کد خبر: ۳۹۰۹۷۷
زمان انتشار: ۱۵:۱۵     ۰۷ شهريور ۱۳۹۵
معاون سازمان حج و زيارت با اشاره به تقسيم‌بندي‌هاي صورت گرفته درباره خروج زائران از مرزها گفت: برخي استان‌ها از مرز چزابه، برخي ديگر از شلمچه و تعدادي نيز از مهران خارج خواهند شد ضمن اينكه ساكنان استان تهران از 2 مرز خارج مي‌شوند.

به گزارش پایگاه 598، حميد محمدي در گفت‌وگو با فارس، درباره آغاز صدور رواديد زائرين اربعين در اين هفته گفت: در حال حاضر آخرين هماهنگي‌ها با مسئولين عراقي براي صدور ويزا در حال انجام است و قطعاً در اين هفته صدور ويزا انجام خواهد شد.

وي با تاكيد بر اينكه آغاز صدور رواديد زائرين در اين هفته خواهد بود، افزود: تأخير صورت گرفته در صدور رواديد تنها به دليل هماهنگي‌هاي بيشتر با سفارت عراق در تهران بوده است البته آنها نيز در انتظار دستورالعمل آغاز صدور رواديد و هماهنگي‌هاي بيشتر با دولت عراق هستند و انشاالله قول آغاز صدور رواديد در اين هفته عملي خواهد شد.

محمدي درباره آخرين وضعيت ثبت‌نام زائرين اربعين اظهارداشت: تا پايان روز گذشته بيش از 90 هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام كرده‌اند.

معاون سازمان حج و زيارت درباره برنامه خروج زائرين اربعين طبق سنوات قبل و براساس 3 مرز خروجي شلمچه، چزابه و مهران، تصريح كرد: براساس دسته‌بندي اربعين و ثبت نام زائرين خروج آنها از مرزهاي ايران توسط سامانه انتخاب شده است.

وي افزود: وقتي صدور ويزا آغاز شود جريان ثبت نام در سامانه نيز تسهيل شده و زائرين مشتاق و اهل بيت نيز كه در سامانه ثبت نام نكرده‌اند به اين كار ترغيب خواهند شد.

محمدي در پاسخ به سوالي درباره خروج زائرين از مرزها بر چه اساس و معياري صورت گرفته است، گفت: تقسيم‌بندي‌هاي خروج زائرين از مرزها براساس كار كارشناسي و پيشنهاد كميته اعزام و تصويب ستاد اربعين صورت گرفته است و بر همين اساس برخي استان‌ها از مرز چزابه، برخي ديگر از مرز شلمچه و تعدادي از استان‌ها نيز از مهران خارج خواهند شد.

وي تاكيد كرد: خروج زائرين اربعين ساكنين استان‌هاي بزرگ مانند تهران از 2 مرز صورت خواهد گرفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها