امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۰۷۹۷
زمان انتشار: ۱۵:۳۲     ۰۶ شهريور ۱۳۹۵
نماينده مجلس سوريه با بيان اينكه تروريست‌هاي داعش شهر جرابلس در شمال حلب را به سفارش حاميان منطقه‌اي و بين‌المللي خود ترك كردند گفت: ساكنان جرابلس خواهان تسلط مقتدرانه دولت سوريه و نه تروريست‌هاي ارتش آزاد بر اين شهر هستند.

به گزارش پایگاه 598، «احمد مرعي»، نماينده پارلمان و عضو دفتر سياسي حزب قومي اجتماعي سوريه در گفت‌وگو با فارس در دمشق اظهار داشت: ارتش تركيه همچنان به بمباران مواضع كُردهاي جدايي طلب موسوم به نيروهاي سوريه دموكرات در نزديكي جرابلس ادامه مي‌دهد.

وي با تأكيد بر اينكه عمليات تركيه در جرابلس از سر دلسوزي براي سوري‌ها نبوده و براي ممانعت از پيشروي كُردها به اين منطقه انجام شده گفت: اهالي جرابلس كه سال‌ها از دست گروه‌هاي تروريستي مورد حمايت جهانيان به رنج و ستوه آمده بودند هم اينك انتظاري از تركيه ندارند كه با بيرون كردن داعش، تروريسم خود را كه موجب آوارگي اهالي جرابلس شد بر اين شهر مسلط كند بلكه از تركيه انتظار دارند كه مرزهاي خود را به روي سرازير شدن تروريست‌ها به خاك سوريه ببندد.

مرعي كه خود از اهالي جرابلس است، افزود: مردم جرابلس كه به اجبار گروه‌هاي تروريستي ( ارتش آزاد) شهر و ديار خود را ترك كرده‌اند انتظار بازگشت اين تروريست‌ها را ندارند.

وي اظهار داشت: سوري‌ها در جرابلس منتظرند و تلاش مي‌كنند كه دولت سوريه با همه نهادها و قدرت خود به اين شهر بازگردد و هرگز از تحقق اين مهم صرف نظر نمي‌كنند.

نماينده سوري گفت: ناظران تحولات جرابلس مي‌دانند كه تركيه از طريق كشاندن ارتش آزاد به آزادسازي اين شهر به دنبال بهبود چهره تروريست‌هاست.

وي تاكيد كرد: آنچه در جرابلس جريان داشت، يك نبرد واقعي نبود بلكه عقب‌نشيني داعش محسوب مي‌شود و اين نشانه ارتباط داعش با همه گردانندگان منطقه‌اي و بين المللي است و اينكه داعش به توصيه اجانب جرابلس را ترك كرد.

 تركيه هفته گذشته در عملياتي تحت عنوان «سپر فرات» بدون هماهنگي با دولت دمشق، تعرض نظامي خود را به منطقه «جرابلس» در شمال سوريه آغاز كرد تا به اين ترتيب علاوه بر بيرون راندن نيروهاي داعش، مانع از تسلط نيروهاي كُرد سوري بر منطقه شود.

عمليات سپر فرات با همكاري ائتلاف آمريكايي به اصطلاح مبارزه با داعش صورت گرفت حال آنكه عليرغم خصومت آنكارا نسبت به حزب كردي دموكراتيك خلق سوريه، واشنگتن همواره به دليل نقش كُردها در مبارزه با داعش موضع دوگانه اي در قبال همكاري با آنها داشته است.

آنكارا ديروز جمعه نيز اعلام كرد كه حملات اين كشور به حومه جرابلس، كُردها را نيز شامل مي شود زيرا آن ها درخواست‌ها براي عقب كشيدن نيروهايشان از مناطقي كه تركيه در آن ها به عمليات ضد داعش مي‌پردازد، ناديده مي‌گيرند.

جَرابُلُس مركز شهرستان جرابلس از توابع استان حلب در سوريه است. ساكنان اين شهر را كردها ،اعراب و تركمن ها تشكيل مي‌دهند و از 18 ژانويه 2014 اين شهر تحت تصرف داعش بود اما اين گروهك طي عمليات اخير تركيه و ارتش آزاد از جرابلس عقب نشيني كرد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها