود آب را در اصفهان رفع كنيم تا فضاي روحي و رواني خوبي به وجود آيد، اصفهان به زاينده‌رود شناخته مي‌شود و اين شهر نياز به زاينده‌رود دارد.

*اگر هر شناور بيگانه‌اي وارد آب‌هاي ‌ايران شود مقابله مي‌كنيم

وزير دفاع و پشتيباني در پاسخ به سئوالي درباره نزديك شدن قايق‌هاي تندرو ايران به ناو آمريكايي اظهار داشت: تامين امنيت كشور در دريا و در خليج فارس به عهده واحدهاي دريايي ماست و به طور طبيعي براي نظارت بر تردد و شناورهاي بيگانه، اين قايق‌ها دائم در حال پايش تحولات هستند و به طور طبيعي اين در آب‌هاي سرزميني خود ما صورت مي‌گيرد، اگر هر شناور بيگانه‌اي وارد آب‌هاي ما شود به آن‌ها اخطار و اگر تجاوز باشد مقابله مي‌كنيم.

وي در پاسخ به سئوالي درباره حضور هواپيماهاي هوايي روسي در پايگاه همدان افزود: در فعاليت‌هاي ضدتروريستي با روس‌ها به ارتش سوريه كمك مي‌كنيم و به طور طبيعي براي تسهيل فعاليت در اين مسئله از واحدهاي هوايي روسيه در حمايت از عمليات‌هاي زميني در سوريه استفاده مي‌كنيم، براي تسهيل در اين اقدام پايگاه هوايي همدان را در اختيار آن‌ها قرار داده‌ايم، البته پايگاه‌هاي هوايي در سوريه در اختيار روس‌ها قرار دارد اما در عمليات‌هاي ويژه براي تسهيل در كاهش زمان ما پايگاه هوايي همدان را در اختيار هواپيماهاي روس قرار مي‌دهيم.

*تا مدار 500 كيلومتري زمين را رصد مي‌كنيم

سردار دهقان در پاسخ به سئوالي درباره دستاوردهاي هوافضا خاطرنشان كرد: در بحث هوا فضا دو اقدام اساسي و جديد را داشته‌ايم، نخست تأسيس پايگاه پرتاب عامل‌هاي ماهواره است كه با توان داخلي طراحي و همه تجهيزات توليد و مستقر شده و در منطقه نظير آنها نيست و مي‌توانيم تا مدار 500 كيلومتري زمين را رصد كنيم.

وي در پاسخ به سئوالي درباره توليد هواپيما در هسا تصريح كرد: در مسئله توليد هواپيما در هسا 3 سرمايه اصلي در عرصه توليد پرنده‌ها نياز داريم‌ نخست نيروي انساني و متخصص است كه قادر به طراحي پرنده‌هاي مختلف و مهندسين ساخت آن است، دومين بحث زيرساخت‌ها و فضاهاي در اختيار ما‌ست كه تعداد سالن‌هاي صنعتي ما بي‌نظير است و سومين آن نيز بحث ماشين‌ها براي توليد هواپيما‌ست.

*توليد بالگرد ‌بدون محدوديت در دستور كار قرار است

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح بيان كرد: يكي از توليدات آن هواپيماي مسافربري بود كه يك نقص فني وجود داشت كه سبب شد تداوم توليد اين هواپيما براي مسافربري را توقيف كنيم و پس از رفع اين مشكلات توليد اين هواپيما در دستور كار قرار دارد، توليد بالگرد ‌بدون سرنشين نيز بدون محدوديت در دستور كار قرار است.

وي گفت: در توليد هواپيما و بالگرد نيز بايد سفارش داشته باشيم تا براي توليد آن اقدام كنيم و در ديگر موارد نيز نياز كشور را به خوبي تامين مي‌كنيم و بيش از ظرفيت توليد نمي‌كنيم.

*اگر با كاهش فعاليت روبه‌رو باشيم، ظرفيت انساني را كاهش مي‌دهيم

سردار دهقان در پاسخ به سئوالي درباره تهديد به اخراج هزار نفر از كاركنان هسا و وضعيت آنان اظهار داشت: به ميزاني كه كار و فعاليت داشته باشيم همكاران خود را در اختيار داريم و اگر با كاهش فعاليت روبه‌رو باشيم، ظرفيت انساني را كاهش مي‌دهيم، ما اخراج نمي‌كنيم و براي زندگي معيشتي آن‌ها از آنان مراقبت مي‌كنيم كه به زندگي آنان آسيبي نرسد و در زمان نياز مجدد آن‌ها را به كار مي‌گيريم.

وي در پاسخ به سئوالي درباره همكاري وزارت دفاع براي گسترش فرودگاه اصفهان افزود: مسئله مهم در پروژه فرودگاه اين است كه نيروهاي مسلح در بهترين نحو از پروژ‌هاي ملي حمايت كرده و كمك مي‌كنيم تا در مسائل ملي بيشترين كمك را داشته باشيم.

*بودجه دفاعي امسال بهتر از سال گذشته مي‌شود

وزير دفاع و پشتيباني در پاسخ به سئوالي درباره وضعيت بودجه دفاعي كشور و اختلاف نظرهاي ميان مجلس  دولت خاطرنشان كرد: در 3 سال گذشته در دولت به طور معمول بودجه نيروهاي مسلح افزايش قابل قبولي را داشته و آنچه در اختيار مي‌گيريم نيازهاي ما را رفع مي‌كند، اما براي افزايش ظرفيت كاستي‌هايي را داريم، اختلافي ميان دولت و مجلس نيست و اصلاحيه‌اي براي مجلس ارسال شد كه آن نيز رفع و مشكلي نداريم، بودجه امسال بهتر از سال گذشته مي‌شود.

وي در پاسخ به سئوالي درباره خريد سامانه اس 400 از روسيه تصريح كرد: ما در 3 سطح براي تامين پدافند و امنيت هوايي كشور سيستم توليد مي‌كنيم، كاستي‌هايي را در برد بلند داشتيم كه خريد سيستم اس 300 براي رفع اين نياز بود و ديگر نيازي براي خريد سيستم ديگري نداريم و مي‌توانيم رفع نياز خودمان را توليد كنيم.

*آمريكا عليه داعش اقدامي انجام ندا‌ده و تنها حرف مي‌زند‌

سردار دهقان در پاسخ به سئوالي درباره تحليل خود از جنگ سوريه و اينكه آيا اين كشور تقسيم مي‌شود، بيان كرد: تقسيم سوريه به نفع هيچكس نيست و همه به اين جمع‌بندي رسيده‌اند، در گذشته اين ايده وجود داشت كه ساقط كردن نظام سوريه گامي براي بهبود صلح در منطقه است به اين دليل كه برخي سوريه را حامي مقاومت و مقاومت را عامل ناامني در منطقه مي‌دانستند كه اين مسئله يا جنگ لبنان و فلسطين نقض و اين اقدامات به نتيجه نرسيد.

وي با بيان اينكه نظام سياسي سوريه متكي به اراده مردم پايدار بوده و از كشور خود دفاع مي‌كند، گفت: حضور افرادي تندرو فضايي را در سوريه به وجود آورده كه از كشورهاي مختلف وارد سوريه شدند و با نام داعش سعي در گسترش سيطره خود داشتند تا سرزميني براي خود مانند اسرائيل داشته باشند، اين جريان تندرو قرار بود منافع آمريكا و امنيت اسرائيل را تضمين كند، اما ابعاد اين جريان از جغرافياي سوريه و عراق فراتر رفت و همه جهان را متأثر كرد.

وزير دفاع و پشتيباني نيرواي مسلح اظهار داشت: همه كساني كه نگران صلح و امنيت هستند اراده‌اي جمعي را براي حل مسائل سوريه شكل داده‌اند تا داعش را نابود كنند، البته آمريكا در اين زمينه تنها حرف زده و در عمل هيچ اقدامي به ضرر داعش صورت نداده، ايران به عنوان نخستين كشور وارد عمل شد و پس از آن نيز روسيه به ميدان آمد و ديگر كشورها نيز پيام اين مسئله و صلح در منطقه را براي سوريه دريافت كرده‌اند و براي تامين امنيت منطقه نيز بسياري از كشورها آمادگي دارند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها