يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۶۲۷
زمان انتشار: ۰۰:۱۶     ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
نوبخت :
سخنگوی دولت در پاسخ به تسنیم با اشاره به اینکه در راستای برخورد با حقوق‌های نجومی ۱۳ مدیر با دریافت‌های ناعادلانه برکنار شدند و سقف دریافت مدیران ۱۰ میلیون تومان تعیین شد، گفت: هیچ مدیری بالاتر از ۱۰ میلیون تومان تحت هر عنوانی نمی‌تواند دریافت کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه یزد در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در ارتباط با اینکه چه میزان از مجوز مجلس در ارتباط با تزریق 40هزار میلیارد تومان به تولید و طرح‌های عمرانی و میزان اختصاص به استان یزد از این مبلغ اظهار داشت: مجلس اجازه برداشت 40 هزار میلیارد تومان از خزانه را به ما نداده چرا که هرچه در خزانه هست در بودجه امسال اجازه برداشت داریم.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس به ما اجازه داده‌اند که در حد 40 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه بتوانیم منتشر کنیم و از 1000 هزار میلیارد تومان نقدینگی که در اقتصاد وجود دارد و در راستای تولید استفاده نمی‌شود، ما بتوانیم هرچند سود می‌دهیم این پول را در راستای تولید استفاده کنیم.

نوبخت گفت: البته این بخش مربوط به تولید نیست، تولید یک سیاست دیگری دارد و این بخش مربوط به طرح‌های عمرانی بازپرداخت مطالبات پیمانکاران و حتی گندم‌کاران است و کسانی که از دولت مطالبه دارند می‌توانند از این اسناد استفاده کنند.

رفع بدهی دولت به بانک‌ها زمینه پرداخت تسهیلات به تولید را فراهم می‌کند

رئیس سازمان مدیریت تصریح کرد: در ارتباط با اینکه ما برای استان یزد چقدر در نظر گرفتیم در سیاست‌های پولی قرار می‌گیرد و 40 هزار میلیارد تومان مربوط به سیاست‌های مالی است که از بازار سرمایه پول جذب می‌کند.

سخنگوی دولت ادامه داد: در ارتباط با بازار پول ما از طریق کمک به رفع بدهی دولت به بانک‌ها این امکان را ایجاد می‌کنیم که بانکها تسهیلات بدهند، چرا که بانکها برای ارائه تسهیلات به بانک ها یا باید از سرمایه‌شان یا از محل کسانی که سپرده‌گذاری کرده‌اند پرداخت کنند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها الان با دو مشکل ناکافی بودن سرمایه و پرداخت سپرده‌های موجود مردم به افرادی که هنوز باز نگردانده‌اند مواجه هستند، گفت: به این دلیل بانک الان پولی ندارد که به تولید کنندگان بپردازد به همین جهت دولت با اجازه مجلس توانست برای رفع این بدهی به بانک‌ها اقدام کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: با این مصوبه دست بانک‌ها باز شد که بتوانند تسهیلات جدید به تولیدکنندگان پرداخت کنند و قرار است این اقدام را هم انجام دهند.

نوبخت گفت: در این بخش حداقل 700 میلیارد تومان از این اوراقی که از بازار سرمایه و در سیاست‌های مالی تامین می‌شود مربوط به استان یزد است و تقریبا همین مقدار از طریق سیاست‌های پولی و از طریق نظام بانکی دارد که می‌تواند آن را فعال کند که البته این میزان با توجه به اختیاراتی که استاندار دارد می‌تواند تعدیل کرده و ان‌شاالله استان یزد به نحو شایسته‌ای برخوردار شود.

13 مدیر با حقوقهای نجومی برکنار شدند

رئیس سازمان مدیریت  در پاسخ به دیگر سئوال خبرنگار تسینم مبنی بر اقدامات دولت در زمینه مقابله با حقوق‌های نجومی، تعداد مدیران برکنار شده و سقف حقوق مشخص شده برای مدیران گفت: راجع به حقوق‌های ناعادلانه‌ای که تعدادی از مدیران بنگاه‌های اقتصادی وابسته به دولت گرفتند ما سریعا بررسی کردیم که چرا این اتفاق افتاده است.

سخنگوی دولت  عنوان کرد: با بررسی‌ها متوجه شدیم که در طول سال‌های مختلف بعضی از بنگاه‌ها و دستگاه‌ها توانستند خودشان را از قانون جامع مدیریت خدمات کشوری که یک نظام پرداخت را تعریف می‌کرد خارج کنند و چون خارج شدند یک نظام پرداخت دیگری در اختیار آنها قرار گرفت.

وی افزود: ما همه آن کسانی را که در این بخش بودند، آنهایی که شناسایی شدند را همانطور که اعلام شد تا الان 13 نفر از این مدیران برکنار شدند و اقدامی که مهمتر لازم بود ما انجام دهیم این بود که دیگر این چنین موضوعی اتفاق نیفتد.

سقف دریافتی مدیران در کشور 10 میلیون تومان شد

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به همین جهت شورای حقوق و دستمزد مصوبه‌ای اعلام کرد که تمامی مقامات سیاسی، چه آن کسانی که مشمول قانون خدمات مدیریت کشوری بودند و چه آن کسانی که نبودند، همه اینها که نامهای آنها برشماری شد، هیچ کس تحت هیچ شرایطی دریافتی از تمام محل‌های مختلف نباید بیشتر از 10 میلیون داشته باشد و حتما باید زیر این مبلغ باشد.

نوبخت گفت: ممکن بود که قبلا شخصی حقوقی به این اندازه داشت اما از مزایای دیگری استفاده می‌کرد که دریافتی وی را بالا می‌برد، گفته شد که هیچ دریافتی از هیچ محلی نمی‌تواند غیر از این قانون باشد و هرچه هم هست باید زیر 10 میلیون باشد.

هیچ مدیری بالاتر از 10 میلیون تومان تحت هر عنوانی نمی‌تواند دریافت کند

رئیس سازمان مدیریت ادامه داد: بنگاه‌هایی هم که جزو موارد خاص هستند و قبلا آزاد بودند که بدون سقف عمل کنند، برای آنها هم حداکثر تا سه برابر سقفی که در این مصوبه اعلام شده در نظر گرفته شده ‌بنابراین هیچ کسی دریافت‌کننده حقوق در نظام اداری و حتی بنگاه‌های مرتبط با دولت و نهادهای پولی نیست که خودش را از این موضوع مستثنی بداند.

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه دولت از هیچ مدیر متخلفی حمایت نمی‌کند، بیان کرد: دولت نسبت به این اقدامی که هرچند با برخی مجوزها صورت گرفت، این کار را ناعادلانه می‌دانست، در پیشگاه مردم بسیار شرمنده شد، عذرخواهی، آن تعداد را از کار خود برکنار و برای دریافتی‌ها سقف معین کرد.

وی با تاکید بر اینکه مدیرانی که تخلف نکرده‌اند با این پرداخت‌های کلان و ناعادلانه مخالفت می‌کنند، تاکید کرد: ما می‌دانیم عموم کارکنان ما الان در چه رنج حقوقی هستند و آیا وجدان یک مدیر آن هم در چارچوب مربوط به نظام اداری یا حتی بنگاه‌های اقتصادی وابسته به دولت اجازه می‌دهد که چنین نابرابری وجود داشته باشد؟ به همین جهت دولت به شدت در این رابطه حرکت می‌کند.

امیدواریم انتشار اخبار کذب در فضای مجازی پایان یابد

معاون رئیس جمهور  در پاسخ به یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه آیا صحت دارد که در برنامه ششم پاداش پایان کار کارمندان از 30 روز به 10 روز کاهش پیدا کرده، گفت: این خبر از پایه نادرست است و متاسفانه در شبکه‌های اجتماعی این چنین اخباری منتشر می‌شود.

نوبخت با اشاره به اینکه باید از انتشار اخبار دروغ دوری کرد، خاطرنشان کرد: متاسفانه در فضای مجازی بعضا خبرهای دروغی منتشر می‌شود و زمانی که یک خبر دروغ در این فضا منتشر می‌شود، جمع کردن آن کار دشواری است.

رئیس سازمان مدیریت اظهار امیدواری کرد که روزی زمینه سالم شدن فضای مجازی فراهم شود که دیگر شاهد انتشار اخبار و شایعات کذب و دروغ در این فضا نباشیم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۵۲ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
هنر کردید ، حرامخواران از بیت المال را اخراج و پول های ناحق خورده را به بیت المال برگردانید و مطمئن این تعداد خیلی بیشتر از 13 نفر هستند خودتان را به خواب نزنید .
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها