أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۶۱۰
زمان انتشار: ۱۶:۴۱     ۰۴ شهريور ۱۳۹۵
استاندار تهران با اشاره به معضل اساسی متکدیان در استان تهران تصریح کرد: بخش عمده‌ای از متکدیان ساماندهی شده هستند و تا 20 میلیون تومان روزانه درآمد دارند؛ حدود یک‌هزار متکدی را تاکنون شهرداری تهران و بهزیستی جمع‌آوری و ساماندهی کرده‌اند؛ این متکدیان از میانمار و پاکستان هستند.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سیدحسین هاشمی بعد از ظهر امروز در گفت‌وگو خبرنگاران با بیان اینکه در گذشته استان تهران مورد بی‌توجهی قرار گرفته بود، اظهار کرد: شهرستان‌های استان تهران زیر سایه قرار گرفته بودند و تلاش کردیم که جایگاه و ظرفیت شهرستان‌ها را به سمع و نظر مردم برسانیم و کمک کردیم تا آنها حرکتی داشته باشند.

وی افزود: بعضی شهرستان‌ها به اندازه استانی جمعیت دارند، اما امکاناتشان در حد جمعیت آنها نیست و بعضی نقاط با مشکلات نبود بیمارستان و ... مواجه هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در تهران روند کندی داشت، گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، احداث تصفیه‌خانه فاضلاب در استان تهران در دستور کار قرار گرفت و اکنون هر دو ماه یکبار یک تصفیه‌خانه فاضلاب در این استان بهره‌برداری می‌شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه در تهران به شدت نیازمند پساب هستیم، تصریح کرد: برای تأمین آب کشاورزی و مصرف غیرشرب شهرستان‌های استان تهران به پساب نیاز داریم.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه مشکلی در تصفیه‌ آب شرب استان تهران وجود ندارد، بیان کرد: در شرق استان تهران سالی 50 میلیون مترمکعب کسری آب وجود داشت که با انتقال آب از سد ماملو مشکلات این موضوع برطرف شد؛ همچنین بخشی از مشکلات آب شرب با افتتاح تصفیه‌خانه‌ها به لحاظ کمی و کیفی رفع شد.

*اجرای طرح انتقال آب شرق و غرب تهران/ بهره‌برداری از جاده کمربندی سوم تهران در اوایل سال آینده

استاندار تهران ادامه داد: درصدد هستیم که آب شرب غرب و شرق استان تهران را برای مواقع اضطراری در قالب طرح خط انتقال حضرت قمربنی‌هاشم (ع) با قطر 2 هزار میلی‌متر به یکدیگر متصل کنیم و این پروژه با سرعت خوبی در حال انجام است.

هاشمی با بیان اینکه کارهای اساسی وجود دارد که باید در این دولت انجام شود، افزود: این پروژه‌ها زمانی که فراوانی درآمد وجود داشت، باید انجام می‌شد و دولت یازدهم با کاهش قیمت نفت و صادرات با مشکلات اقتصادی همراه بود، اما توانستیم با تمام مسائل کارهای ضروری و حیاتی استان تهران را انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم که ترافیک استان تهران به خصوص ترافیک خودروهای تجاری را به خارج از این استان منتقل کنیم، گفت: در این راستا، دو هدف را در استان تهران پیگیری کردیم؛ یکی کمربندی دوم که تکمیل شد و دیگری، کمربندی سوم که در دولت به تصویب رسید.

استاندار تهران تصریح کرد: جاده کمربندی سوم تهران که توسط قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) انجام می‌شود در فروردین‌ماه سال 1396 به بهره‌برداری خواهد رسید؛ این موضوع به کاهش ترافیک و بهبود کیفیت هوای تهران کمک می‌کند.

هاشمی بیان کرد: در سه سال دولت یازدهم، بحث آلودگی هوای تهران یکی از دغدغه‌های اساسی ما بود که پیگیری‌های انجام شده منجر به برگزاری سه جلسه توسط رئیس‌جمهور و تشکیل کمیسیون تهران و کلان‌‌شهرهای کشور در کنار دیگر کمیسیون‌های دولت شد.

وی ادامه داد: این کمیسیون به ریاست وزیر کشور و حضور برخی وزرا و استاندار تهران، شهردار و رئیس شورای اسلامی تهران برگزار می‌شود و ما نیز در این کمیسیون حق رأی داریم و یکی از اقدامات آن جایگزین بنزین یورو چهار در ایستگاه‌های پمپ بنزین بود که هوای تهران از ابتدای سال تاکنون نسبت به سال قبل بهبود قابل توجهی ملاحظه می‌شود.

*مسکن مهر فیروزکوه مورد استقبال قرار نگرفت/ مشکلات زیرساخت‌های مسکن مهر استان تهران

استاندار تهران با بیان اینکه 17 هزار تاکسی فرسوده از تهران خارج خواهد شد، افزود: با اقداماتی که صورت گرفته، وضع هوا بهبود بیشتری پیدا می‌کند و تغییرات پنج ماه امسال نسبت به سال گذشته کاملا قابل توجه است.

هاشمی در خصوص پروژه مسکن مهر در استان تهران گفت: 25 درصد مسکن مهر کل کشور در استان تهران قرار دارد؛ مسکن مهر در بعضی جاهایی که جانمایی شده به لحاظ خدمات‌دهی شرایط پیچیده‌ای دارد و هم اینکه مردم استقبال نکردند؛ در مسکن مهر فیروزکوه مردم استقبال نمی‌کنند.

هاشمی تصریح کرد: در پردیس در دل کوه مسکن مهر ساختند که هزینه خدمات‌رسانی از هزینه احداث مسکن مهر بیشتر بوده و هیچ‌گونه پیش‌بینی اعتباری برای تأمین زیرساخت‌های آن نشده است.

وی اضافه کرد: در این سه سال در نقاطی که مسکن مهر داشتیم، بحث‌های آموزشی از پیچیده‌ترین مشکلات در پردیس، پرند و ... بود؛ اما با تعامل خوبی که بین دستگاه‌ها در استان تهران وجود داشت، با ایجاد فضای جدید نگذاشتیم مشکلات بیشتر شود و دانش‌آموزان توانستند بر سر کلاس‌ها حاضر شوند و نگرانی پیچیدگی مشکلات رخ ندهد.

استاندار تهران بیان کرد: دولت تصمیم گرفت با تمام مشکلاتی که وجود دارد، مسکن مهر را تکمیل کند و برای آن چارچوبی مشخص شده است؛ تا زمانی که خدمات زیربنایی تأمین نشود، مسکن مهر انجام نخواهد شد و امیدواریم تا پایان سال جاری بخش عمده‌ای از آن واگذار و در سال آینده پرونده آن بسته شود.

هاشمی افزود: برای اینکه بتوانیم مشکلات مسکن مهر را در استان تهران برطرف سازیم، پنج میلیون تومان به مبلغ وام متقاضیان اضافه شد؛ چراکه کسانی که در مسکن مهر ثبت‌نام کرده بودند، نمی‌دانستند که شرایط پرداخت چگونه است.

*بازگشت برنامه‌های پرمخاطب به شبکه 5 سیما/ افزایش 600 هزار تن تولیدات کشاورزی در استان تهران

وی با بیان اینکه هر استانی شبکه استانی دارد، گفت: در مدت یک سال شبکه تهران را جابه‌جا و به اچ.دی تبدیل کردند که در 24 نقطه استان تهران امکان دریافت این شبکه وجود نداشت.

استاندار تهران تصریح کرد: هرچه مسؤولان استانی و شهرستانی پیگیری کردند، شبکه تهران به شبکه پنجم سیما بازنگشت، اما با آغاز به کار ریاست جدید سازمان صداوسیما شبکه تهران به جای خود بازگشت.

هاشمی با اشاره به اینکه برنامه‌های پرمخاطب این شبکه از جمله «سلام تهران» و «تهران 20» دوباره به این شبکه اضافه می‌شوند، بیان کرد: شبکه پنج با همان کیفیت گذشته کار خود را انجام خواهد داد؛ رادیو تهران نیز عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

وی با اشاره به حوزه کشاورزی در استان تهران افزود: استان تهران در 9 محصول رتبه نخست را در کشور دارد و در مدت اخیر، 600 هزار تن تولیدات کشاورزی افزایش پیدا کرده است و از 8 هزار و 266 مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در این استان جلوگیری شد؛ همچنین یک‌هزار هکتار از اراضی تصرف شده، آزادسازی شد.

استاندار تهران ادامه داد: استان تهران در بحث تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز و آزادسازی بستر رودخانه‌ رتبه نخست را در کشور به خود اختصاص داده است.

هاشمی گفت: در حوزه صنعت و معدن چند کار مهم انجام شد؛ استان تهران دارای 17 هزار واحد صنفی است که خیلی از تجهیزات آنها به 25 سال گذشته برمی‌گردد؛ 400 هزار صنوف تولیدی در استان تهران وجود دارد که ساماندهی صنایع و صنوف تولیدی در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران نزدیک 12 هزار هکتار زمین برای ایجاد شهرک‌های صنعتی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: صنایع به این شهرک‌ها منتقل شوند که کار سختی است و باید انجام شود.

*ایجاد 695 واحد صنعتی با سرمایه 3 هزار میلیارد تومان در استان/ احداث مجتمع‌های آب‌رسان در روستاها

استاندار تهران بیان کرد: 695 واحد صنعتی با سرمایه‌گذاری 3 هزار میلیارد تومان ایجاد شده است که در هفته دولت امسال، 28 طرح با سرمایه‌گذاری 922 میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

هاشمی در خصوص حوزه گازرسانی در استان تهران افزود: پروژه‌های گازرسانی روستاهای استان تهران در حال اتمام است؛ در گذشته در این استان نمی‌دانستند که روستاها به جاده و گاز نیاز دارند.

وی ادامه داد: در دولت یازدهم تمام روستاهایی که نیازمند انتقال جاده و گاز بودند در دستور کار قرار گرفتند و تا پایان امسال این اقدامات انجام خواهد شد و روستائیان این استان از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.

استاندار تهران تصریح کرد: نیروگاه‌های استان تهران از سوخت دوم و سوم استفاده می‌کردند که این سوخت به گاز تبدیل شد تا به بهبود هوای تهران کمک کند و امیدواریم با گسترش صنایع نفت و گاز در فصل زمستان مشکلی نداشته باشیم.

هاشمی با بیان اینکه مجتمع‌های آب‌رسان در روستاها به عنوان یکی از سیاست‌های اصلی در استان تهران در حال انجام است، بیان کرد: تمام روستاها از این اقدام بهره می‌گیرد و تصفیه فاضلاب روستاها را نیز آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان تهران در یک سال اخیر در انجام امور شتاب بسیار خوبی گرفته و یکی از پیشتازان دستگاه‌های اجرایی است که در بخش آب شرب و تصفیه فاضلاب روستایی اقدامات خوبی را انجام داده‌اند.

*پرداخت ماهانه 700 میلیارد تومان یارانه در استان تهران/ اندک پول یارانه به آبادانی استان تهران کمک می‌کند

استاندار تهران در خصوص شرایط فعلی استان تهران به عنوان پیشانی کشور گفت: این استان در حال پوست‌اندازی است، یعنی از شرایطی که در گذشته داشته، در حال خارج شدن است و این نشان می‌دهد که حتی با نبود منابع و با استفاده از اراده می‌توان کارها را انجام داد و خدمات‌رسانی بیشتری به مردم داشت.

هاشمی با بیان اینکه دولت با منابع موجود خود شرایط را مدیریت کرد، تصریح کرد: با وجود اینکه تحریم‌ها باعث شد که خریدها 20 تا 30 درصد افزایش پیدا کند، اما اقدامات خوبی در استان تهران انجام شد؛ دولت از بانک‌ها پول برداشت نکرد و به هیچ‌وجه چنین اجازه‌ای را نداد.

وی با اشاره به اینکه در استان تهران ماهی 700 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌‌شود، بیان کرد: در مجموع، سالی 8 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان در استان تهران یارانه پرداخت می‌‌شود؛ این در حالی است که اعتبارات عمرانی استان تهران از 280 میلیارد تومان به 500 میلیارد تومان رسیده است که به اندازه یک ماه پرداخت یارانه نیز نمی‌شود.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: در دولت و وزارت کشور مطرح کردیم، کسانی که نیازمند هستند را حتی باید تا 100 هزار تومان هم یارانه پرداخت کرد، اما آنهایی که نیازمند نیستند، چرا یارانه دریافت می‌کنند؛ این یارانه می‌تواند در هر استانی برای توسعه آن هزینه شود.

هاشمی اضافه کرد: اگر از مبلغ 8 هزار و 500 میلیارد تومان یارانه، تنها 3 هزار میلیارد تومان به اعتبارات استانی اختصاص داده شود، تمام کمبودهای استان تهران در یک برنامه پنج ساله برطرف می‌شود؛ قطعا اختصاص چنین اعتباری به توسعه و آبادانی استان کمک می‌کند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر افزود: در این راستا، برای نخستین بار هماهنگی بسیار خوبی بین دستگاه‌های مربوطه اتفاق افتاد و اکنون ظرفیت برای نگهداری 6 هزار نفر در تهران وجود دارد.

*جمع‌آوری روزانه 700 معتاد در تهران/ متکدیان میانمار و پاکستانی با درآمد 20 میلیون تومانی/ مردم به گدا پول ندهند

استاندار تهران با بیان اینکه اکنون روزانه 700 معتاد توسط بهزیستی و شهرداری تا تکمیل ظرفیت هدف‌گذاری شده جمع‌آوری می‌شوند، گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌ها، 4 هزار معتاد را ستاد مبارزه با مواد مخدر و 2 هزار معتاد را شهرداری تهران جمع‌آوری خواهند کرد.

هاشمی ادامه داد: مشکل اساسی در خصوص جمع‌آوری معتادان این است که 50 درصد آنها برای استان‌های دیگر هستند و اگر ما بتوانیم آنها را منتقل کنیم، شاهد کاهش آمار معتادان در تهران خواهیم بود.

وی با اشاره به معضل اساسی متکدیان در استان تهران تصریح کرد: بخش عمده‌ای از متکدیان ساماندهی شده هستند و تا 20 میلیون تومان روزانه درآمد دارند؛ حدود یک‌هزار متکدی را تاکنون شهرداری تهران و بهزیستی جمع‌آوری و ساماندهی کرده‌اند؛ این متکدیان از میانمار و پاکستان هستند.

استاندار تهران بیان کرد: باید فرهنگ پول ندادن به گدا در استان تهران نهادینه شود و کمک‌های مردمی را به سمت کمیته امداد و بهزیستی سوق دهیم؛ اگر پول ندادن به گدا در دستور کار قرار گیرد، شاهد کاهش وجود متکدیان در تهران خواهیم بود و مردم هم باید در این زمینه کمک کنند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها