يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۱۵۴
زمان انتشار: ۱۵:۰۵     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
كبد بزرگترين ارگان داخلي بدن است، اما متاسفانه اندكي از ما به آن اهميت مي دهيم تا زماني كه مشكلي واقعا جدي برايش پيش بيايد. در حالي كه ما به دليل كارهاي روزانه از كبد غافليم، اين ارگان به شدت مشغول مديريت عملكرد قسمت هاي مختلف بدن است.
به گزارش پایگاه 598، كبد بزرگترين ارگان داخلي بدن است، اما متاسفانه اندكي از ما به آن اهميت مي دهيم تا زماني كه مشكلي واقعا جدي برايش پيش بيايد. در حالي كه ما به دليل كارهاي روزانه از كبد غافليم، اين ارگان به شدت مشغول مديريت عملكرد قسمت هاي مختلف بدن است از جمله حمايت از سوخت و ساز، كنترل قند خون و تنظيم ذخيره چربي.

يكي از بزرگترين كارهاي كبد كدام است؟
شكستن هر آنچه وارد گلوي خود مي كنيد و تصميم گيري براي اينكه چيزي كه خورديد داراي مواد مغذي است و بايد جذب شود يا اينكه براي بدن سمي است و بايد سفري يك طرفه به خارج از بدن داشته باشد.
چگونه با كبد خود درست رفتار كنيم:

اگر با برنامه ثابتي از غذاهاي بي ارزش، الكل و داروهاي با نسخه و بدون نياز به نسخه كبد خود را تغذيه كنيد، ممكن است غرق در مواد سمي شود و با پردازش مواد مغذي به مشكل بخورد. به جاي اينكه كبد خود را با مواد سمي بمباران كنيد بايد خيلي ساده غذاهايي سالم برايش فراهم كنيد. منتظر نباشيد تا پزشكتان بگويد كبد شما مشكلي بسيار جدي دارد.

به كبدتان عشق بورزيد تا ببينيد اين ارگان مفيد چگونه پاسختان را مي دهد.

علاوه بر كنار گذاشتن موارد بد، مطمئن شويد كه كبد خود را با جريان ثابتي از غذاهاي گياهي مغذي، چربي هاي سالم و پروتئين هاي حيواني با كيفيت تغذيه مي كنيد. در ادامه مي خواهم غذاهايي را به شما معرفي كنم كه با آنها مي توانيد از كبد خود سم زدايي كنيد.
1- غذاهاي تخمير شده

كلم ترش، كيمچي، كومبوجا و ديگر غذاهاي تخميري سرشار هستند از باكتري هاي خوب كه علاوه بر بالا بردن سطح ايمني بدن براي كبد نيز بسيار مفيد هستند.
2- سبزيجات چليپائي

بروكلي و گل كلم حاوي گلوكوزينولات هستند كه به حذف سموم از بدن كمك مي كنند.
3- سبزيجات دريايي

سبزيجات دريايي مانند نوري و كلپ حاوي اسيدهاي سم زداي آلگينيك هستند كه مواد سمي را از مسير گوارش جذب و سپس حذف مي كنند.
4- سبزيجاتي كه برگ سبز تيره دارند

سبزيجات برگدار مانند اسفناج، منداب، كلم و قاصدك حاوي كلروفيل گياهي هستند كه به حذف آفت كش ها و فلزات سنگين از جريان خون كمك مي كنند.
5- ديگر ميوه ها و سبزيجات

اينها ميوه و سبزيجات ساده و البته خوش طعمي هستند كه مي توانند از كبدتان حمايت كنند:

    سيب
    كنگر فرنگي
    مارچوبه
    چغندر
    انواع توت
    كلم
    هويج
    گشنيز
    سير
    قارچ
    پياز
    ريحان

6- روغن ها

چربي هاي سالمي كه در روغن نارگيل و روغن خالص زيتون پيدا مي شود همگي خاصيت ضد سموم دارند.
7- دانه ها

شاهدانه، بذر كتان و دانه چيا ( كه متاسفانه ناياب است ) سرشار هستند از آنتي اكسيدان و فيبر. اين مواد به تميز كردن روده و تسهيل دفع سموم كمك مي كنند.
8- ادويه ها

سبزيجات درمان كننده اي مانند زنجبيل، فلفل قرمز، دارچين و زردچوبه مي توانند فوق العاده به حمايت از كبد كمك كنند و آن را تا ساليان سال سالم نگه دارند.

منبع: سايت دكتر كرماني


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها