أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۱۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۱۰     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به دستگيري يكي از نفوذي‌ها در تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي گفت: اين شخص دو تابعيتي در كنار جان كري، موگريني و چهره‌هاي آمريكايي حضور و نقش فعالي داشته است.

به گزارش پایگاه 598، جواد كريمي قدوسي امروز در گفت‌وگو با فارس در مشهد با اشاره به دستگيري جاسوس و نفوذي آمريكا در تيم مذاكره‌كننده ايران، اظهار كرد: در بحث نفوذ و ضرباتي كه نظام جمهوري اسلامي ايران از اين مسأله خورده و مي‌خورد مباحث بسيار مهم و گسترده‌اي مطرح است.

وي با بيان اينكه نفوذ در تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي هنوز آغاز راه است، خاطرنشان كرد: ملت ايران بايد خود را آماده كنند تا نسبت به خطر و تهديد بسيار جدي و فراگير نفوذ موضع جدي بگيرند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح كرد: همچنين كشور بايد براي غربال كردن جريان منحط غرب‌گرا كه از ابزار نفوذ استفاده مي‌كند، آماده شود تا بلكه بتواند با اين تهديد مقابله كند.

وي با اشاره به دستگيري جيسون رضاييان، ابراز كرد: آن زمان مسؤولان امنيتي در كميسيون امنيت ملي بحث نفوذ اين جاسوس دو تابعيتي را به‌صورت گسترده توضيح دادند.

كريمي‌ قدوسي اضافه كرد: جيسون رضاييان آن‌چنان در نهاد رياست جمهوري نفوذ كرده بود كه به مافوق‌هاي خود، سرپل‌هاي اطلاعاتي، گزارش‌هاي دقيقي از برنامه‌هاي جمهوري اسلامي ايران و سفرهاي رئيس‌جمهور ارائه مي‌داد.

وي بيان كرد: از اين‌رو در جلسه‌اي كه مسؤولان امنيتي با اعضاي كميسيون امنيت ملي داشتند تأكيد بر اين بود كه جبيسون رضاييان در وزارت خارجه و به‌خصوص در تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي، عامل نفوذي فرستاده و اطلاعات مذاكره را از او دريافت مي‌كند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ادامه داد: مذاكرات هسته‌اي در سطح بين‌المللي با محوريت آمريكا و انگليس و در طرف ديگر جمهوري اسلامي ايران بوده و طبيعي است كه دولت‌هاي غرب براي به‌زانو درآوردن ايران در اين مذاكرات از روش‌هاي مختلف و به‌ويژه نفوذ استفاده مي‌كنند.

وي تأكيد كرد: آمريكا و انگليس مي‌كوشيدند تا تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي را منفعل كنند و پيش از اينكه تيم مذاكره‌كننده مباحث خود را مطرح كند آن‌ها بدانند آن‌ها چه مي‌خواهند بگويند تا ضد آن را طراحي كنند.

كريمي‌ قدوسي با بيان اينكه بحث نفوذ دامنه گسترده‌اي دارد، افزود: آن زمان نيز اين هشدار داده شد كه در برخي وزارتخانه‌ها جيسون رضاييان نفوذي‌هاي خود را فرستاده است و در پي اين امر، جاسوسان شناسايي و دستگيرشده و بخشي نيز در حال تعقيب و مراقبت بودند.

وي با اشاره به دستگيري يكي از نفوذي‌ها در تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي كه مسؤول امور بانكي اين مذاكرات بود، تصريح كرد: اين شخص دو تابعيتي در كنار جان كري، موگريني و چهره‌هاي آمريكايي حضور و نقش فعالي داشته است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به تكذيب خبر كشف و دستگيري يك جاسوس در تيم مذاكره‌كننده هسته‌اي از سوي سخنگوي وزارت خارجه ايران، عنوان كرد: جاي سؤال است كه سخنگوي وزارت خارجه بر اساس چه مباني اخبار دقيق را تكذيب مي‌كند.

وي اظهار كرد: اين اخبار اطلاعاتي و امنيتي چيزي نيست كه بنده به‌عنوان نماينده بتوانم به آن دسترسي پيدا كنم بلكه اين اخبار، اطلاعاتي است كه در جلسات كميسيون‌هاي مختلف و با دعوت از كارشناسان امنيتي و سؤالات نمايندگان اين اطلاعات در اختيار ما قرار مي‌گيرد.

كريمي‌ قدوسي با تأكيد بر اينكه اين خبر به همراه مفاسد اقتصادي بانك ملت و نفوذ در اين بانك در كميسيون اقتصادي بسيار مفصل توضيح داده‌ شده است، گفت: شايد امروز قريب 100 نفر از نمايندگان اين اخبار را از زبان مسؤولان امنيتي شنيده‌اند، چگونه سخنگوي وزارت خارجه با شتاب و بدون مطالعه اين خبر را تكذيب مي‌كند؟

وي بابيان اينكه دستگاه اطلاعاتي ما بسيار قوي عمل مي‌كند، افزود: تاكنون آنچه دستگاه‌هاي اطلاعاتي به ما خبر داده‌اند و يا نمايندگان از آن‌ها سؤال كرده‌اند تكذيب نشده است.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس بيان كرد: متأسفانه شرايطي در دولت هست كه معمولاً از جريان منحط غرب‌گرا حمايت كرده و سينه سپر مي‌كنند كه نمونه آن زمان دستگيري جيسون رضاييان بود كه برخي مسؤولان تلاش كردند كه اين جاسوس را آزاد كنند.

وي با اشاره به اينكه اغلب جاسوسان دو تابعيتي هستند، تصريح كرد: دادستان تهران حدود يك ماه پيش اعلام كرد كه يك فرد دو تابعيتي دستگير شده است و اين جاسوس همان عامل نفوذي در تيم هسته‌اي است، چرا دولت تكذيب مي‌كند؟

كريمي‌ قدوسي اضافه كرد: با اين ‌وجود حضور و يا عدم حضور اين فرد در هواپيما و جزئيات آن بيشتر توضيح داده خواهد شد تا ملت واقف باشند كه چگونه تيم مذاكره‌كننده ما دستخوش بازيچه‌هاي نفوذ مي‌شود.

وي حل نشدن مسائل بانكي را نتيجه نفوذ دانست و ابراز كرد: ايران تمام تعهدات خود را عمل كرده است اما هنوز تحريم‌هاي بانكي سر جاي خود باقي‌ مانده‌اند و اين ثمره نفوذي‌هاست به‌گونه‌اي كه در زمان مذاكره آمريكا و انگليس بازگشت تحريم‌ها را طراحي مي‌كردند.

عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي تأكيد كرد: وزارت خارجه به‌جاي حمايت از جاسوس‌هاي ديپلماتي كه در شهرهاي مرزي ما فيلمبرداري كردند، بايد عليه آمريكا و انگليس و در دفاع از مردم يمن و تفكر مقاومت صحبت كند.

وي بابيان اينكه وزارت خارجه در دفاع از تفكر مقاومت، ساكت و حامي نفوذي‌هاست، اظهار كرد: ما از داشتن چنين اشخاصي در وزارت خارجه شرمنده هستيم.

كريمي‌ قدوسي با تأكيد بر اينكه جاسوسان و نفوذي‌ها در وزارتخانه‌ها و مراكز مهم تصميم‌گيري كشورمان حضور دارند، عنوان كرد: نفوذي‌ها به يك نفر خلاصه نمي‌شود از اين‌رو راجع به افراد دو تابعيتي در سيستم‌ها، در حال شناسايي و تحقيق هستيم.

وي تأكيد كرد: كشورمان بيشترين ضربه را در نفوذ از افراد دو تابعيتي كه در وزارتخانه‌هاي مهمي مثل نفت، وزارت خارجه، صنعت و معدن و تجارت مشغول هستند، خورده است، ازاين‌رو دستگاه‌هاي امنيتي دنبال شناسايي اين افراد هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها