کد خبر: ۳۹۰۷۸۵
زمان انتشار: ۱۵:۲۶     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
دبيركل طرح ملي فلسطين با ابراز نگراني از وخامت شديد حال اسراي اعتصاب‌كننده در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي، تشكيلات خودگردان را به دليل بي‌تفاوتي در رسيدگي به وضعيت اسرا به همدستي با اشغالگران متهم كرد.

به گزارش پایگاه 598، مصطفي برغوثي دبير كل جنبش طرح ملي فلسطين در گفت‌وگو با فارس در رام الله با اشاره به وخامت حال «بلال كايد» اسير فلسطيني كه از هفتاد و پنج روز پيش دست به اعتصاب غذا زده و همچنين ديگر اسرايي كه براي اعلام همبستگي با او اعتصاب كرده‌اند، اظهار داشت: آنها هر روز بيش از روز قبل با مرگ دست و پنجه نرم مي‌كنند.

وي با اشاره به برگزاري تجمع‌هاي همبستگي با اسراي اعتصاب كننده فلسطيني توسط نهادهاي محلي و جامعه مدني گفت:  ما خواستار آزادي اسرا، پايان يافتن سركوب‌گري‌هاي رژيم صهيونيستي در زندان‌ها و لغو همه اشكال بازداشت اداري هستيم كه مغاير با همه منشورهاي انساني و قوانين بين المللي محسوب مي‌شود.

برغوثي با بيان اينكه هيچ كشوري در جهان جز رژيم غاصب صهيونيستي بدون تفهيم اتهام، كسي را بازداشت نمي‌كند، گفت: ما با اعلام همبستگي با اسراي فلسطين از جهانيان مي خواهيم كه سكوت خود را در قبال اقدامات فاشيستي اسرائيل بشكنند.

وي افزود: آنهايي كه در برابر جرايم اشغالگران سكوت اختيار كرده و مجازاتي عليه آنها اعمال نمي‌شود با جنايات فاشيستي رژيم صهيونيستي عليه ملت فلسطين همدست هستند.

 

همسر اسير فلسطيني: تشكيلات خودگردان در قضيه اسرا ناتوان نشان داده است

در همين حال «مارين نزال»، همسر «عمر نزال»، خبرنگار اسير فلسطيني در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري فارس در رام الله اظهار داشت: از حال همسرم كه از چهارم آگوست در زندان عوفر اعتصاب غذا كرده خبري دريافت نكرده‌ام.

وي اظهار داشت: نزال در اعتراض به بازداشت موقت خود، تهديد و پيگرد مداوم خبرنگاران فلسطيني از سوي نيروهاي اشغالگر صهيونيستي و همچنين براي اعلام همبستگي با ديگر اسراي فلسطيني اعتصاب كننده و بالاخص بلال كايد دست به اعتصاب غذا زده است.

نزال با اشاره به اينكه همسرش به سلول انفرادي منتقل شده و از حالش بي خبر است، گفت: عمر در حالي به اعتصاب غذاي خود ادامه مي‌دهد كه به دليل ابتلا به بيماري‌هاي كم خوني و سنگ كليه به نوشيدن منظم آب و غذا نياز دارد.

مارين نزال گفت: اسراي اعتصاب كننده خواهان رسيدگي مجامع بين المللي به قضيه آنها هستند و از ملت و احزاب فلسطيني نيز مي‌خواهند برنامه‌هايي را به صورت يكپارچه در حمايت از اسرا تدارك ببينند.

وي ضمن اظهار تاسف از درماندگي تشكيلات خودگردان در قضيه اسراي فلسطيني گفت: محمود عباس نه اينكه هماهنگي امنيتي با رژيم اشغالي را متوقف نمي‌كند بلكه كاري جدي هم در حمايت از اسرا نزد محافل بين المللي و ديوان كيفري بين المللي انجام نمي‌دهد.

بيش از 300 اسير فلسطيني به دلايل مختلفي در زندان‌هاي رژيم صهيونيستي دست به اعتصاب غذا زده‌اند. 150 تن از اين اسرا در زندان «نفحه» و 135 تن در زندان «ايشل» محبوس و به شدت نسبت به سركوبگري و تجاوزات سازمان زندان‌هاي صهيونيستي معترض هستند. همچنين 40 تن از اسراي جبهه خلق براي آزادي فلسطين هم در اعتراض به بازداشت موقت خود در زندان هاي صهيونيستي اعتصاب غذا كرده‌اند.

نزال در بيست و سوم آوريل گذشته در حالي كه عازم كنفرانس اتحاديه بين المللي خبرنگاران در بوسني بود توسط نيروهاي رژيم اشغالگر صهيونيستي بازداشت شده و بدون تفهيم اتهام در زندان به سر مي‌برد.

امسال شمار اسراي بازداشت اداري به حد بي سابقه‌اي طي 8 سال گذشته رسيده است.

كايد پس از گذراندن 14 سال و شش ماه در زندان به اتهام فعاليت در «جبهه خلق براي آزادي فلسطين» در ماه ژوئن آزاد شد اما مقامات امنيتي اسرائيل دستور دادند كه او بايد تا اطلاع ثانوي در بازداشت باقي بماند.

جبهه خلق براي آزادي فلسطين از سوي اسرائيل، اتحاديه اروپا و امريكا به عنوان سازماني تروريستي معرفي شده است.

«بازداشت اداري» يك نوع بازداشت بدون محاكمه به مدت يك تا 6 ماه است كه در مورد برخي‌ها اين مدت زمان بارها تمديد مي‌شود و رژيم صهيونيستي وجود پرونده‌هاي امنيتي درباره اين افراد را بهانه‌اي براي تمديد بازداشت آنها قرار مي‌دهد.

اسرائيل بازداشت اداري مظنونان را با جمع‌آوري شواهد موجه مي‌داند در حالي كه فلسطينيان، گروه‌هاي حقوق بشري و اعضاي جامعه بين المللي اين عمل را ناعادلانه مي‌دانند.

به گزارش گروه‌هاي فلسطيني، بيش از 7500 فلسطيني در حال حاضر در زندان‌هاي اسرائيل به سر مي‌برند كه حدود 700 تن از آنها در بازداشت اداري هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها