أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۷۸۶
زمان انتشار: ۱۵:۲۷     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
بورس تهران امروز زير سايه فقر شديد نقدينگي شاهد غلبه عرضه بر تقاضاي سهام بود بازاري كه ذوب‌آهن در آن صف خريد شد و پالايشي‌ها و معدني‌ها با افزايش عرضه مواجه شدند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات امروز شنبه 6 شهريورماه 95 با كاهش 324 واحدي به رقم 77 هزار و 757 واحد رسيد.

شاخص كل هم‌وزن نيز با كاهش 10 واحدي روي عدد 14 هزار و 464 واحد ايستاد. امروز همچنين شاخص سهام آزاد شناور با ريزش 431 واحدي به رقم 86 هزار و 876 واحد دست يافت. شاخص بازار اول نيز در حالي با كاهش 281 واحدي روي عدد 54 هزار و 724 واحد ايستاد كه شاخص بازار دوم با 385 واحد كاهش عدد 168 هزار و 210 واحد را به نمايش گذاشت. امروز همچنين شاخص كل فرابورس (آي‌فكس) با افزايش 9 واحدي عدد 808 واحد را تجربه كرد.

براساس گزارشات امروز معاملات سهام در نماد معاملاتي 3 شركت سرمايه‌گذاري غدير با 66 واحد، فولاد مباركه اصفهان با 56 واحد و صنايع پتروشيمي خليج فارس با 42 واحد كاهش بالاترين تأثير منفي را در برآورد شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي 3 شركت پتروشيمي جم با 14 واحد، هلدينگ داروپخش با 12 واحد و سرمايه‌گذاري سايپا با 11 واحد افزايش بيشترين تاثير مثبت را بر محاسبه اين نماگر به دوش كشيدند.

به گزارش فارس، ارزش كل معاملات امروز بورس تهران به بيش از 161 ميليارد تومان بالغ شد كه ناشي از دست به دست شدن 783 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 50 هزار و 962 نوبت داد و ستد بود.

طي معاملات امروز، نماد معاملاتي شركت‌هاي كارتن مشهد، ماشين‌سازي اراك، بيمه اتكايي امين، بيمه حافظ، از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌هاي سيمان ايلام، پارس سرام، حق تقدم خريد سهام عمران و توسعه فارس و حق تقدم خريد سهام ميدكو متوقف شدند.

به گزارش فارس، امروز با پايان مهلت استفاده از حق تقدم ميدكو اندكي بيش از 229 ميليون سهم اين شركت به ارزش بيش از 48.5 ميليارد تومان از سوي سهامدار عمده به كدهاي درون گروهي انتقال داده شد.  در عين حال در نماد معاملاتي سرمايه‌گذاري غدير نيز كمتر از 200 ميليون سهم به ارزش بيش از 43.5 ميليارد تومان با هدف حمايت از نماگرهاي بازار كد به كد شد. در صنعتي دريايي ايران اما كمتر از 15 ميليون سهم به ارزش 4 ميليارد تومان كد به كد شد. 8 ميليون سهم گسترش صنايع انرژي آذراب نيز به ارزش بيش از 1.5 ميليارد تومان به كدهاي درون گروهي كد به كد شد.

براساس اين گزارش، از نكات قابل تأمل در بازار كسالت آور و بي‌عمق امروز، شكل‌گيري سف خريد پر حجم سهام در نماد معاملاتي پتروشيمي آبادان و ايران ارقام پس از انتشار گزارش هاي شفاف‌سازي بر روي سامانه كودال مبني بر عدم تغيير سود در بودجه براوردي سالانه آنها بود. وضعيت معاملات سهام در اين 2 شركت نشان مي‌دهد كه معامله‌گران بي‌توجه به گزارش‌هاي شفاف‌سازي به دلايل ديگري متقاضي خريد اين سهم هستند.

به گزارش فارس، بازار سهام در حالي نشان دهنده فقر نقدينگي در روزهاي جاري است كه در هفته دولت خبرهايي مبني بر رشد اقتصادي 4 درصدي و تداوم تلاش براي كاهش نرخ سود بانكي عنوان مي‌شود. اين در حالي است كه بازار سهام به دليل نبود جريان گردش نقدينگي آزاد در بازار و در عين حال ثبت دفتري مبادلات ريالي و ارزي شركت‌ها و عدم ورود جريان نقد عملياتي در بنگاه‌ها با درجا زدن نماگرهاي بازار سهام پس از يك دوره حمايت همه جانبه حقوق‌هاي سنتي محور از بازار است.

به گزارش فارس، اصلاح قيمتي شكل‌گرفته در بازار سهام در حالي است كه اگرچه گروه‌هاي پيشروي بازار همسو با برخي بازار گرداني‌ها شاهد غلبه عرضه برتقاضاي سهام بود اما در گروه فلزات اساسي پس از آنكه ناشر ذوب‌اهن اصفهان از تلاش براي افزايش سرمايه بيش از 300 درصدي خبرداد شاهد شكل‌گيري صف خريد سهام بود هرچند كه حجم معاملات در اين سهم رضايت معامله‌گران را در بر نداشت.

در گروه پتروشيمي‌ها نيز جداي از برخي تك سهم‌ها و شركت‌هاي كوچك برخوردار از خبرهاي رانتي در ساير نمادهاي بزرگ بازار روندي متعادل اما رو به منفي بر معاملات اين گروه حاكم بود. در گروه بانك‌ها اما در حالي قرار بود تا پايان مردادماه گزارش‌هاي منطبق بر فرمت بانك مركزي به منظور برگزاري مجامع عادي ساليانه باقيمانده در اين گروه ارائه شود كه امروز شكل‌گيري صف فروش ناپايدار و كم حجم در اغلب نمادهاي اين گروه قابل توجه بود. در پالايشي‌ها نيز انگيزه نقد كردن بازدهي‌ها از سوي سفته بازان باعث شد تا اين گروه در محدوده صفر تابلو به اصلاح قيمتي بپردازند.

در گروه معدني‌ها اما افزايش عرضه سهام از سوي معامله‌گران حقيقي و حقوقي اين گروه بهانه‌اي براي اصلاح قيمتي بيابد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاي كم عمق و رخوت‌آور بود كه عدم شادابي لازم براي حضور در بازار را بهانه‌اي براي اصلاح موقت نماگرهاي خود در كانال 77 هزار واحدي شاخص كل بورس مي‌دانست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها