يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۷۰۴
زمان انتشار: ۱۱:۱۱     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
«محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان قرار است فردا وارد پاکستان شده و درباره گسترش روابط نظامی با مقامات این کشور تبادل نظر کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، «محمد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع عربستان قرار است فردا یکشنبه راهی پاکستان شود و درباره گسترش روابط نظامی با مقامات این کشور تبادل نظر کند.

به گزارش رسانه‌های پاکستانی هنوز هدف اصلی از سفر این مقام عربستانی به پاکستان مشخص نشده اما منابع آگاه از تلاش محمد بن سلمان بن عبد العزیز برای راضی کردن اسلام‌آباد جهت پیوستن به ائتلاف نظامی خودساخته عربستان خبر می‌دهند.

مقامات عربستانی قبل از این هم تلاش‌های زیادی کردند تا پاکستان را برای حضور فعال در ائتلاف نظامی خود راضی کنند و حتی این موضوع مطرح شد که «راحیل شریف» فرمانده ارتش پاکستان سرپرستی این ائتلاف نظامی را به عهده بگیرد.

وزیر دفاع عربستان دی ماه سال گذشته نیز برای رایزنی با مقامات پاکستانی جهت پیوستن به ائتلاف نظامی به این کشور سفر کرده بود اما راحیل شریف فرماندهی این ائتلاف نظامی را نپذیرفت.

شریف تأکید کرد: فرمانده ارتش پاکستان نمی‌تواند همزمان با این پست مهم فرماندهی هیچ ائتلاف نظامی دیگری را بپذیرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که پاکستان ناو نظامی خود موسوم به «خیبر» را به بندر «جده» اعزام کرده تا حسن نیت خود را برای گسترش روابط دفاعی با عربستان نشان دهد.

هدف از اعزام این ناو گسترش همکاری دریایی بین دو کشور بیان شده است

دریادار سعید الزهرانی فرمانده ناوگان غربی نیروی دریایی عربستان به استقبال ناو خیبر پاکستان رفت و در دیدار با فرمانده ناو خیبر، تاکید کرد: عربستان اهمیت زیادی به روابط با پاکستان قائل است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها