أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۳۹۰۶۴۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۰۵ شهريور ۱۳۹۵
وزیر امور خارجه کشورمان با رد اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره تهدیدات ایران گفت: زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا از اشتباهات فاحش قبلی خود در سوریه و عراق عبرت گرفته و چشمانش را بر واقعیات و حقایق باز کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، محمدجواد ظریف در واکنش به سخنان جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که ایران را متهم به ارسال تجهیزات نظامی به یمن کرده بود، ضمن تکذیب اتهامات بی پایه و اساس آمریکا پیرامون متهم کردن ایران به ارسال تسلیحات نظامی به یمن اظهار داشت: دولت ایالات متحده با بیان این اظهارات، خود را در جنایات جنگی، ضد انسانی و کودک کش رژیم سعودی علیه مردم بی گناه و مظلوم یمن شریک کرده است و بی شک با پذیرش این مسئولیت باید پاسخگوی تمام این جنایات ضد بشری باشد.

وی افزود: بی تردید آقای کری به خوبی بهتر از دیگران می داند که دولت سعودی در یک سال و نیم گذشته همواره و به جد، تمام تلاش های به عمل آمده برای برقراری آتش بس در یمن را با شکست مواجه و ناکام گذاشته است.

وزیر امور خارجه ضمن مردود دانستن اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص تهدیدات ایران عنوان کرد: زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا از اشتباهات فاحش قبلی خود در سوریه و عراق عبرت گرفته و چشمان خود را بر واقعیات و حقایق موجود باز کند.

ظریف تاکید کرد: همانگونه که بارها توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام شده است، توان نظامی ایران هیچگاه تهدیدی برای هیچ یک از کشور ها نبوده و صرفا جنبه دفاعی دارد.

وی خاطرنشان کرد: آنچه منطقه و جهان را امروز مورد تهدید قرار داده است مبانی فکری و منابع مالی و سیاسی تروریسم تکفیری در جهان است که آقای کری به خوبی باید از منشاء و علل آن آگاه باشد. بی تردید دولت آمریکا با حمایت های خود و چشم پوشی و بی توجهی به واقعیات موجود بر بی اعتباری سیاست هایش در منطقه بیش از پیش می افزاید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها