امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۰۷۷۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۱     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
رئيس اتحاديه مشاوران املاك با تاكيد بر اينكه توليد مسكن در كشور به زير ۳۰۰ هزار واحد مسكوني رسيده و از برنامه توليد سالانه يك ميليون واحد مسكوني در طرح جامع بسيار عقب است گفت: با اين روند توليد ۱۲ سال طول مي‌كشد كه بين عرضه و تقاضا توازن ايجاد مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، حسام عقبايي در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سوال كه وضعيت توليد مسكن در مقابل تقاضا چگونه است،آيا وجود واحدهاي خالي از سكنه به معناي پيشي گرفتن توليد از تقاضا است؟ گفت: اينكه گفته مي‌شود مسكن از تقاضا پيشي گرفته به هيچ وجه صحت ندارد،چرا كه در حال حاضر توليد مسكن در كشور به زير 300 هزار واحد مسكوني رسيده و از برنامه توليد سالانه يك ميليون واحد مسكوني در طرح جامع مسكن بسيار عقب است.

وي با اشاره به اينكه اين آمار نشان مي‌دهد توليد مسكن از تقاضا عقب افتاده است، افزود: اين آمار نشان مي‌دهد كه اگر از هم‌اكنون سالانه يك ميليون واحد مسكوني هم احداث شود باز هم 12 سال طول مي‌كشد كه توازن بين تقاضا و توليد ايجاد شود.

عقبايي با تاكيد بر اينكه اگر برخي عنوان مي‌كنند كه چون واحدهاي خالي از سكنه داريم پس عرضه و توليد از تقاضا پيشي گرفته است، صحيح نيست گفت: در سال 93 در استان تهران حدود 500 هزار واحد مسكوني خالي از سكنه داشتيم اما با اجراي قوانين مالياتي و ايجاد يك فضاي رواني بخشي از اين واحدهاي مسكوني وارد حوزه اجاره شدند.

رئيس اتحاديه مشاوران املاك اضافه كرد: در حال حاضر اين عدد در استان تهران به 280 هزار واحد مسكوني رسيده است كه به  معني نبود تقاضا براي خريد اين واحدها نيست بلكه به دليل پايين بودن قدرت خريد است.

*وجود يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني خالي از سكنه در كشور

عقبايي با اشاره به اينكه در سال 93 و 94 به طور متوسط ميزان صدور پروانه‌هاي ساختماني 50 تا 60 درصد كاهش داشته است خاطرنشان كرد: در سطح كشور در حال حاضر يك ميليون و 200 هزار واحد مسكوني خالي از سكنه وجود دارد و اين آمار واحدهاي خالي از سكنه حاكي از اين نيست توليد و تقاضاي مسكن سر به سر شده و يا توليد از تقاضا پيشي گرفته است بلكه بدين معني است كه قدرت خريد متقاضيان مسكن پايين است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها