امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۰۷۸۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۴     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
برنامه‌ريزي‌ها براي برپايي هرچه با شكوه‌تر مراسم اربعين حسيني امسال در حالي همچنان ادامه دارد كه تعداد ثبت نام كنندگان در سامانه سماح از 90هزار نفر گذشته و تا كنون تنها 3 مرز رسمي براي تردد زائران در نظر گرفته شده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سازمان حج و زيارت با اعلام اينكه نام‌نويسي در سامانه سماح براي مسافران ايام اربعين حسيني(ع) الزامي است، اعلام كرد: از آغاز روند نام‌نويسي تاكنون بيش از 90هزار نفر عزم خود براي اربعين حسيني را ثبت كردند.

تمامي كساني كه قصد سفر در ايام اربعين را دارند بايد هرچه زودتر در سامانه سماح نام‌نويسي كنند و عزيمت به اين سفر مستلزم داشتن گذرنامه و رواديد است.

سامانه سماح به‌طور مرتب در حال ثبت درخواست‌هاي علاقمندان به سفر اربعين حسيني است و از آغاز تاكنون بيش از 90 هزار نفر نام و مشخصات خود را وارد سماح كرده‌اند.

تأكيد بر نام‌نويسي و جلوگيري از خروج علاقمنداني كه نام خود را در سامانه سماح ثبت نكرده‌اند به‌طور جدي در حال انجام است و اين رويكرد به‌معناي محدوديت نيست بلكه به‌سبب نظم‌بخشي و برنامه‌ريزي مناسب انجام مي‌گيرد.

روابط عمومي ستاد بازسازي عتبات عاليات با اعلام اين موضوع خبر داد كه داشتن رواديد (ويزا) و بيمه براي زائران اربعين حسيني ضروري است و سازوكار به‌ همراه مبلغ مورد نظر در روزهاي آينده اعلام خواهد شد.

پيش‌بيني مي‌شود امسال در حدود 2ميليون نفر از ايران در مراسم اربعين حسيني حضور يابند.

تردد زائران فقط از 3 مرز رسمي

همچنين نيروي انتظامي اعلام كرده كه 3 مرز رسمي كشور در استان‌هاي ايلام و خوزستان براي تردد زائران اربعين حسيني كافي است.

نيروي انتظامي امكان افزايش تعداد مرزهاي خروجي براي تردد زائران اربعين حسيني را به علت فقدان زيرساخت‌هاي لازم رد و اعلام كرد: با توجه به اينكه در اربعين امسال شاهد حضور باشكوه‌تر زائران حسيني در كنگره اربعين خواهيم بود همين 3 مرز رسمي كشور در استان‌هاي ايلام و خوزستان (مهران، چذابه و شلمچه) براي تردد زائران اربعين حسيني كافي است و در اين ارتباط نيروي انتظامي آمادگي دارد به وظايف ذاتي خود عمل كند.

بنابر اعلام نيروي انتظامي، تا 2 ماه آينده همه تجهيزات و امكانات نرم افزاري و سخت افزاري در 3 مرز رسمي كشور براي تردد زائران اربعين حسيني فراهم مي‌شود.

زائران بايد از هم اكنون براي گرفتن گذرنامه و ويزا اقدام كنند و اين كار در روزهاي آخر كه معمولا ازدحام زياد است موكول نكنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها