أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۱۶۴
زمان انتشار: ۱۵:۱۲     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
عضو هيات رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس گفت: نقاط ضعف جدي دولت در عرصه اقتصاد، باعث ادامه وجود مشكلات و معضلات اقتصادي مانند ركود و تورم در كشور شده است
به گزارش پایگاه 598، سيد كاظم دلخوش عضو هيات رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس در گفتگو با نسيم، با بررسي عملكرد دولت يازدهم در حوزه اقتصادي  گفت: شاهديم كه طي سه سال گذشته دولت تلاش خود را براي بهبود شرايط اقتصادي انجام داده است، برخي از وزراء هم در بخشي از امور اقدامات خوبي داشته‌اند و خوب كار مي‌كنند و بنابراين ما هم با تاسي از تنفيذ "رياست‌جمهوري" از سوي مقام معظم رهبري و حمايت‌هايي كه ايشان از رئيس‌جمهور داشته‌اند، از تلاش‌ها و زحمات دولت تقدير و از آنها حمايت مي كنيم.

سيد كاظم دلخوش با بيان اينكه "حمايت از دولت مانع نقد و بيان نقاط ضعف نمي‌شود"  گفت كه دولت در برخي از بخش‌هاي اقتصادي نقاط ضعف مهمي دارد.

وي تاكيد كرد: نقاط ضعف جدي دولت در عرصه اقتصاد، باعث ادامه وجود مشكلات و معضلات اقتصادي مانند ركود و تورم در كشور شده است. امروز مشكل تورم به درستي و از راه صحيحي حل نشده  و بنابراين در مقابل بحث‌هايي از اين دست كه گفته مي شود تورم كاهش يافته بايد گفت همه چيز در وضعيت زندگي مردم جامعه معلوم است.

نماينده مردم صومعه سرا در مجلس گفت: علاوه بر تورم؛ مشكل ديگر اين روزهاي اقتصاد كشور مسئله "ركود" است. امروز مشكل ركود در جامعه مشكلي است كه دولت بايد آن را به هر طريقي كه ممكن است حل كند.

دلخوش در ادامه گفتگوي خود خاطر نشان كرد: از سوي ديگر نقاط ضعفي كه در برخي سيستم‌هاي اقتصادي كشور اعم از پولي و مالي و امثال اينها از ساليان پيش وجود دارد به شدت بر توان دولت براي حل مشكلات تاثير گذاشته است.

عضو هيات رئيسه كميسيون اقتصادي مجلس عزل و نصب‌هاي پي در پي در مجموعه‌هاي دولتي را مورد نقد قرار داد و گفت: تعويض 4، يا بعضا 5 باره مديران در شركت‌ها و مجموعه‌هاي دولتي آن هم در طي يك سال نشان مي‌دهد كه تصميم‌گيري درست و اصولي در چينش مديريتي اعمال نشده است.

وي ضمن تاكيد بر اينكه دلسوز دولت است، افزود: در وزارت اقتصاد ما نقاط ضعفي وجود دارد كه بايد برطرف شود و گرنه خود دولت آسيب مي بيند.

دلخوش در عين حال با تاكيد بر اينكه هيچ موقع نسبت به امور اقتصادي كشور با قرض‌ورزي سياسي سخن نگفته و نمي‌گويد، افزود: من به دولت اعتقاد دارم، مشروط بر اينكه دولت هم به مردم به درستي اعتقاد داشته باشد، مخصوصا به شرايط اقتصادي مردم معتقد باشد. از سوي ديگر وقتي مقام معظم رهبري تاكيد بر اقتصاد مقاومتي، اقدام و عمل دارند اين همه تاكيد ايشان نشانگر اين است كه بايد تلاش كنيم تا مشكلات اقتصادي مردم حل شود و لذا دولت نيز بايد بر آن همت داشته باشد.

مشاور سابق سخنگوي دولت گفت:  دولت بايد از ظرفيت‌هاي مختلف كشور به نفع مردم و به صورت بهينه استفاده كند و اين خود يعني اقتصاد مقاومتي، دوم اينكه معناي اقتصاد مقاومتي نخوردن و نياشاميدن نيست، بلكه استفاده و بهره‌برداري مناسب و افزايش بهره‌وري است. از طرف ديگر بايد دولت از نظر مديريتي تقويت شود، دولت بدون جناح‌نگري از مديران و اقتصاددانان كشور براي بهبود وضعيت اقتصادي كشور استفاده كند.

وي در ادامه گفتگوي خود با خبرنگار «نسيم آنلاين» و در پاسخ به سوالي در خصوص مسئله رشد اقتصادي در كشور گفت: رشد اقتصادي سال گذشته خوب نبود و ما در كشور شاهد "رشد منفي" بوديم و لذا اميدواريم اهداف و آمارهايي را كه دولت وعده آنها را داده بود، آخرالامر نهايي كند و رشد اقتصادي نيز طبق وعده هاي دولت محقق شود كه البته ما هم از اين بابت خوشحال مي‌شويم.

مشاور سابق امور مجلس محمدباقر نوبخت در معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رئيس‌جمهور با تشكيك در اعلام رشد اقتصادي 4.4 درصديِ سه ماهه اول سال از سوي رئيس‌جمهور گفت: ببا توجه به شرايط امروز دولت و مضايقي كه وجود دارد، با توجه به مسئله برجام كه تحقق پيدا نكرده و تحريم‌هايي كه همچنان ادامه دارد، بحث سياست‌هاي خصمانه كشورهاي ديگر، بحث نيازهاي روزمره مردم، بيكاري و معيشت مردم كه با مشكل جدي مواجه است، بعيد مي‌دانم كه به آن رشدي كه مطلوب دولت است برسيم.

دلخوش در پايان اذعان كرد: دولت از ابتدايي كه شروع به كار كرد تمام تخم مرغ هاي خود را در سبد روابط خارجي و برجام گذاشت و به نظر من نتواست نتايج مطلوبي را به دست بياورد، هرچند كه ما از تلاش هاي آنها تقدير مي كنيم و معتقدم كه بايد سپاسگذار تلاش هاي وزارت امور خارجه و دولت در اين زمينه باشيم اما معتقدم كه ما نتوانستيم از برجام نتيجه مطلوب بگيريم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها