يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۶۷۲
زمان انتشار: ۰۸:۵۲     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه‌ای خطاب به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت، از ترکیه بابت ارسال سلاح‌ به تروریست‌های حلب شکایت کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «بشار الجعفری»، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد، در نامه‌ای خطاب به «بان‌کی‌مون»، دبیر کل این سازمان و «رامین بن ابراهیم»، رئیس شورای امنیت گفته نیروهای ترکیه‌ای حاضر در خاک سوریه، سلاح در اختیار تروریست‌های در حال فعالیت در حلب قرار می‌دهند.

آقای الجعفری در این پیام، همچنین از اقدام ارتش ترکیه در ساخت انبارهای تسلیحاتی در استان حلب سوریه هم انتقاد کرده است.

در این نامه آمده است: «روز اول اوت سال 2016 شاهد ورود نیروهای ترکیه به خاک سوریه بودیم. این نیروهای در روبروی روستای بیکه در شمال شرق استان حلب جمع شده و اقدام به ساخت انبارهای تسلیحاتی کردند. آنها این انبارها که مملو از سلاح و مهامات هستند را به گروه‌های تروریستی جیش الفتح، جبهه‌النصره و احرار الشام تحویل می‌دهند.»

نماینده سوریه در سازمان ملل اضافه کرده که نیروهای ترکیه علاوه بر این راکت و مهمات در اختیار گروه‌های تروریستی در حلب قرار داده‌اند.

دیپلمات سوریه تصریح کرد کاروانی از تروریست‌ها از سوریه وارد ترکیه شده‌اند.

در نامه بشار الجعفری آمده است: «سوریه از شورای امنیت می‌خواهد ترکیه را به بستن مرزهایش به روی گروه‌های مسلح تروریستی متقاعد کرده تا این کشور تسلیح و کمک‌رسانی به این گروه‌ها را متوقف کند.»
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها