يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۵۹۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۱     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
دفتر حقوق بشر سازمان ملل با بيان اينكه حملات هوايي عربستان به تنهايي بزرگترين عامل كشتار غيرنظاميان در يمن هستند، تحقيقات بين‌المللي در اين رابطه را خواستار شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز پنج‌شنبه با صدور بيانيه‌اي اعلام كرد كه ائتلاف تحت رهبري عربستان سعودي مسئول بخش اعظم تلفات غيرنظاميان در جنگ يمن است. 

«زيد ابو رعد» مسئول حقوق بشر سازمان ملل در اين بيانيه تأكيد كرده است كه بايد موارد گزارش‌شده مبني بر نقض قوانين جنگي از سوي طرفين، مورد تحقيق قرار بگيرد. 

بنا بر اعلام اين نهاد، از آغاز عمليات عربستان سعودي در يمن، دستكم 3799 غيرنظامي كشته شده‌اند كه دليل مرگ اغلب آن‌ها حملات رياض بوده است. 

به نوشته خبرگزاري رويترز، در گزارش سازمان ملل جنبش انصارالله و نيروهاي وفادار به «علي عبدالله صالح» رئيس‌جمهور سابق يمن هم به استفاده از راكت و بمب‌هاي ضدنفر در مناطق مسكوني متهم شده‌اند. 

در بخشي از بيانيه سازمان ملل آمده است: «مواردي كه از سوي دفتر رصد شده، نشان مي‌دهد كه حملات هوايي به تنهايي بزرگترين عامل تلفات بوده‌اند. طولاني شدن مدت درگيري، ريسك فاجعه‌بار نابودي نظام‌مند يمن را به شدت افزايش داده است.»

ابو رعد با بيان اينكه تحقيقاتي كه عربستان سعودي وعده انجام آن‌ها را داده بود، نتيجه‌اي در بر نداشته، تحقيق بين‌المللي در مورد موارد «نقض شديد» حقوق بشر و قوانين بين‌المللي در يمن را خواستار شده است. 

سال گذشته «بان كي مون» دبير كل سازمان ملل نام عربستان را در فهرست ناقضان حقوق كودكان قرار داد، اما تنها چند روز بعد تحت فشار رياض، نام سعودي‌ها را از اين فهرست خط زد. وي بعدا اذعان كرد عربستان تهديد كرده بود در صورت باقي ماندن نامش در فهرست سياه، كمك‌هاي مالي خود به سازمان ملل را قطع مي‌كند. 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها