يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۷۱۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بانک ورزش، کدام بازیکن را کنار بگذارند که رضاییان برگردد؟ این همان پرسشی است که برانکو در واکنش به اصرارهای هر روزه مسوولان باشگاه به زبان می‌آورد و هنوز پاسخی برای آن نیافته. پیشنهاد آقای سرمربی این بود که رامین تا نیم‌فصل بیرون بنشیند اما حالا چاره‌ای ندارد جز اینکه به خاطر او، یکی از بازیکنانش را کنار بگذارد؛ کدام بازیکن؟ نام آنتونی گولچ به میان آمده. همان مدافع دوملیتی که به اصرار باشگاه جذب شد و سکونشینی، همه سهمش از چهار هفته ابتدایی لیگ بوده است. غیر از گولچ بازیکن دیگری هست که برانکو به خاطر رضاییان کنار بگذارد؟

هر چه پرسپولیسی‌ها بیشتر اصرار می‌کردند، برانکو مصمم‌تر می‌شد برای نخواستن رامین رضاییان. درست مثل آن روزها که مقاومت می‌کرد مقابل حضور سیدجلال در پرسپولیس. این بار البته داستان کمی متفاوت است و تنها تفاوتش در اینکه پروفسور کروات، بازگشت رضاییان را پذیرفته. رضایت او به این بازگشت را از حرف‌هایش برداشت کردیم وقتی بعد از تمرین چهارشنبه شب می‌گفت: «موضع ما را می‌دانید. پس دیگر چیزی برای بحث کردن نمی‌ماند. البته نظر باشگاه از موضع من مهم‌تر است. چه کسی غیر از باشگاه باید درباره رضاییان تصمیم بگیرد؟ باشگاه باید تصمیم بگیرد اما من از بازیکنانم راضی هستم و نمی‌دانم جای چه کسی باید رامین رضاییان را بیاوریم.»

هم کنایه زده، هم نارضایتی دلی‌اش را یک بار دیگر به زبان آورده و هم به خواسته مدیران باشگاه تن داده است که برای مدیران پرسپولیس همین یک مورد آخر کفایت می‌کند. پیش از این برانکو مخالفت خود با بازگشت رامین رضاییان و تمایلش برای انتقال او به یک تیم دیگر را بارها به زبان آورده بود و از همین روست که با شنیدن حرف‌هایش یک علامت سوال پررنگ در ذهن‌مان نقش بست. اینکه سرمربی کروات چطور و با کدام توجیه مقاومتش را شکست؟

پاسخ را باید در سفر هفته پیش برانکو و طاهری به شیراز بیابیم. سفری بدون توجیه در اوج تمرین‌های پرسپولیس که آقای سرمربی به خاطر توافق عجیب باشگاه و جیووا مجبور بود به آن تن بدهد اما برای باشگاه‌نشین‌های پرسپولیس تیری بود با هدف دو نشان؛ اول، برای به رخ کشیدن پایبندی‌شان به قرارداد با برند مثلا ایتالیایی و مهم‌تر اینکه دور از هیاهوی فوتبال و مخالفت‌ها می‌توانستند رضایت برانکو را برای بازگشت رامین رضاییان بگیرند. به هدف‌شان هم رسیدند اتفاقا. آن موقع که سایت باشگاه پرسپولیس تصویر چهره‌های خندان برانکو و طاهری در تخت‌جمشید را به تصویر می‌کشید، آنها حرف‌هایشان را زده و به توافق هم رسیده بودند.

طاهری و ترکاشوند تا توانستند، از خوبی‌های بازگشت رامین برای برانکو گفتند و دردسرهایی که بدون او ممکن است گریبان پرسپولیس را بگیرد و حتی قهرمانی‌اش را مانع شود. آنها گفتند و مرد کروات هم که می‌دانست نه گفتنش خط پایانی نخواهد بود بر این داستان کسل‌کننده، چاره‌ای پیش‌رویش ندید جز اینکه بله را بگوید و خود را برهاند از این اصرارهای هر روزه. برانکو بالاخره موافقت کرد و طاهری هم از یاد برد همه اتفاق‌هایی را که به خاطرشان رامین را به شکایت تهدید کرده بود.

رضاییان که با یک پرداخت چهل هزار دلاری قراردادش با ریزه‌اسپور را فسخ کرده بود، مدام از پرسپولیس می‌گفت و تمایلش برای بازگشت. هواداران خیلی زود او را بخشیدند و علی پروین هم واسطه شد برای اینکه پیراهن پرسپولیس را دوباره به تن رامین رضاییان بپوشانند.

با پادرمیانی او بود که باشگاه آن قرارداد پرماجرای دو ساله را گذاشت پیش‌روی رضاییان و امضای او را طلب کرد. کاری که رامین عصبانی از شرط‌های باشگاه، از آن سر باز زده بود. وقتی هم از پرسپولیس فاصله گرفت، گفت چون شرط‌هایشان را نپذیرفته طاهری آن قرارداد را جلوی چشم‌هایش پاره و او را تهدید به شکایت هم کرده است.

رضاییان البته برای بازگشت مانعی محکم‌تر از شرط‌های باشگاه هم پیش‌رو داشت و آن، مخالفت پروفسور بود که حتی عذرخواهی مستقیم بازیکن را نپذیرفت و مدام بهانه می‌آورد که «لیست پر است، برای رامین جا نداریم.» این را البته هنوز بر زبان دارد اما تصمیم‌گیرنده‌های باشگاه خود را به نشنیدن زده و همچنان در تلا‌شند برای بازگرداندن رامین رضاییان. اتفاقی که اگر رخ بدهد، نقش مهدی طارمی را نمی‌توانیم نادیده بگیریم.

همین که تیم‌ملی اردونشینی در فلورانس ایتالیا را آغاز کرد، تماس‌های طارمی با ترکاشوند هم آغاز شد: «رامین خیلی پشیمان است و نیاز به کمک دارد. او بازیکن کارآمدی است و به درد تیم هم می‌خورد. با طاهری صحبت کنید تا زمینه بازگشتش را فراهم کند.» حتی واکنش تند برانکو هم آقای گل را از تلاش برای بازگرداندن رامین رضاییان ناامید نکرد و درست‌تر شاید این است که بگوییم طارمی و باشگاه دعوا بر سر رامین را از آقای سرمربی برده‌اند. این را از توقف مذاکره‌های رضاییان با تیم‌های خواهانش که به آنها گفته: «احتمالا برمی‌گردم پرسپولیس اما اگر نشد، دوباره مذاکره می‌کنیم» می‌توان فهمید.

دور و بری‌های باشگاه به او گفته بودند سکوت کند و دست از مذاکره بردارد چرا که طاهری می‌خواهد بی‌ سر و صدا موافقت برانکو را برای بازگشتش بگیرد که گرفت و دیروز هم در نبودِ او، با رامین رضاییان به مذاکره نشست. مذاکره‌ای که از آن فقط عذرخواهی و ابراز پشیمانی رامین رسانه‌ای شد و حالا باید بنشینیم به انتظار تماشای عکس مشترک رامین با طاهری و ترکاشوند با پیراهن پرسپولیس که آن هم همین روزها منتشر می‌شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها