کد خبر: ۳۹۱۰۹۲
زمان انتشار: ۱۳:۰۶     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
نقوی حسینی خبرداد:
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از لغو سفر اعضای کمیسیون متبوع خود به اراک برای بازدید از تاسیسات آب سنگین اراک خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در تشریح جلسه عصر امروز(7شهریور) کمیسیون متبوع خود، گفت: رئیس کمیسیون ضمن محکوم نمودن تهاجم به ناحق و ناجوانمردانه رسانه های زنجیره ای علیه ساحت مقدس حضرت امام(ره) و حمایت از گروهک تروریستی و جنایتکار منافقین که بیش از 17 هزار نفر از مردم عادی، معلم، کاسب و مدیران نظام جمهوری اسلامی تا رئیس جمهور و رئیس قوه قضائیه را ترور کرده و به خاک و خون کشیدند، موضع گیری نایب مجلس شورای اسلامی را نادرست خواند همچنین کمیسیون انتشار فایل صوتی را در چنین شرایطی توطئه جدیدی علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی خواند.

وی با بیان اینکه در ادامه کمیسیون وارد بحث پیرامون احکام لایحه برنامه ششم شد، افزود: در جایگزین ماده 34، پیشنهاد کاملتر و مناسب تری ارائه گردید و بحث مفصلی پیرامون آن صورت گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: همچنین بندی به ماده 34 اضافه شد که طی آن صندوقهای بیمه ای بازنشستگی کشوری و لشکری مکلفند در سال اول برنامه ششم توسعه ضمن افزایش 50% حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری براساس میانگین دو سال آخر خدمت حقوق وظیفه، مستمری و بازنشستگی آنها محاسبه و پرداخت گردد.

نقوی حسینی ادامه داد: در این تبصره آمده است که «اگر چنانچه به هر علتی حقوق فرد شاغل (تغییر شغل و گرفتن رتبه شغلی بالاتر) بیش از 35% در دو سال آخر خدمت وی افزایش داشته باشد، نحوه محاسبه حقوق مستمری و بازنشستگی فرد ذینفع براساس میانگین 5 سال آخر خدمت وی محاسبه می گردد.» پیشنهاد مذکور با امضای 15 نفر از نمایندگان ارائه شده است.

وی ادامه داد: نیروهای مسلح، در ماده 30 برنامه حذف شد، یادآور شد: در این زمینه  اخطار قانون اساسی داده شد چراکه نیروهای مسلح تحت فرماندهی کل قوا هستند و برنامه نمی توانند نیروهای مسلح را موظف به هماهنگی با دستگاه های دیگر کند، همچنین برخلاف اصل 110 قانون اساسی است، به همین جهت نیروهای مسلح از متن ماده 30 حذف شده و در بند مذکور، مطالبات حقوق بشر اسلامی و ضرورت پاسخگویی منطقی به ادعاهای بی اساس قدرتهای سلطه گر مورد تأکید قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی سه شنبه صبح ساعت 6:30 جلسه فوق العاده ای را با حضور مسئولین امنیتی ذیربط باعنوان گزارش از پرونده نفوذ برگزار می کند.

نقوی حسینی افزود: کمیسیون تصمیم گرفت به جهت اهمیت بررسی مواد مربوطه در برنامه ششم، سفر به سایت اراک را لغو و به جای آن روز دوشنبه بعد از ظهر کمیسیون جلسه رسمی تشکل دهد و باقی مواد برنامه مربوط به کمیسیون را مورد بررسی قرار دهد و پیشنهادات رسیده با نیز به رأی بگذارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها