کد خبر: ۳۹۱۱۵۶
زمان انتشار: ۱۵:۰۹     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
گوينده اخبار «شبكه خبر» گفت: بدترين خبر عصرحاضر در حوزه كتاب اين است كه سرانه مطالعه كتاب در كشور ما به شدت پايين است و البته خبر بد بعدي گراني قيمت كتاب است و اينكه خانواده ها نمي توانند كتاب را در سبد كالاي خود جاي دهند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنيم، الميرا شريفي مقدم، گوينده اخبار «شبكه خبر» با حضور در برنامه تلويزيوني «كتاب باز» در خصوص كتاب‌هاي الكترونيك گفت: كتاب‌هاي كاغذي با كتاب‌هاي ديجيتال غيرقابل مقايسه است و كتاب‌هاي الكترونيك حس خوب كتاب خواندن را به آدم القا نمي‌كنند. كتاب خواني جزو علايق من است و براي فرزندانم هم كتاب مي‌خرم و هم مي‌خوانم. يكي از آرزوهاي من اين بوده و هست كه فرزندانم تمام يا حداقل بخشي از ديوان حافظ را روان بخوانند و حفظ كنند.

شريفي مقدم ادامه داد: خيلي به اسامي كتاب‌ها دقت نمي‌كنم اما در سازمان صدا و سيما يك كتابخانه مركزي مجهز داريم كه كتاب‌ها را به راحتي در اختيار كارمندان قرار مي‌دهند؛ من هم هر دو يا سه ماه يك بار به كتابخانه مي‌روم و مثلا 10 جلد كتاب را با هم به خانه مي‌برم و مي خوانم و براي انتخاب كتاب معمولاً از كتابدار كمك مي گيرم.

اين مجري شبكه خبر در ارتباط با زمينه مطالعاتي خود گفت: حوزه علايقم در زمينه كتاب معمولا رمان است و شب ها به جاي اينكه به گوشي‌هاي همراه و فضاي مجازي پناه ببرم، مطالعه مي‌كنم.

شريفي مقدم از بدترين اتفاقات حوزه كتاب در طول تاريخ ياد كرد و گفت: در سال‌هاي بسيار دور كتابخانه‌هاي بسيار بزرگي در كشور داشتيم كه بر اثر خشونت‌هايي كه در آن دوران اتفاق افتاد مثل حمله مغول‌ها به آتش كشيده شدند و از دست رفتند و مي‌توان اين ها را به عنوان بدترين خبر در حوزه كتاب عنوان كرد كه هرگز هم فراموش نمي‌شوند.

وي ادامه داد: اما بدترين خبر عصرحاضر در حوزه كتاب اين است كه سرانه مطالعه كتاب در كشور ما به شدت پايين است و البته خبر بد بعدي گراني قيمت كتاب است و اينكه خانواده‌ها نمي‌توانند كتاب را در سبد كالاي خود جاي دهند.

گوينده اخبار شبكه خبر در پايان با ابراز اميدواري به بالا رفتن سرانه مطالعاتي كشور بيان كرد: بهترين خبر در حوزه كتاب اين است كه اميدوارم روزي بشنوم يا اعلام كنم كه بر اثر اعلام سازمان يونسكو ايران در صدر بهترين كشورها در زمينه كتابخواني قرار گرفت.

برنامه تلويزيوني «كتاب باز» با اجراي اميرحسين صديق و تهيه‌كنندگي محمدرضا رضائيان روزهاي شنبه تا چهارشنبه ساعت 20 از شبكه نسيم روي آنتن مي‌رود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها