أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۱۶۸
زمان انتشار: ۱۵:۱۶     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت افزار گفت: توليد‌كنندگان لوازم‌التحرير به علت ركود حاكم بر توليد اين بخش، توان رقابت با توليدات خارجي را ندارند؛ طوري كه حدود ۷۵ درصد لوازم‌التحرير موجود در بازار وارداتي است.

به گزارش پایگاه 598، موسي فرزانيان در گفت‌وگو با فارس، با بيان اينكه ركود در بخش توليد نوشت‌افزار و لوازم التحرير حاكم است، گفت: برگشت پول سرمايه‌گذاران اين بخش سخت است و با توجه به افزايش هزينه‌ توليد، توان رقابت توليدكنندگان اين بخش با محصولات خارجي كم شده است. 

رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسي با بيان اينكه كيفيت توليدات لوازم‌التحرير ايراني خوب است، گفت: به دليل بالا بودن هزينه‌هاي توليد از جمله سود بانكي، بيمه، ماليات و ... امكان رقابت با توليدات خارجي وجود ندارد.

وي افزود: 70 تا 75 نوشت‌افزار و لوازم‌التحرير موجود در بازار وارداتي و بين 20 تا 25 درصد هم توليد داخلي و بقيه قاچاقي است. 

فرزانيان اظهار داشت: البته ميزان واردات بسته به نوع كالا متفاوت است به عنوان مثال حدود 98 درصد دفتر مورد نياز كشور از توليد داخل تأمين مي‌شود. 

رئيس اتحاديه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسي تهران بيان داشت: همچنين 10 تا 15 درصد از نوشت‌افزار و لوازم مهندسي موجود در بازار را اجناس قاچاق تشكيل مي‌دهد. 

وي با بيان اينكه حدود 50 درصد از كالاهاي وارداتي اين بخش از چين است، بيان داشت: واردات نوشت افزار علاوه بر چين از كشورهاي اندونزي، كره و ژاپن است. 

فرزانيان به دليل پايين بدون كيفيت كالاي چيني اشاره كرد و گفت: با توجه به قدرت خريد پايين مردم واردكنندگان جنس‌هاي ارزان قيمت كه غالبا كيفيت پايين‌تري دارد، را از چين وارد مي‌كنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها