کد خبر: ۳۹۰۹۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
دبيركل جنبش النجباي عراق:
نشست خبري دبيركل جنبش النجباي عراق صبح امروز در خبرگزاري تسنيم برگزار شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، نشست خبري شيخ اكرم الكعبي دبير كل حركت النجباي عراق صبح امروز يكشنبه در اين خبرگزاري برگزار شد.

الكعبي در اين نشست با قدرداني از حمايت‌هاي جمهوري اسلامي از عراق در مبارزه با تروريسم گفت: دشمن بزرگي در مقابل ما قرار دارد و كشورهايي كه حامي آن‌ها هستند نيز دولت‌هاي بزرگي هستند.

وي افزود: اين گروه‌ها هيچ ارتباطي با اسلام ندارند و آمريكا از طريق قطر، عربستان و تركيه اين گروه‌ها را هدايت مي‌كند.

كعبي ادامه داد: پيروزي‌هاي بزرگي كه بدست آورديم، در مقابل حمايت‌ها و پشتيباني‌هاي بسيار بزرگي كه اين گروه‌ها دريافت مي‌كنند، ثابت مي‌كند كه ما در مسير پيروزي هستيم.

دبير كل جنبش النجباي عراق گفت: عربستان از ابتداي جنگ عليه يمن تاكنون هيچ نتيجه‌اي كسب نكرده است، بلكه در باتلاق يمن گير كرده است، پيش از آن هم كشورهاي ديگري در اين مخمصه گير كرده بودند. امروز يمن در مسير درستي گام برداشته اشت.

وي در ادامه گفت: در سوريه آن‌ها روي شكست دمشق ظرف چند ماه حساب مي‌كردند، اما چند سال است كه سوريه با كمك برخي كشورها مقاومت مي‌كند. همين باقي ماندن دولت سوريه، خود يك پيروزي بزرگي است.

كعبي تاكيد كرد: در عراق هم اين تصور را داشتند كه نيروهاي عراقي براي مبارزه با داعش كافي نيست و آنها نيازمند آمريكا خواهند بود، ولي به لطف خدا نيروهاي مردمي حشد الشعبي شكل گرفت كه دستاوردهاي زيادي به همراه داشت. براي همين مي‌بينيم كه بعد از پيروزي نيروهاي داوطلب مردمي حشد الشعبي، كشورهاي غربي با مزدوران‌شان كه ما آنها را «داعشي‌هاي سياسي» مي‌ناميم به دنبال انحلال حشدالشعبي هستند. براي آزادي مناطق تحت تصرف تروريست‌ها به سال‌ها تلاش نياز بود اما حشدالشعبي توانسته است كه طي اين مدت پيروزي‌هاي بزرگي را به دست آورده و هم‌اكنون به دروازه هاي موصل رسيده است.

وي در خصوص ورود نيروهاي تركيه به سوريه گفت: امروز رابطه بين تركيه و اسرائيل روشن شده است و اخوان المسمين در تركيه نماينده كشورهاي غربي هستند و اعتقاداتشان همان اعتقادات تكفيري‌ها در سوريه است و ارتباطاتشان با كشورهاي غربي را همان ارتباطات تروريست‌ها با غربي‌ها مي‌دانيم.

كعبي افزود: براي همين تركيه هم برنامه‌هايي توسعه‌طلبانه در سر دارد و ورورد نيروهايش به جرابلس، يك اشغال‌گري است، همانند كاري كه در موصل انجام شد. ترك‌ها با دخالت‌ در سوريه و عراق مرتكب اشتباه شده‌اندو قطعا جواب ما بعد از آزادي موصل دردناك است و اين گروه‌ها را مورد هدف قرار مي‌دهيم.

وي در خصوص ورود احتمالي نيروهاي آمريكايي به عراق و پايگاه «القياره» گفت: از ابتداي اشغال عراق و تشكيل ائتلاف ضدداعش هيچ دستاوري نديديم بلكه حضور آنها مانع دستاوردهاي حشد شعبي بوده است. ما چندين بار با دولت عراق صحبت كرده و اعلام كرديم كه حضور نيروهاي خارجي را نمي‌پذيريم، اما فشارهاي شديد وارده از سوي داعشي‌هاي سياسي و خود آمريكا باعث حضور آن‌ها در القياره شده است. حتي خود آمريكايي‌ها وقتي با القاعده مبارزه مي‌كردند، به اعتراف‌خودشان 90 درصد اين شهر نابود شد. اما زماني كه حشد الشعبي وارد شد، خسارات وارد شده بيش از 20 درصد نبود. حشدالشعبي در عمليات‌هاي خود بسيار مراقب مردم و زيرساخت‌ها است.

وي افزود: داعشي‌هاي سياسي در عراق با وجود آنكه آمريكا فلوجه را نابود كرد چيزي نگفتند اما حالا اعتراض مي‌كنند به عملياتها اعتراض مي‌كنند. نيروهاي حشد شعبي امروز اين امكان را دارند كه بدون كمك ديگران موصل را آزاد كنند.

دبير كل حركت النجباي عراق در خصوص نقش پنهاني ثامر السبهان سفير عربستان در عراق گفت: حشد شعبي از گروههاي مقاوم تشكيل شد لذا رابطه خوبي بين آنها و آمريكا و اسرائيل و عربستان نيست. گروههاي مقاومت توانستند به آمريكا ضربه بزنند. اين كشورها براي كل منطقه برنامه دارند و اين انتظار را داشتند كه داعش براي مدت طولاني در منطقه باقي بماند اما ايجاد حشد شعبي و مقاومت در مقابل انها باعث شد تلاش كنند كه حشد را تضعيف كنند كه اين موضوع از طريق دواعش سياسي دنبال ميشود. به همين دليل صداهايي براي فروپاشي حشد بلند شده است.

نه آمريكا و نه هيچ كشور ديگري نمي‌تواند حشد شعبي را از بين ببرد. الان تلاش دارند تا مانع حضور حشد شعبي در آزادسازي موصل شوند.

سبهان يك شخصيت اطلاعاتي است و نه سياسي و از ابتدا هم وجود او در عراق مطلوب نبود و تمام فعاليتهاي او در عراق امروز در جهت نادرستي است. كارهاي اطلاعاتي او هيچ ارتباطي به فعاليتهاي ديپلماتيك ندارد. حضور او سودي براي عراق ندارد و كسانيكه اطراف او هستند همان افرادي هستند كه خواهان انحلال حشد شعبي هستند.

وي در خصوص اينكه اوضاع منطقه به چه سمتي پيش مي‌رود و چطور مي‌توان در مقابل تحولات خبيثانه ايستاد گفت: افكار تكفيري كه عقايد مخالف را بر نمي‌تابند هيچ ارتباطي با اسلام حقيقي ندارند. گروه‌هاي تكفيري به دنبال بد نام كردن اسلام هستند. بايد اهداف اين پروژه تكفيري را مشخص كنيم و روش نظامي روش اصلي براي مقابله با اين تفكر نيست بلكه مقدمه است و براي مبارزه با ان بايد اسلام را از نو به انها نشان داد كه جز با وحدت اسلامي ميسر نيست و اين وحدت ميتواند پيروزي را به دست اورد. ملتهاي مسلمان بايد به وحدت ايمان اورند تا بدينوسيله بر انديشه تكفيري و حكومتهاي دست نشانده پيروز شوند. اسلام با انديشه تسامح ماده ونه با اسلحه. نياز به يك انقلاب فكري داريم تا بتوانيم با اين انديشه تكفيري مقابله كنيم.

شيخ اكرم الكعبي درباره نقش سردار سليماني در وحدت مقاومت در عراق گفت: حضور سردار سليماني به درخواست رسمي دولت عراق انجام گرفت. درخواست رسمي به ايران ارسال شده. ايشان در تمام عملياتها حضور مستشاري داشتند و ما به وجود ايشان و همكارانشان نياز داريم.

 دبير كل حركت النجباي عراق: ما اعتقادي به مرزهاي زميني نداريم و اعتقادمان به مرزهاي آسماني است و قاسم سليماني بخشي از جبهه مقاومت در تمام دنياست.

وي افزود: در مقايسه حشد شعبي و ائتلاف آمريكايي مي‌توان به عمليات رمادي از سوي آنها و عمليات بيجي فلوجه و تكريت اشاره كرد كه بعد از عمليات رمادي هيچ ساختماني نبود تا پرچم عراق را بر آن بر افرازيم و تا كنون آوارگان بازنگشته اند. اما در مقابل وقتي حشد وارد تكريت شد ميزان تخريب كمتر از 20 درصد بود. خسارت غير نظامي وجود نداشت و مردم دوباره به خانه هايشان بازگشتند و تمام زيرساختها سالم است و روند عادي زندگي ادامه دارد و در فلوجه نيز با آزادي هر محله مردم به خانه هايشان باز مي‌گشتند. حشد شعبي با خود زندگي مي آورد ولي ائتلاف نابودي زندگي را به همراه دارد.

كعبي در خصوص آموزش حشد شعبي توسط حزب الله لبنان گفت: روابط مستحكمي از ابتداي اشغال عراق وجود داشت و بسياري از نيروهاي ما بدست حزب الله آموزش ديده اند و امروز هم خدمات مشاوره اي مي‌گيريم.

وي در خصوص تنشهاي سياسي و استيضاح خالد العبيدي وزير دفاع عراق و تاثير آن بر عمليات موصل گفت: ارزيابي ما نشان مي‌دهد اين بركناري هيچ تاثيري بر عمليات موصل نخواهد داشت. به اين دليل كه هماهنگي كامل بين ارتش و پليس و حشد وجود دارد و فدماندهان و اتاق عمليات پابرجاست.

جنگ رواني عليه حشد شعبي از ابتداي مقاومت در مقابل داعش وجود داشته است و بايد گفت كه اين موضوع اثر خود را بر عملياتها گذاشته اما هيچ تاثيري بر روحيه مقاومت نداشته است. پشتيباني برخي سياسيون از اين جنگ رواني مانع بسياري از عملياتها شد كه اگر نمي‌شد ما امروز شاهد آزادي عراق به طور كامل بوديم. رابطه اهل سنت و حشد شعبي هم خوب است چراكه از همه طوايف عراقي در حشد شعبي حضور دارند از جمله سني، مسيحي و شيعه.

يكي از نگراني‌هاي دشمنان ارتباط اهل سنت با حشد شعبي در غرب عراق است و به همين دليل تلاش مي‌كنند مانع اين ارتباط شوند.

وي در خصوص قانون عفو عام در عراق گفت: بايد باشد اما بايد مشروط دنبال شود. الان بسياري از افراد هستند كه در مقابل آمريكايي‌ها مقاومت كردند. مقاوماني كه در زمان اشغال زنداني شدند بايد در اولويت قرار گيرند.

ما نمي‌پذيريم كه بهاي اشكهاي مادران عراقي و خونهاي عراقيها با تفاهمات سياسي از بين برود. بايد ضامن آزادي مقاومان باشيم ولي اجازه ندهيم دزدها ازاد شوند. طارق الهاشمي نيز در راس اين تروريستها قرار دارد.

كعبي درباره روابط جنبش النجبا و جريان صدر گفت: رابطه ما با جريان صدر بسيار خوب است. ما با گردانهاي السلام مشاركت خوبي داشته ايم كه تحت فرماندهي مقتدي صدر هستند.

وي در خصوص الگوگيري مقاومت از انديشه امام خميني و نقش جنبش‌هاي اسلامي در آينده منطقه گفت: امام خميني فردي مصلح بود كه صدها سال از نسل خود جلو بود و ما هم پيرو خط ايشان هستيم. شهيدان صدر هم افتخار به اين حركت در مسير امام داشتند.

دبير كل جنبش النجباي عراق دربار حضور نيروهاي حشد شعبي در سوريه گفت: حشد شعبي در سوريه نيست بلكه گروههاي مقاومت و با موافقت دولت سوريه در اين كشور هستند.

درباره اينكه عمليات موصل چه زماني خواهد بود افزود: به دلايل نظامي نمي‌توانم زمان شروع را اعلام كنم و بزودي دولت اعلام مي‌كند و قول ميدهم ظرف مدت كوتاهي اين شهر آزاد مي‌شود. سران داعش دستور جاتي صادر كرده اند تا عملياتهاي امنيتي انجام دهند و بايد فعاليتهاي فرهنگي خود را افزايش دهيم. پايتخت داعش رقه است و با توافق سوريه اگر بتوانيم در رقه و دير الزور عملياتهاي خود را ادامه دهيم پيروزي بزرگي است زيرا اين شهرها در مرزهاي عراق هستند.

كعبي در خصوص اينكه چرا تركيه از داعش در سوريه حمايت مي‌كند اما براي حضور در عمليات موصل تلاش ميكند اظهار داشت: تركيه هم در عراق و هم سوريه تلاش مي‌كند حضور داشته باشد و آنها به طور تاريخي به موصل طمع دارند و فعلا حضورشان در موصل محدود است و تلاش مي‌كنند حشد وطني را فعال كنند و همان داعشي‌هاي سياسي را تقويت مي‌كنند. حشد وطني پيروزي چنداني بدست نخواهد آورد.

وي در پاسخ به اينكه چرا نظاميان ترك در اقليم كردستان مستقر شدند گفت: دولت عراق در مناطق حضور تركيه حضور نظامي ندارد و اين ضعف دولت مركزي است كه مقامات اقليم توانستند حرف خودشان را به كرسي بنشانند. دليل ضعف سياسي موجود نظامي است كه آمريكايي‌ها تحميل كردند بعد از اشغال كه نظامي طائفي در اين كشور شكل گرفت.

دبير كل حركت النجبا در پاسخ به اين سوال كه آيا حشد بعد از ازادي موصل باقي مي‌ماند و اينكه چقدر از بسيج ايران الگو گرفته گفت: دليل پيروزي حشد شعبي مبتني بر الگويي بود كه از بسيج مردمي در ايران گرفته بود. قانوني كه عبادي براي حمايت از حشد صادر كرد مثبت است اما بايد روح مقاومت حفظ شود زيرا در غير اينصورت ممكن است تبديل به يك جسم بي روح شود. گروههاي مقاومت بعد از ازادسازي موصل باقي خواهد ماند يا با نام حشد شعبي يا تحت عناوين ديگر.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها