امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۰۹۷۰
زمان انتشار: ۱۵:۰۸     ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
وزير كار با بيان اينكه وزارتخانه متبوع وي پس از شناسايي ۸۵درصدي مشمولان براي حذف يارانه دست به كار خواهد شد و اقدام خواهد كرد افزود : به منظور شناسايي بهتر و دقيق تر مشمولان ، پايگاه اطلاعاتي دقيقي را تدوين كرده ايم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، علي ربيعي در برنامه نگاه يك شبكه سيما در بيان بخشي از فعاليتها و دستاوردهاي اين وزارتخانه در دولت جديد افزود: درچارچوب اجراي طرح اشتغال و ايجاد كار، در سال قبل اقدامات بسياري انجام شد كه امسال با همت بيشتري در دست اقدام است.

او با پرداختن به موضوع مهم و پر مخاطب يارانه ادامه داد: يارانه از پيچيده ترين مسائل و مشكلات دولت بوده و هست زيرا اين مقوله بدونه در نظر گرفتن تورم سالانه اجرا شده و ادامه دارد.

ربيعي تصريح كرد : مجلس شوراي اسلامي پارسال حذف 6ميليون نفر و امسال 30 ميليون نفر را براي وزارتخانه تعاون ،كار و رفاه اجتماعي تكليف كرده است.

او اذعان داشت كه شناسايي اين تعداد يارانه بگير بسيار دشوار است و احتياط فراواني مي طلبد.

وزير تعاون گفت: احتياط در حذف يارانه بگيران ان هم در موسم انتخابات رياست جمهوري را قبول ندارم . اگر احتياطي مشاهده مي شود به منظور جلوگيري از ضايع شدن حقوق نيازمندان واقعي است.

ربيعي با بيان اينكه اين وزارت خانه پس از شناسايي 85درصدي مشمولان حذف يارانه دست به كار خواهد شد و اقدام خواهد كرد افزود : به منظور شناسايي بهتر و دقيق تر مشمولان ، پايگاه اطلاعاتي دقيقي را تدوين كرده ايم كه اين خود يك گام مثبت و پر قدرت اجتماعي محسوب مي شود.

او تاكيد كرد دولت به حذف افراد غيرنيازمند از ليست يارانه بگيران اعتقاد راسخ دارد و افزود: يارانه مستحق اقشار كم درآمد و دهك پايين جامعه است .

ربيعي گفت : قبول داريم كه كارگران و كارمندان و بازنشستگان زندگي سخت و دشواري دارند و بايد فكري برايشان كرد، پس باقيمانده منابع مالي حاصله از حذف يارانه بگيران را به اين قشر از جامعه و به ويژه كارگاه هاي اقتصادي كوچك كه ايجاد اشتغال را به همراه دارند اختصاص خواهيم داد.

او تاكيد كرد : يارانه بايد به اشتغال ، درمان و بهداشت جامعه وارد شود .

ربيعي با اشاره به حقوقهاي نجومي و دريافتي هاي نا عادلانه گفت: اين دريافتها با ايجاد جريان ناعادلانه اقتصادي به گونهاي نامتعارف شكل گرفت و در حال حاضر اصلاح آن انجام شده اما مبارزه با فساد در دولت تدبير و اميد همچنان ادامه خواهد داشت .

او با بيان اينكه مبارزه با فساد يقه آبيها و يقه سفيد ها در اولويت دولت است افزود : موضوع مبارزه با فساد را بايد در قالب يك اجماع ملي در نظر گرفت و پيگيري كرد.

ربيعي گفت : فساد از بين رفتني نيست و تا زماني كه بشر وجود دارد فساد هم پابرجاست.

او يادآور شد : در آغاز وزارتش اقدام به كاهش 35درصدي دريافتي كارمندان و مديران اين وزارت خانه كرد و در راستاي اقتصاد مقاومتي گام برداشت به گونه اي كه عده اي از اعضاي هيات مديره "شستا" خودجوش براي كاهش دريافتي اقدام كردند .

ربيعي افزود : زماني خلل و فرج ايجاد شد كه برخي چندجا عضو هيات مديره بودند كه البته با آنها برخورد شد.

وزير تعاون خطاب به بازنشستگان گفت : خيالتان راحت باشد ، خدا نظارت كامل بر صندوق بازنشستگي دارد و ما هم نمي گذاريم حقي از شما ضايع شود.

او درمورد مديرعامل بانك رفاه هم گفت : من تابحال كسي را به بدنه دولت معرفي نكرده ام البته رزومه بسياردريافت كرده ام ام معرف كسي نبوده ام . تنها يك مورد رابه يادمي آورم كه آن هم فردي محتاج از اقوام بود و براي نگهباني به يك شركت معرفي كردم.

او بابيان اين كه دولت نمي خواهد در مقاطع تاريخي تصميمي مقطعي بگيرد و بعد ولش كندبه امان خدا ادامه داد : دولت براي رسيدگي و رفع منحني 67 درصدي دريافتي بازنشستگان با بر خلاف مسير افزايش نرخ تورم ، اقدام به افزايش تدريجي 20 درصدي دريافتي آنها كرده كه به مرور زمان شكاف پيش آمده را جبران كند.

او با اشاره به مقوله تامين اجتماعي و نرخ تسهيلات اين مجموعه گفت : اقدام به افزايش 34درصدي آنهم در همه سطوح كرده ايم همچنين از سال 93 تا كنون حداقل مزد را نسبت به 12 درصدتورم ، 6درصد افزايش داده ايم كه اين رقم بطور ميانگين 18/7 درصد رسيده است.

ربيعي در مورد بيمه تكميلي بازنشستگان هم گفت : از محل صندوق بازنشستگي تامين اعتبار لازم انجام شده تا با اضافه كردن جراحي زانو و كم كردن نوبت دهي به ليست تعهدات ،به بازنشستگان كمك كرده باشيم.

او گفت : در نظر داريم كه براي سال آينده طرح رفاه سفر را براي بازنشستگان ايجاد كنيم تا كمكي بيشتر به اين قشر شود .

ربيعي افزود : بر آنيم كه جلوي تعطيلي بنگاه ها را بگيريم كه اشتغال از بين نرود و سطح معيشت مردم پايين نيايد و به اين منظور تا بحال شانزده هزار و ششصد و 77 تعاوني را احيا كرده ايم .

وزيرتعاون ،‌كار و رفاه اجتماعي گفت : 350 خدمت را در بيمه ها اضافه كرديم .

علي ربيعي در ادامه برنامه نگاه يك شبكه اول سيما به بحث ارتقاي كيفيت بيمه ها اشاره كرد و افزود: در مراكز ملكي تامين اجتماعي هنوز با سطح رضايتمندي فاصله داريم ، به رغم اينكه خدمات مناسبي در اين مراكز ارائه مي شود.

وي گفت : روزي كه من وزير شدم بودجه درمان تامين اجتماعي 8 هزار ميليارد تومان بود امروز به 18 هزار ميليارد تومان رسيده است و احتمالا سال آينده نيز به 19 هزار ميليارد تومان افزايش پيدا كند كه ما اين رقم را امروز وارد بحث درمان كرده ايم كه البته بخشي از اين افزايش به خاطر گراني بود.

وزيرتعاون ،‌كار و رفاه اجتماعي در ادامه با بيان اينكه ما حدود 11 ميليون نفر را بيمه كرديم گفت :‌ سرانه بيمه آنها 36 هزار تومان شد يعني 3 هزار و 600 ميليارد تومان فقط بار مالي اين بخش شد.

وي افزود : متاسفانه برخي نقد مي كنند كه چرا اين همه افراد را بيمه كرديد و افزايش هزينه داديد در حالي كه ما آگاهانه اين بيمه را انجام داديم .

ربيعي گفت: ما مطالعاتي انجام داديم و بر اساس اين مطالعات افرادي را بيمه كرديم كه بالاي 70 درصدشان زير يك ميليون و صد هزار تومان درآمدشان است و 83 درصد خانواده هايي كه بيمه شدند زير يك ميليون تومان درآمد دارند و 69 درصد از آنها فاقد خانه و شغل بودند.

وي افزود: با اين اقدام كار بزرگي صورت داديم به ويژه اين كه عمده آنها حاشيه نشين شهرها بودند .

وزيرتعاون ،‌كار و رفاه اجتماعي در ادامه با بيان اينكه ما 350 خدمت را در بيمه ها اضافه كرديم گفت : بيمه ها كار بزرگي انجام دادند گاهي بي انصافانه درباره آنها بحث مي كنند.

وي با بيان اينكه ما در كتاب ارزش نسبي تلاش كرديم پرداخت ها را عادلانه كنيم افزود: ما خدمات پيوند را اخيرا تحت پوشش بيمه برديم و فرانشيز شيمي درماني را در مراكز دولتي رايگان كرديم.

ربيعي گفت :‌ در روستاها تعداد پزشك خانواده  460 درصد افزايش داشتيم و سرانه ان را از 21 هزار تومان به 96 هزار و 520 تومان افزايش داديم .

وي افزود : داروهاي تحت پوشش را به 2 هزار و 300 قلم افزايش داديم.

وزيرتعاون ،‌كار و رفاه اجتماعي با بيان اينكه در زمينه بيمه هاي روستايي نيز كارهاي عظيمي انجام داده ايم گفت: ممكن است برخي نقد كنند يا برخي از دوستان در مجلس و دولت بگويند كه شما نبايد زير بار اين همه هزينه مي رفتيد و بايد به اندازه پولي كه داشتيد بيمه مي كرديد اما من فكر ميكنم اين كار مورد نياز است و  بايد صورت گيرد.

ربيعي گفت: مادر بحث بيمه عقب ماندگي  داشتيم و اگر بيمه ها را تقويت كنيم بيمه مستقل و‌كارآمد مي تواند در آينده در بحث كاهش هزينه ها نيز اقدام كند.

وي در بحث شفاف بودن دخل و خرج بيمه ها نيز افزود: ما دو صندوق مهم بيمه داريم كه يكي بيمه سلامت است كه بخشي از اعتبار آن از درآمد خود بيمه تامين مي شود و بخشي را نيز دولت مي دهد كه در اينجا يك ريال امكان جابجايي وجود ندارد .

وي ادامه داد : در بحث درمان تامين اجتماعي نيز كه قبلا زير نظر وزارت بهداشت بود و در آن موقع نقدهايي زيادي به آن وارد مي شد اما از وقتي به حوزه رفاه آمده است هر كس و هر ناظري و سازمان حسابداري بخواهد بر آن نظارت كند من اين اجازه را مي دهم.

وزيرتعاون ،‌كار و رفاه اجتماعي گفت:‌ ما در بيمه تامين اجتماعي بايد 7.27 درصد هزينه مي كرديم اما 9.27 درصد هزينه كرديم يعني اضافه بر آنچه كه بايد هزينه مي شد هزينه كرده ايم و حاضريم اين هزينه ها را منتشر كنيم.

وي ادامه داد:‌ ما از محل 7.27 درصد بايد بيمارستان مي ساختيم كه هزينه ساخت اين بيمارستان را از جايي ديگري تامين كرديم .

ربيعي گفت: دو بال بيمه و توليد خدمت با هماهنگي كه ميان ما و وزارت بهداشت وجود دارد ، پروژه اجتماعي دولت با افتخار پيش مي رود.

وزيرتعاون ،‌كار و رفاه اجتماعي در بحث آسيب هاي اجتماعي نيز افزود: آسيب هاي اجتماعي علت هاي سنتي به طور كامل تبعيت نمي كند و قالب طلاق هايي كه صورت مي گيرد علتش بيكاري نيست بلكه نوع و سبك زندگي است و ما در دولت در زمينه كاهش آسيب برنامه جدي داريم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها