يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۱۸۴
زمان انتشار: ۱۷:۵۶     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
محققان به زودی اولین محصولات لنبی ساخته شده در آزمایشگاه را عرضه می‌کنند. آنها می‌گویند این لبنیات ظاهر و طعم همان لبنیات طبیعی را دارد، اما هیچ حیوانی در تولید آنها نقش نداشته است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از دیجی کالا، برخلاف جایگزین‌های فعلی شیر که با سویا، بادام و برنج ساخته می‌شوند، این محصول جدید با پروتئین شیر ساخته می‌شود. اما به جای اینکه گاو این پروتئین را تولید کند، با مخمر تولید می‌شود. نتیجه آن یک شیر لبنی است که هم گیاهی و هم بدون لاکتوز است.

«پرفکت دی» (Perfect Day)، شرکت سازنده این شیر جدید می‌گوید مزایای محصول جدیدشان صرفا محدود به مصرف‌کنندگان نمی‌شود. وقتی گاوها از این معادله حذف شوند، در نتیجه این شیر در مقایسه با شیر عادی ۸۴ درصد کربن کمتری تولید می‌کند.

«پرومال گاندی»، بنیان‌گذار پرفکت دی می‌گوید: «ما می‌خواهیم محصولی تولید کنیم که از هر نظر ایده‌آل و از دیگر محصولات بهتر باشد؛ چیزی که از محصولات لبنی و همین‌طور از محصولات جایگزین بهتر باشد.»

این محصول از سال ۲۰۱۴ در مراحل پالایش و بهسازی بوده و احتمالا سال آینده‌ی میلادی پرفکت دی پنیر، ماست و شیر عرضه می‌کند.

این تیم به کمک ژنتیک، نوع خاصی از مخمر را ساخته که می‌تواند شکر را به پروتئین شیر تبدیل کند. پرفکت دی می‌گوید: «فرایند تولید این محصولات بسیار تمیزتر و بهینه‌تر از دامداری است.» این پروتئین‌های شیر به ترکیبی از چربی گیاهی و شکر اضافه می‌شوند. علاوه بر این بسیاری از ویتامین‌ها و املاحی که در شیر گاو وجود دارد، به این ترکیب اضافه می‌شود.

اگر این شیر مصنوعی عاری از حیوان به قفسه‌ها اضافه شود، می‌تواند برای سیاره‌مان بسیار مفیدتر باشد. تحقیقات نشان می‌دهد که فرایندهای تولید شیر مصنوعی می‌تواند مصرف آب و زمین را به ترتیب ۹۸ و ۹۱ درصد کاهش دهد.

این تیم می‌خواهد شیر غیرحیوانی را در اواخر سال ۲۰۱۷ با همان قیمت شیر استاندارد وارد بازار کند.

منبع: Science Aler
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Sweden
۰۰:۰۰ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
بعدا که سرطانزایی اش معلوم شد می فهمند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها