يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۰۶۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو و فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) روز دوشنبه هشتم شهریورماه سد کوچری گلپایگان به بهره‌برداری رسید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، سد کوچری شهرستان گلپایگان که به همت گروه تخصصی کربلا  قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) احداث و از دو سال پیش آبگیری شده بود، روز دوشنبه هشتم شهریورماه با حضور دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، حمید چیت‌چیان وزیر نیرو و سردار عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) رسما به بهره‌برداری رسید.

این سد که در حال حاضر 60 میلیون متر مکعب ذخیره آب دارد، در صورت بارش مناسب تا 200 میلیون متر مکعب نیز ظرفیت آبگیری دارد؛ از این سد بیش از 10 شهرستان بهره‌مند خواهند شد.

احداث این سد از سال 80 با ظرفیت 207 میلیون متر مکعب آغاز شد و با بهره برداری از آن، شهرستان‌های خوانسار، گلپایگان، خمین، محلات، نیمه‌ور، سلفچگان، دلیجان، ساوه و قم و 100 روستا از آب آشامیدنی بهره مند شدند. آب این خط بدون هیچ گونه پمپاژی در مسیر 270 کیلومتر منتقل می شود
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها