يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۰۹۴۶
زمان انتشار: ۱۳:۵۱     ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه می‌خواهیم صدای ما به رئیس جمهور محترم برسد، گفت: مردم گلستان از مشکلات معیشتی و بیکاری به ستوه آمده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس از گرگان، علیرضا ابراهیمی ظهر امروز در جمع مدیران و مسوولان شهرستان‌های گنبدکاووس، آزادشهر و رامیان که با حضور وزیر کشور همراه بود، با اشاره به اینکه استان گلستان با وجود همه موهبت‌های الهی دارای فقر نهفته‌ای است، اظهار کرد: مردم استان گلستان مردمی خداترس، ولایت‌مدار، سخت‌کوش و کم‌توقع هستند و حداقل نیازهای اولیه را از مدیران دولتی مطالبه می‌کنند.

وی با بیان اینکه استان گلستان مدلی کوچک از ایران اسلامی است، افزود: مردم گلستان با تنوع قومیت، مذهب، لهجه و زبان نمونه بارزی از وحدت و برادری در عین تنوع در ایران اسلامی هستند که همواره مایه افتخار و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌اند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه گلستان در 10 سال آینده دو خطر بیابان‌زایی و ریزگردها را تجربه خواهد کرد، خاطرنشان کرد: 97 درصد آب‌های زیر‌زمینی استان گلستان در حال بهره‌برداری است و متاسفانه استان سمنان از سرچشمه‌های آب استان ما در حال بهره بردن است که خطر بزرگی برای گلستان است.

ابراهیمی بر ضرورت راه‌اندازی صنایع تبدیلی در استان گلستان و به‌ویژه در شرق این استان تاکید کرد و گفت: امروز سرانه درآمد خانوار گلستانی زیر 400 هزار تومان در ماه است و این به معنای مشکل شدید معیشتی در خانواده‌های این استان است که در کنار این مشکل از بیکاری جوانان تحصیل کرده خود نیز به شد رنج می‌برند.

وی با انتقاد به اینکه با وجود توانمندی‌های بسیار استان گلستان در حوزه‌های دریانوردی، راه آهن و محیط زیست همچنان گلستان وابسته به استان‌های همجوار تعریف شده است، ادامه داد: این موضوعات موجب شده است که پس از 20 سال همچنان استان گلستان در عین وجود موهبت‌های طبیعی دچار عقب‌ماندگی‌های مفرط باشد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه از 200 هزار نفر جمعیت این حوزه انتخابیه بالغ بر 60 هزار نفر تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی هستند، تصریح کرد: خواسته ما این است که این پیام به گوش رئیس جمهور برسد که مردم گلستان از مشکلات معیشتی و بیکاری به ستوه آمده‌اند.

ابراهیمی با اشاره به ضعیف بودن دستگاه‌های متولی امر کشاورزی در گلستان در حوزه صادرات و تشویق کشاورزان و صنایع وابسته به کشاورزی به صادر کردن انواع محصولات به سایر استان‌ها و کشورهای همجوار، خاطرنشان کرد: یکی از بزرگترین مشکلات کشاورزان گلستانی حضور بی‌شمار دلال‌ها و واسطه‌هاست.

وی از عدم توجه مسئولان به نیازهای اصلی کشاورزان منطقه چشمه‌ساران انتقاد کرد و گفت: مسئولان با احداث تنها یک آب‌بندان در بخش چشمه‌ساران می‌توانند مشکلات بسیاری از کشاورزان و مردم عزیز و شریف این منطقه را مرتفع کرده و از مهاجرت جوانان چشمه ساران به استان سمنان برای کار جلوگیری کند.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی توجه به نیازهای اجتماعی و فرهنگی مردم استان گلستان را یک ضرورت دانست و افزود: در حال حاضر 120 پروژه نیمه‌تمام ورزشی در استان گلستان وجود دارد که یا رها شده‌اند و یا با سرعت بسیار کندی پیش می‌روند و این موضوع خود یکی از عوامل بروز آسیب‌های اجتماعی به دلیل عدم توجه به تفریح و ورزش جوانان است.

ابراهیمی با بیان اینکه بیش از 40 درصد مدارس شهرستان‌های آزادشهر و رامیان تخریبی و با عمری بیش از 30 تا 40 سال و در معرض خطر هستند، خاطرنشان کرد: شبکه آب قاضلاب شهری در استان گلستان نیز بسیار فرسوده است و بسیاری از روستاها هم بعد از گذشت سال‌ها همچنان نیاز به آب شرب لوله‌کشی دارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها