يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۱۴۹
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵

به گزارش پایگاه 598، مدرسین یوفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا در مورد محرومیت تماشاگران از حضور در ورزشگاه ها توضیحاتی ارایه کردند.

به گزارش بانک ورزش، در جریان کارگاه آموزشی و امنیتی ورزشگاه ها یکی از سرهنگ های نیروی انتظامی از مدرس یوفا پرسید آیا در اروپا هم جریمه مثل ممنوعیت ورود تماشاگران به ورزشگاه ها وجود دارد یا این جریمه فقط در ایران است که مارک دیمر مدرس هلندی یوفا گفت: آنچه را در فیلم های این کارگاه دیدید در خارج از ورزشگاه ها و میادین شهر بود و یوفا این قدرت انتظامی را ندارد که جلوی تماشاگران متخلف را در میادین شهرها بگیرد. من با شما موافقم هستم که این رفتارها درست نیست. در قوانین یک موضوعی هست که اتفاقات خارج از ورزشگاه ها به عهده مقامات دولتی و عمومی است.

وی افزود: قوانین داخل ورزشگاه ها متفاوت است. البته یکسری استثنائات وجود داشته است. مثلا یوفا انگلیس را تهدید کرد که بخاطر رفتار تماشاگرانش  این کشور را در سال 2000 محروم می کند زیرا تماشاگران این کشور اختلال ایجاد می کردند. محرومیت هایی مثل جلوگیری از ورود تماشاگران در نظر گرفته می شود. برخی اوقات ورود تماشاگران به داخل ورزشگاه  ها را محدود می کنند در فرانسه این اتفاق رخ داد. فرانسه اعلام کرد پلیس به اندازه کافی نداریم و تماشاگران میهمان برای ما دردسر درست می کنند و اجازه ندادند آنها وارد ورزشگاه شوند.یکی از اقدام هایی که انجام می دهند این است که تماشاگران کشورهای دیگر نباید به کشورهای دیگر بیایند.

شاهین رحمانی عضو کنفدراسیون فوتبال آسیا در این رابطه هم گفت: در مسابقات آسیا بازی پشت درهای بسته داریم در سال 2015 یک بازی درعربستان بدون تماشاگر برگزار شد. شکل گیری این جریمه به این ترتیب است که گزارش ناظر بازی به کمیته انضباطی ارسال می شود و آنها تصمیم می گیرند. یا کشور میزبان می گوید من نمی توانم تماشاگران را مدیریت کنم و به همین خاطر بدون تماشاگر برگزار می کنم مثل لبنان که چنین درخواستی دارد. اکنون سوریه در کشور ماکائو میزبان حریفانش است. البته مثلا کره جنوبی اعلام کرد می خواهیم تماشاگران ما وارد ورزشگاه شوند و این بحث بین سوریه وجود داشت و در نهایت سوریه به کشورماکائو رفت.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها