يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۶۰۶
زمان انتشار: ۱۵:۳۵     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
رحیم پور ازغدی:
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به فعالان کانونهای مساجد اظهار کرد: جهاد اکبر را از همه جدی تر بگیرید و در این عرصه باید وارد مبارزات اجتماعی، سیاسی شد چرا که دشمن هم در این عرصه وارد شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری رسا، حسن رحیم پور ازغدی، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ظهر امروز چهارم شهریور در جمع فعالان فرهنگی مساجد در تالار ابن هیثم دانشگاه شهید بهشتی مشهد با اشاره به آیات قرآنی به تبیین واژه جهاد کبیر پرداخت.

وی گفت: خداوند به پیامبرش(ص) می گوید که از کافران اطاعت نکنید چرا که اطاعت از آنان باعث می شود که در مقابل جبهه حق قرار بگیرید.

رحیم پور ازغدی با طرح این پرسش که چطور می شود جبهه حق در معرض اطاعت از دشمن قرار می گیرد، بیان کرد: اطاعت یک طیف است و هر نوع الگوبرداری، تبعیت، دل به گرو دشمن دادن و خط  و الهام گرفتن از جبهه باطل هم همان اطاعت از کفر معنا می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه بیان انواع مصادیق اطاعت اظهار کرد: وسوسه پذیری، الهام پذیری، انفعال، خود را بدهکار فرض کردن و کپی کردن از جبهه باطل از دیگر مصادیق غیر مستقیم اطاعت است.

وی با بیان این که اگر جزو مجاهدین، انقلابیون و حتی پیامبران الهی هم باشید باز هم ممکن است در صف اطاعت از کافران قرار بگیرید، افزود: در واقع وقتی که در عرصه علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و نظامی به اندازه کافی تلاش و جهاد نمی کنید بنابراین ضعیف می شوید و در این حالت مجبور هستید که از کافران اطاعت کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که اطاعت از کفار فقط به صورت اختیاری و علنی نیست، تصریح کرد: جاسوسی و قراردادهای ذلت بار از مصادیق آشکار اطاعت از کافران است.

وی با بیان این که وقتی در راه مبارزه خسته شوی و درآن شک کنی، این هم همان اطاعت غیر علنی از کفار است، تصریح کرد: در واقع خستگی و ضعیف شدن در مبارزه به معنای کم آوردن در دو جهت انگیزه و تفکر است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که جهاد کبیر همان تلاش برای اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: درقرآن جهاد فقط به معنای جنگ نیست و در واقع تلاش و پرکاری و جهاد با خود همان جهاد کبیر می شود.

وی با بیان این که اگر از درون موسی بر فرعون و محمد(ص) بر ابوجهل پیروز شد، شروع همه موفقیتها از این حرکت حاصل می شود، اظهار کرد: اگر ما از درون شکست بخوریم و عقل ما هم در برابر حرص و طمع شکست خورده شود در این حالت باطل بر حق پیروز می شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که بزرگترین جهاد، جهاد اکبر است، تصریح کرد:  این جهاد، همان اصلاح، مدیریت و انسان شدن است و از طرفی اصل خودسازی، انتقاد از خود در ساحت فردی و اجتماعی هم در این مقوله تعریف می شود.

وی با بیان این که اگر در این جهاد اکبر توانستیم پیروز شویم، در مراحل بعدی هم می توانیم شروع به اصلاح جامعه بکنیم، تصریح کرد: بخشی از اصلاح خود، از طریق تلاش برای اصلاح جامعه میسر می شود و این دو با یکدیگر تعامل دارند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: در عین حال در بسیاری از موارد از اصلاح خودمان غافل می شویم و اصلاح یعنی صالح کردن دیگران و وقتی ما خودمان صالح نیستیم چطور می توانیم دیگران را اصلاح کنیم.

وی خطاب به فعالان کانون های مساجد اظهار کرد: جهاد اکبر را از همه جدی تر بگیرید و در این عرصه باید وارد مبارزات اجتماعی، سیاسی شد چرا که دشمن هم در این عرصه وارد شده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها