أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۰۷۹۲
زمان انتشار: ۱۵:۲۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
يكي از مراجع تقليد گفت: سه معضل قاچاق، سود بانكي و پرداخت يارانه‌ها آسيب‌هاي جدي براي اقتصاد كشور هستند كه اگر اين سه مشكل حل شود، قطعاً اقتصاد وضعيت بهتري خواهد داشت.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مركز خبر حوزه، آيت‌الله ناصر مكارم شيرازي در ديدار نهاونديان رئيس دفتر رئيس جمهور با ابلاغ سلام به حجت‌الاسلام والمسلمين روحاني رئيس جمهور و تقدير از تلاش‌هاي انجام شده توسط دولت در سه سال گذشته گفت: جامعه نيازمند تبيين تلاش‌ها و فعاليت‌هاي دولت است و حتماً بايد با راه‌هاي مؤثري اين دستاوردها براي مردم گفته شود و اگر اقدامات دولت با سبك منظم و ادبيات روشن بيان شود آثار بيشتري در افكار عمومي خواهد داشت، البته اين مسأله به معني نفي كلي مشكلات نيست.

وي با اشاره به سه معضل اصلي حوزه اقتصاد، اظهار كرد: سه معضل قاچاق، سود بانكي و پرداخت يارانه‌ها آسيب‌هاي جدي براي اقتصاد كشور هستند كه اگر اين سه مشكل حل شود، قطعاً اقتصاد وضعيت بهتري خواهد داشت.

اين مرجع تقليد با تأكيد بر مقابله با پديده شوم قاچاق افزود: مسأله مبارزه با قاچاق مسأله فراقوه‌اي است و حتي مردم نيز بايد در اين موضوع در كنار دولت و ساير قوا به مقابله با آن بپردازند.

وي با تأكيد بر جديت مبارزه با قاچاق  گفت: بايد ريشه‌ها و منشأ اصلي اين پديده مورد شناسايي قرار بگيرد و براي افكار عمومي گفته شود كه چه كساني و گروه‌هايي اين معضل را براي اقتصاد كشور به وجود آورده‌اند و براي مردم افشا شود كه چه كساني از اين وضعيت منفعت مي‌برند.

آيت‌الله مكارم شيرازي همچنين با برشمردن سودهايي كه در بانك‌ها پرداخت مي‌شود، از آن به عنوان معضل جدي اقتصاد كشور نام برده و يادآور شد: سياست‌هاي بانك مركزي و مصوبات آن بايد از سوي همه بانك‌ها تبعيت شود و ضمانت اجرايي براي آن وجود داشته باشد، ولي متأسفانه هنوز اين مساله عملي نشده است.

وي اضافه كرد: سياست غلط سال‌هاي گذشته در تبليغات افسارگسيخته‌اي كه در مورد پرداخت سود و گره زدن به اقتصاد كشور به فعاليت‌هاي بانكي به وجود آمد، موجب ايجاد مشكل در اقتصاد كشور شده است، پس بايد سود عقود شرعيه در بانك‌ها به شكل منطقي و به شيوه‌اي كه بانك مركزي تصويب مي‌كند از سوي همه بانك‌ها تبعيت شود.

آيت‌الله مكارم شيرازي به پرداخت غلط يارانه‌ها به همۀ مردم در سال‌هاي گذشته اشاره كرد و  گفت: اين برنامۀ اقتصادي از ابتدا غلط اجرا شد و اين موضوع يكي از بزرگ‌ترين مشكلات را ايجاد كرده است كه حتي مي‌تواند معضلات اجتماعي و فرهنگي هم به دنبال داشته باشد.

وي افزود: بايد تجديد نظر جدي در اين موضوع صورت بگيرد و ادامۀ اين سياست غلط اصلاً منطقي و به نفع كشور نيست.

آيت‌الله مكارم شيرازي با اشاره به تأثيراتي كه گسترش شبكه‌هاي مجازي بر فرهنگ و اعتقادات مردم دارد، گفت: امروز تنها با سياست‌هاي انقباضي و فيلتر كردن شبكه‌هاي مجازي نمي‌توان مانع از آسيب‌هاي اين فضا شد و چنين سياست‌هايي امروز ديگر كارآيي ندارد و بايد اقدامات اثباتي و ايجابي انجام داد و راهكار آن راه‌اندازي شبكه ملي اطلاعات و ساخت نرم افزارهاي داخلي و بومي است و ما گروهي را مأمور كرده‌ايم كه اين كار را دنبال و به حل اين مشكل كمك كنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۵۷ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
یارانه برگشتی پول خود ملت است نه دولت وملت هم اجازه نمی دهد این پول به جیب عدهای خاص برود.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها