يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۶۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۲۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
محمدحسین رجایی با بیان اینکه صندوقی که دولت در آن سرمایه‌های ملی را واریز می‌کند نباید سوراخ باشد گفت:‌ دولت هنوز با غارتگران اموال مردم برخورد نکرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شاید در مقام مطالعه، شبیه اسطوره‌هایی که فقط در افسانه‌ها وجود دارد جلوه نمایی کند ولی برای کسانی که اوایل انقلاب را دیده‌اند چنین نیست؛ خصوصا اگر پای صحبت کسی نشته باشی که خود شنیده‌ها را دیده و گاهاً نیز لمس کره است. شهید محمدعلی رجایی نامیسیت که خیلی در اذهان بیگانه نیست ولی وقتی نشانی از نمود واقعی ساده‌زیستی، مسئولیت‌پذیری و قناعت را از یک دولتمرد می‌جویی، کمتر کسی را مثل او می‌یابی.

باقرار گرفتن در سی و پنجمین سالگرد شهادت این رئیس‌جمهور ساده زیست - هفته دولت - به سراغ برادر شهید محمدعلی رجایی یعنی «محمدحسین رجایی» رفتیم تابا بازخوانی برخی مواضع و رفتار این شهید معیاری داشته‌ باشیم برای بررسی عملکرد دولت‌مردانمان در حوزه‌های مختلف به ویژه عرصه تعامل با مردم و موضوع ساده‌زیستی.


محمد حسین رجایی اظهار داشت: قدمت انقلاب اسلامی 1400 سال است چرا که به عقیده من از زمان پیامبر اکرم (ص) و مبارزه تاریخی مسلمانان و منافقان آغاز شده و تاکنون نیز تداوم دارد.

وی افزود: اتفاقی که در زمان ما و برای امام راحل افتاد، برای هیچ امام معصومی در طول تاریخ نیفتاده و آن برخورداری از امت و ملتی بود که باعث شد انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی (ره) به پیروزی برسد و توفیق الهی که ناشی از نفس قدسی امام (ره) بود شامل حال ملت ایران شود.

رجایی با بیان اینکه اتفاقی که در عصر ما حادث شد امری بی نظیر بود، تصریح کرد: تاکنون هیچ رهبری در تاریخ اینگونه با امتش هماهنگ نبود و  مردم با اطاعت کامل از رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی، حماسه‌های بی نظیری را رقم زدند.

گروهی که با انفجار دفتر حزب جمهوری و ریاست جمهوری از دست دادیم رنج دیده انقلاب بودند

وی با اشاره به حادثه انفجار دفتر ریاست جمهوری اظهار داشت: همه شهدا، مدافعان جنگ تحمیلی و ترور شدگان به دست منافقان کوردل، محترمند؛ اما اتفاقاتی که در سال 60 به وقوع پیوست و طی آن در تیرماه و شهریورماه آن سال با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و نخست‌وزیری، گروهی را از دست دادیم که چکیده و رنج دیده انقلاب بودند؛ مردان کاردان، مفید، مقید و متعهد که نظیر آنها بسیار کم است طوری که امام (ره) پس از شهادت این افراد ابراز ناراحتی خاصی کردند.

محمد حسین رجایی در این بخش از گفت‌وگو به تشریح برخی از خصوصیات شهید رجایی پرداخت و گفت: زندگی شهید رجایی، دوران نخست وزیری و ایام کوتاه‌مدت ریاست جمهوری ایشان حاوی نکاتی است که برای جوانان بسیار سودمند است؛ زیرا با مرور این خاطرات متوجه این حقیقت می‌شوند که این مرد انقلابی در شرایط خاص و کوران زندگی چه منشی داشت.

شهید رجایی مطلقاً تشریفاتی نبود و درباره حفظ بیت‌المال بسیار حساس بود

وی در ادامه افزود: شهید رجایی مطلقا تشریفاتی نبود، به محرومان عشق می‌ورزید و در خصوص حفظ بیت‌المال بسیار حساس بود. این خصوصیات اخلاقی تا پایان عمرشان هرگز تغییر نکرد و هیچ پست و سمتی زمینه ساز تغییر رویه‌اش نشد؛ تا جایی که در این عرصه می‌تواند الگویی برای مسئولان و آیندگان باشد.

شهید رجایی در اوایل کارش براساس قانون اساسی دارایی‌اش را اعلام کرد

رجایی تصریح کرد: شهید رجایی در اوایل کار براساس قانون اساسی دارایی‌اش را اعلام کرد و این اتفاقی است که در هیچ دولتی صورت نگرفت. این دقت نظر تا حدی بود که از من پرسید چقدر به شما بدهکارم؟ من هم در پاسخ گفتم که طلبکار هستید زیرا زمانی که در زندان بودید، 20 هزار تومانی که به من دادید را به عنوان سرمایه کار استفاده کردم و این پول الان 70 هزار تومان شده است. شهید رجایی با شنیدن این مطلب ناراحت شد و گفت این دارایی را اعلام نکرده است و در اسرع وقت باید این کار را انجام دهد.

شهید رجایی اقوام و بستگانش را سرکار نگذاشت و هرگز اهل توصیه و سفارش نبود

محمدحسین رجایی افزود: شهید رجایی با تقلید از امام راحل هیچ‌کدام از اقوام و بستگانش را سرکار نگذاشت، هرگز اهل توصیه و سفارش هم نبود و در رسیدن مسئولیت‌ها به تخصص افراد توجه داشت.

برادرم هرگز به افرادی که در اندیشه ثروت اندوزی بودند مسئولیتی را نسپرد

برادر شهید رجایی خاطرنشان کرد: شهیدرجایی هرگز به افرادی که در اندیشه ثروت‌اندوزی بودند مسئولیتی را نسپرد؛ اگر خلافی هم از همکاران و مدیران خود می‌دهید، فوری و بدون اتلاف وقت آنها را جایگزین می‌کرد.

وی با تاکید بر این که دشمن از این همه دقت نظر در عمل و گفتار محمدعلی رجایی واهمه پیدا کرده بود، تصریح کرد: از همین رو معاندان انقلاب افراد نفوذی را وارد سیستم کردند زیرا شهید بهشتی و شهید رجایی با آن همه درایت و توانمندی، کسی نبودند که فریب افرادی نظیر کلاهی و کشمیری را بخورند.

برای کشمیری نیز جنازه ساختند

محمد حسین رجایی در پاسخ به این سوال که چه کسی کشمیری را به شهید رجایی معرفی کرد؟ اظهار داشت: نگذاشتند این مسائل روشن شود برای اینکه همان افرادی که در تشییع جنازه شهید رجایی حضور داشتند، برای کشمیری نیز جنازه ساختند و شعار دادند:«کشمیری راهت ادامه دارد». این گروه همان کسانی بودند که کشمیری را در این قضیه همراهی کردند و تمام توان خود را به کار گرفتند تا افکار عمومی را نسبت به این مقوله مهم گمراه کنند.
 
وی گفت: افرادی برای دلجویی از خانواده شهدا به منزل آنها می‌رفتند. در همین راستا به منزل کشمیری هم سر زدند که متوجه شدند تقریبا یک هفته  بعد از حادثه انفجار، خانواده کشمیری به خارج رفته‌اند. از این جهت می‌توان اطمینان حاصل کرد که این اقدامات با برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته  و افرادی که در فرودگاه صدور پاسپورت انجام می‌دادند، برایشان کار انجام داده‌اند تا در کمترین وقت از کشور خارج شوند. در حال حاضر نیز هر دوی آنها زنده هستند و در کشورهای خارجی و به نفع آنها فعالیت می‌کنند.

بهزاد نبوی کشمیری را به شهید رجایی معرفی کرده بود

برادر شهید رجایی با اشاره به اینکه بهزاد نبوی کشمیری را به شهید رجایی معرفی کرده بود، افزود: بهزاد نبوی در زندان خودش را به شهید رجایی نزدیک کرده بود و شهید رجایی،‌صد درصد به بهزاد نبوی اعتماد داشت و هرگز حاضر نبود که غیر از این فکر کند. حتی با اطلاعاتی که نزدیکان شهید رجایی در این خصوص به ایشان می‌دادند، گذشت تاریخ نشان داد که وی به صورت غیر مستقیم در این حادثه نقش داشته است. طوری که یکی از رفقایی که مرحوم شده‌ نقل می‌کرد که یک ساعت مانده به انفجار، بهزاد نبوی به من زنگ زد که امروز جلسه مهمی در دستور کار داریم و شما چرا همکاری نمی‌کنید و نمی‌آیید؟

کسانی که روزی با شهید رجایی نماز رفاقت داشتند زمینه شهادتش را با همدستی کشمیری فراهم کردند

وی تصریح کرد: کسانی که روزی با شهید رجایی نماز می خواندند، غذا می خوردند و رفاقت داشتند به وی خیانت و زمینه شهادتش را با همدستی کشمیری فراهم کردند. اگر اشتباه نکنم 4 سال مانده به تشکیل دولت اول آقای احمدی‌نژاد، اصلاح‌طلبان در قزوین مراسم بزرگداشتی برای شهید رجایی برگزار کردند که سخنرانان آن مراسم بهزاد نبوی و مرتضی حاجی بودند.


رجایی ادامه داد: در این مراسم مرتضی حاجی شروع به تعریف از شهید رجایی کرد و در آخر گفت اکنون که شهید رجایی بین ما نیست باید قدر رجایی زمان خود، یعنی آقای خاتمی را بدانیم! بعد هم بهزاد نبوی گفت: من سال‌ها با رجایی زندان بودم و رفاقت طولانی با وی داشته‌ام. در حالی که او قاتل شهید رجایی را به ایشان معرفی کرده بود.

به بهزاد نبوی گفتم فقط شعار می‌دهید و هیچ نسبتی با شهید رجایی ندارید

برادر شهید رجایی اظهار داشت: هنگامی که در این برنامه نوبت به سخنرانی بنده رسید، گفتم شما فقط شعار می‌دهید اما به دستور شرع عمل نمی‌کنید. شما هیچ نسبتی با شهید رجایی ندارید. شهید رجایی بخشنامه نماز اول وقت را صادر کرد اما شما در دولت آقای موسوی بخشنامه ایشان را لغو کردید چون پایبند به مسائل شرع نیستید و اعتقادی به شرع ندارید.

در زمان موسوی عده‌ای یک شبه پول‌های کلان به جیب زدند و بعدها در برابر انقلاب ایستادند

وی ادامه داد: شهید رجایی به مسائل بیت‌المال حساس بود، تا حدی که موتورش را به پسرش نداد تا در محوطه ریاست جمهوری سوار شود ،اما شما به هر نماینده مجلس یک ماشین دادید. بعد هم رفتید در مجلس گفتید هر کس نگرفته دستش را ببرد بالا! در زمان همین آقای موسوی برخلاف نظر امام (ره) اقتصاد ما را کاملاً دولتی کردند و واردات انحصاری را در اختیار عده‌ای خاص گذاشتند که هیچ نسبتی با شرع و اخلاق نداشتند. هم صنایع ما آسیب جدی دید و هم عده‌ای یک شبه پول‌های کلان به جیب زدند و بعدها در برابر انقلاب ایستادند.

رجایی افزود: بعد از مراسم حتی 5 نفر هم برای اقامه نماز حاضر نشدند. نه بهزاد نبوی آمد و نه وزیر آموزش و پرورش! مراسم را هم سال بعد تعطیل کردند و این نشان می‌دهد که هیچ اعتقادی به راه شهید رجایی نداشتند و صرفاً به دنبال استفاده ابزاری از نام شهید بودند.

همین الان هم می‌شود پرونده شهادت شهید رجایی و باهنر را پیگیری کرد

محمدحسن رجایی خاطرنشان کرد: همین الان هم می‌شود پرونده شهادت شهید رجایی و باهنر را پیگیری کرد و قوه قضائیه باید راه شهید لاجوردی را ادامه دهد.

وی با اشاره به آیه 41 سوره حج که می فرماید: الَّذینَ إِن مَکَّنّاهُم فِی الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّکاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ وَنَهَوا عَنِ المُنکَرِ ۗ وَلِلَّهِ عاقِبَةُ الأُمورِ، گفت: شهید رجایی تمام همّ و غمّ خود را صرف اجرای این دستور الهی کرده بود و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نکرد؛ در همین راستا بخشنامه‌ای صادر کرد که طی آن ادارات دولتی موظف به اقامه نماز اول وقت بودند. این امر به مرور زمان در جامعه نهادینه شده و با حضور در بازار حتی محیط‌هایی که اقلیت‌های دینی در آن سکونت داشتند این امر مشهود بود؛ اما دولت‌های بعدی این بخشنامه را ملغی کردند.

رجایی با تاکید بر این مطلب که برای اداره مملکت در وهله اول باید مجری دستورات دینی و بعد قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بود، اظهار داشت: همه دولت‌ها شعار برقراری عدالت را می‌دهند اما کمتر مسئولی به جد آن را عملیاتی کرده است؛ چرا که اگر این موضوع با دقت در دستور کار قرار می‌گرفت، امور به اهلش سپرده می‌شد و علاوه بر این افراد براساس استعداد و توانمندی خود به کاری گمارده می‌شدند و طبق عملکردشان درآمد داشتند.

وی در ادامه گفت: به فضل الهی ما در این مملکت همه چیز داریم و با اتکا به همین منابع می‌توانیم حوزه های مختلف دامداری، کشاورزی، صنعت و معدن و ... را سروسامان دهیم؛ اما این هدف بزرگ به دلیل عدم برخورداری از مدیر و مسئول قاطع زمین مانده است و انقلابی که با خوان هزاران شهید و مقابله با منافقان به ثمر رسیده است، به دلیل وجود عده‌ای که سرگرم غنایم و جمع آوری ثروت هستند با مشکلاتی روبرو است.

محمد حسین رجایی افزود: حضور مردم، پیروی از رهبر قاطع و وحدت کلمه سه عامل مهم در شکل‌گیری انقلاب و پیروزی آن است و اینها مولفه‌هایی است که باید در تداوم انقلاب اسلامی همچنان مدنظر قرار بگیرند. بنابراین در مملکت باید دستورات دینی حاکم باشد و قوانین اجرا شود تا هرکس نتواند هر کاری که می‌خواهد را انجام دهد؛ کما اینکه این اتفاق افتاده و به همین دلیل شاهد شکل‌گیری مشکلاتی هستیم که زمینه دلسردی مردم را فراهم می‌کند.

افرادی باید در راس امور قرار گیرند که فرهنگ انقلاب را درک کرده‌اند

وی با تاکید بر اینکه کاهش اختلاف طبقاتی و اجرای عدالت میان اقشار مختلف جامعه از جمله کارمندان و تقویت توان نیروهای نیروهای مسلح همواره مورد توجه شهید رجایی بود، تصریح کرد: اگر ما سد دفاعی نداشته باشیم و دشمن متوجه غفلت ما در این حوزه ولو بسیار اندک باشد، به مرزهای ما پیشروی خواهد کرد. بنابراین همواره باید نیروی دفاعی خود را تجهیز کنیم. علاوه بر این افرادی باید در راس امور قرار گیرند که فرهنگ انقلاب را درک کرده‌اند و نسبت به تحقیق آرمانهای شهدا و انقلاب اسلامی دقت نظر دارند.

حقوق‌های کلان موید عدم وجود نظارت بر عملکرد مسئولان است

وی اظهار کرد: بحث اقتصادی از مدتها پیش و حدوداً سال 42 توسط مقام معظم رهبری اعلام شد و همواره مورد تاکید بود اما اکنون اخباری را که در خصوص حقوق‌های کلان می‌شنویم، تا حدی موید این مطلب است که نظارتی بر عملکرد مسئولان وجود ندارد و در این خصوص با سهل انگاری‌های زیادی مواجه هستیم.

شهید رجایی می‌گفت همان حقوق 700 تومانی فرهنگی کفایت می‌کند

برادر شهید رجایی ادامه داد: شهید رجایی همیشه می‌گفت همان حقوق 700 تومانی فرهنگی کفایت می‌کند و بیشتر از این دریافتی نداشتند و با این امر هم مقابله می‌کردند.

صندوقی که دولت در آن سرمایه‌های ملی را واریز می‌کند نباید سوراخ باشد

محمد حسین رجایی در ادامه با تاکید بر این که صندوقی که دولت در آن سرمایه‌های ملی را واریز می‌کند نباید سوراخ باشد، افزود: سدی که شکست، قابل تعمیر نیست. بنابراین امر نظارت بسیار مهم است زیرا اگر مردم نسبت به دولت بی‌اعتماد شوند، جلب دوباره اعتماد آنها به سادگی نیست. لذا امیدوارم این موضوع مورد توجه دولت‌هایی که قرار است بر سر کار بیایند قرار گیرد تا انقلاب از مسیر اصلی خود خارج نشود.

برادر شهید رجایی در ادامه اظهار کرد: زندگی 48 ساله شهید رجایی مملو از صبر و مقاومت است. چه آن زمان که در فصل زمستان با تن برهنه در زندان‌های انفرادی ساواک بود و تحت بدترین شکنجه‌ها قرار داشت و چه آن وقت که با کار خستگی ناپذیر که غالبا 20 ساعت در طول شبانه روز بود، در پی تحقق مفهوم واقعی خدمتگزاری بود تا حدی که این متانت تعجب بسیاری را برانگیخت و حتی افرادی که در صف مخالفان بود را به انقلاب پیوند زد. زیرا همواره در اندیشه وحدت بود و از تفرقه دوری می‌کرد.

 هرگز به خودم اجازه ندادم از نام و محبوبیت برادرم استفاده کنم

رجایی در خصوص برخورد شهید رجایی با تخلفات بستگان خود و مقایسه آن با شیوه رئیس‌جمهور تصریح کرد: بنده براساس دستور امام خمینی (ره) که فرمودند: «هر کسی می‌تواند در کاری اظهارنظر کند در مجلس ثبت‌نام نماید» در سال 63 برای حضور در مجلس دوم نام‌نویسی کرده و در این خصوص گفت‌وگوهایی را با روزنامه های آن ایام از جمله کیهان داشته‌ام. با شمارش آرا و خواندن بیش از هزاران صندوق مشخص شد که آرای من بسیار بیشتر از چهره‌های سرشناس وقت و چیزی حدود 11 هزار تا بود تا اینکه بنده طی نامه‌ای اشکالی را به انجمن نظارت بر انتخابات تذکر دادم و آنها با استناد به این موضوع مرا طرفدار سرمایه‌داری دانسته و ردم کردند. این رویه همچنان ادامه دارد و من هرگز به خودم اجازه ندادم از نام و محبوبیت شهید رجایی استفاده کنم زیرا این انعطاف در قبال بستگان از جمله بنده که برادرشان بودم هرگز وجود نداشت.

مسئولان به فکر خود و موقعیت بستگانشان نباشند

وی در ادامه افزود: بنابراین همین استقامت بر آرمان‌ها بود که آمریکا را از شهید رجایی و امثال ایشان ناامید کرد. زیرا ایشان هرگز از آرمان‌هایشان عدول نمی‌کردند و همواره بر دشمنی با آمریکا اعتقاد داشتند. لذا ادامه راه شهید رجایی و خدمت به مردم تنها در صورتی محقق می‌شود که مسئولان به فکر خود و موقعیت بستگانشان نباشند و امام علی (ع) را الگوی خود قرار دهند و در برخورد با خاطیان ولو نزدیک‌ترین افراد به آنها، قاطعیت نشان دهند.

آنچه در کشور ما مرسوم است این است که با انتخاب یک رئیس‌جمهور و روی کار آمدن یک دولت، جمعی می‌آیند و جمعی می‌روند در صورتی که این موضوع غلط است. هنگامی که رئیس‌‌جمهور آمریکا عوض می‌شود، سیستم دولتی آنها بر همان منوال امور را پیگیری می‌کند و هدف نهایی همه آنها تسلط بر کشورهای دیگر است.

اینکه وقتی دولتی روی کار آمد همه مشکلات را به دولت قبل نسبت دهد، اداره دولت نیست

برادر شهید رجایی بزرگ‌ترین عیب‌ برخی مسئولان دولتی را عدم شناخت ظرفیت‌های کشور عنوان کرد و گفت: برخی از دولتمردان به محض ورود به صحنه سیاست فقط به این می‌اندیشند که از همه امکانات و موقعیت به نفع خودشان بهره‌مند شده و به اصطلاح، بارشان را ببندند. در صورتی که اداره دولت این چنین نیست که وقتی دولتی روی کار آمد همه مشکلات را به دولت قبل نسبت دهد و یا اینکه عنوان کند از نارسایی‌ها، مشکلات و تخلفات سیستم اداری‌‌اش بی‌خبر است؛ چراکه اگر این امر واقعیت داشته باشد، آنها اصلا لایق مدیریت بر سیستم نخواهند بود.

شهید رجایی در مدت مسئولیت خویش از احوالات مردم با خبر بود

وی با تاکید بر این مطلب که شهید رجایی در مدت مسئولیت خویش به مردم، خانواده شهدا، محرومان، بیماران و ... سر می‌زد و از احوالات آنها با خبر بود، افزود: تنها دراین صورت است که کارگزاران مردم از مشکلات با خبر شده و نسبت به حل و فصل آن اقداماتی را در دستور کار قرار می‌دهند.

مسئولان یا شعاری ندهند یا در صورت اعلام، به آن عمل کنند

محمدحسین رجایی در خصوص شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه تصریح کرد: همچنان که همگان مستحضر هستید و برخی از مسئولان نیز اذعان دارند، شرایط اقتصادی اصلا خوب نیست و آثار بهبود و اوضاع در جامعه دیده نمی‌شود. بنابراین مسئولان یا شعاری ندهند یا در صورت اعلام، به آن عمل کنند. زیرا دادن وعده‌های غیرواقعی نتیجه‌ای غیر از قرار دادن مردم در موضع طلبکار به دنبال ندارد.

رئیس‌جمهور با مردم صادق و اهل کار باشد

وی افزود: مسئولان باید با صداقت و روراستی امور را پیش ببرند و مردم را در جریان مشکلات قراردهند؛ زیرا مردم دراین شرایط با دولت همراهی و همکاری می‌کنند و موانع و مشکلات را می‌پذیرند. اما اگر خلاف این اتفاق بیفتد و گفتار و رفتار مسئولان با هم تناقض داشته باشد، نه تنها دولت‌ها از حمایت مردمی برخوردار نخواهند شد بلکه از انقلاب هم زده می‌شوند. بنابراین مسئولان نظام به ویژه اشخاصی که در کسوت روحانیت هستند باید بیش از سایرین نسبت به عملکردشان حساس باشند. از همین رو از رئیس‌جمهور عزیز می‌خواهم با مردم صادق بوده و اهل کار باشند.

دولت با غارتگران اموال مردم هنوز برخورد نکرده

رجایی با اشاره به این مطلب که تا آنجا که خبر دارم اتفاقات بدی در دولت تدبیر و امید صورت گرفته است، تصریح کرد: هنوز دولت با افرادی که دست به تجارت زده و اموال مردم را غارت کرده‌اند برخورد نکرده و این خودجای سوال دارد؛ اگر ادعای بی‌خبری کند سوال ما این است که چگونه امکان دارد رئیس‌جمهور از مجموعه اقدامات صورت گرفته در دولتش، عملکرد استانداران و فرمانداران بی‌خبر است.

بسیاری از افراد دولت از راه گمرک به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌اند

برادر شهید رجایی افزود: چگونه می‌توان قبول کرد که دولت نداند چه اقلامی از گمرک وارد کشور می‌شود. گمرکی که بسیاری از افراد در این دولت و دولت‌های قبل از همین راه به ثروت زیادی دست پیدا کرده‌اند.

وی اظهار داشت: در 5 کیلومتری شهرها بازارهای آزاد راه می‌اندازند به نحوی که اجناس از آن 5 کیلومتر به این طرف قاچاق محسوب می‌شود؛ در صورتی که اگر شهری قابلیت مرکز تجاری شدن را دارد، چرا شرایط فراهم نمی‌شود که مردم آن منطقه از این امکان بهره‌مند شده و علاوه بر این، ضمن جلوگیری از قاچاق کالا منابع منطقه‌ای بومی شود. البته کاملا واقف هستم که وجود مرزهای 1400 کیلومتری و بیشتر با کشورهای دیگر، امور گمرکی را با مشکلاتی مواجه می‌کند. اما مطمئنا اصلاح این شرایط غیر ممکن نیست.

رجایی در ادامه گفت: شرایط موجود در خصوص کالاهای قاچاق نابسامان است زیرا نظارت دقیق در این باره وجود ندارد و هرکس با حضور در منطقه آزاد اقدام به خرید جنس می‌کند. درحالی که این مسائل پیش از این تخلف بود و بر تمام فعالیت‌های بانکداری‌ها، واردکنندگان و صادرکنندگان و ... نظارت می‌شد. همچنین آمار کار و ترددشان مشخص بود؛ اما درحال حاضر هیچکدام از این اقدامات صورت نمی‌گیرد. از طرف دیگر دولت با واردات سنجیده کشاورزی را از بین برده و روی آن قمار می‌کند.

سیب‌زمینی داخلی را دفن و کشور را به واردکننده سیب لبنان و انگور آفریقا تبدیل می‌کنند

 در همین راستا سیب‌زمینی را که در کشورهای همسایه مشتری دارد، دفن کرده و با پایمال کردن منابع خودمان، کشوری را که از توانمندی‌های بسیاری برخوردار است را به واردکننده سیب از لبنان و انگور از آفریقا تبدیل می‌کند. خود این امر نیز ریشه در ترویج زندگی تشریفاتی دارد.

اشرافی‌گری از زمان دولت سازندگی آغاز شد

وی با تاکید بر دقت نظر شهید رجایی بر کاهش اختلافات طبقاتی در جامعه تصریح کرد: همین امر اشرافی‌گری نیز از زمان دولت سازندگی آغاز شد. در صورتی که زندگی آقای رفسنجانی نیز در ابتدا اینطور نبود اما طبق آیه شریفه قرآن وقتی انسان به استغنا رسید، طغیان می‌کند و بر همین اساس نیز آقای هاشمی رفسنجانی تغییر کرد.

شهید رجایی دعا می‌کرد تا پست‌ها بر شخصیتش تاثیر نگذارند

رجایی ادامه داد: موضوعی که شهید رجایی همیشه در دعاهایش بر آن تاکید داشت و از خداوند می‌خواست کمکش کند تا پست‌ها بر شخصیت وی تاثیر نگذارند و از رفقایش نیز در خواست می‌کرد این امر را به وی متذکر شوند. تا جایی که وقتی از زندان آزاد شد و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید این جمله را گفت که: «ما مزدمان را گرفتیم و باید برای رسیدن به اهدافمان شتاب کنیم».

برادر شهید رجایی بی‌توجهی به تاکید مداوم مقام معظم رهبری به اقتصاد مقاومتی را یکی دیگر از مشکلات و کوتاهی‌های دولت‌های مختلف در عرصه اقتصاد دانست و افزود: کمتر کسی مانند مقام معظم رهبری پیگیر تحقق این مسئله هستند ولی هرکس که روی کار می‌آید در اندیشه امور خودش است؛ بنابراین دستگاه قضایی کشور باید با متخلفان اقتصادی قاطع، دور از تبعیض و ملاحظه‌کاری برخورد کرده و خیانتکار را صراحتا به مردم معرفی کند و به حرف‌هایی نظیر اینکه نباید آبروی افراد را به خطر انداخت توجه نکند. زیرا کسانی که در امانت خیانت می‌کنند، خودشان فکر آبروی خود را نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه مردم بهترین قاضی برای ارزیابی عملکرد دولت هستند، گفت: رسانه‌ها در این خصوص می‌توانند نقش‌آفرین باشند. در صورتی که امروزه رسانه‌ها نیز ملاحظه‌کار شده و تکلیفشان را درست انجام نمی‌دهند. در حالی که طبق فرمایش امام راحل، رسانه‌ها دانشگاه‌ها هستند و باید به اصلاح امور جامعه بپردازند تا انقلاب را پیش ببرند نه اینکه از آرمان‌ها عقب‌نشینی کنند.

محمد حسین رجایی با اشاره به این موضوع که تاکنون الگو گیری از سیره شهید رجایی صورت نگرفته و هیچ دولتی به قاطعیت  رجایی روی کار نیامده است، اظهار کرد: حتی دولت احمدی‌نژاد هم که داعیه پیروی از شهید رجایی را داشت اقدامی را به‌عنوان نمونه در این خصوص انجام نداد. زیرا قدم اول شهید رجایی در اداره کشور، رسیدگی به محرومان و مستضعفان بود؛امری که به فراموشی سپرده‌شده است.

وی ادامه داد: فراموش نمی‌کنم پیرزنی را که در یکی از روستاهای دورافتاده به‌واسطه اقدام شهید رجایی توفیق زیارت مشهد مقدس را پیدا کرده بود، چقدر خوشحال و دعاگوی شهید رجایی بود.

برادر شهید رجایی در پایان گفت: ما در کشور صنعت‌کار خوب و جوانان خلاق داریم و با اتکا به این نیروها می‌توان بهترین شرایط را برای کشورمان فراهم کنیم؛ اما دولت با باز گذاشتن دروازه‌های واردات همه این استعدادها را نادیده گرفته و کشور ما را بازاری برای محصولات خارجی کرده است درصورتی‌که کاهش واردات می‌تواند زمینه‌ساز این باشد که جنس ایران باکیفیت خوب تولیدشده و عرضه شود و تداوم این امر به نفع همه مردم است. البته طرح این نکته مؤید قطع رابطه با کشورهای خارجی نیست بلکه دولت باید به استقبال قراردادهایی برود که منافع پایاپایی را برای طرفین دارد. البته واضح است که دولتمردان همه این نکات را می‌دانند و اصل مطلب این است که اراده‌ای برای کار کردن نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۴۰ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
دولت یازدهم نه حرف رهبر نه حرف 80 میلیون ایرانی هیچ کدام را قبول ندارد.
پشت پرده تکبر همیشه خیانت است.انسان متکبر به خود خیانت کرده که متکبر شده چرا که در انتهای تکبر نابودیست.
دولت یازدهم هم خیانت میکند هم به خود و هم به ایران.ولی فکر میکند که زندگی فقط همین دنیاست و نمیداند که باید جوابگو باشد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها