أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۱۸۹
زمان انتشار: ۱۹:۲۴     ۰۸ شهريور ۱۳۹۵
وزیر دادگستری گفت: در حال حاضر بیشترین حملات و تهاجم‌ها به سمت من است و نمی‌خواهند دست بردارند اما من در این زمینه آرام هستم چون طبق قانون و شرع اسلام عمل کرده‌ام.
 به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی عصر امروز در جلسه شورای قضایی استان لرستان که در خرم‌آباد با حضور استاندار و جمعی از مدیران برگزار شد با اشاره به اینکه سروصداها ماندگار نیستند، اظهار داشت: عزت و ذلت به دست کسانی نیست که جوسازی می‌کنند.

وزیر دادگستری یادآور شد: سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی و کاهش ورودی‌ها نکته مهمی است که استان لرستان در این زمینه عملکرد مثبتی داشته است.

پورمحمدی با بیان اینکه استان لرستان از لحاظ پرونده‌ها نسبت به کشور از نُرم کمتری برخوردار است این نشان از فرهنگی بودن جامعه استان لرستان است، گفت: در استانی که محروم باشد ما باید شاهد بزهکاری‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها باشیم اما طبق آمارهایی که ارائه شده است این استان در کاهش این گونه بزهکاری‌ها و ناهنجاری‌ها دارای رتبه خوبی است.

وی عنوان کرد: با افزایش کارمند و قاضی در دستگاه قضایی مشکلات حل و فصل نمی‌شود بلکه کاهش بزه و پرونده‌های ورودی درمان درد قوه قضاییه است از این رو باید گفت مقام قضایی پشتوانه اقتدار و سلامت کامل است.

پورمحمدی یادآور شد: علی‌رغم تلقی‌ها در زمینه دعوا و درگیری در لرستان، اما آمارها خلاف از این موضوع را نشان می‌دهند و این نشان از فرهنگی بودن این استان است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: اگر قاضی پشت قانون نباشد جایگاه قانون سست می‌شود از این رو باید این موضوع را تقویت و تثبیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ما باید تلاش کنیم که مشکلات کشور را در هر دولتی به حداقل برسانیم از این رو در بحث زمینه زندان‌ها منابع مالی کمی وجود دارد و در بحث کلیت بودجه مشکلاتی وجود دارد.

پورمحمدی خاطرنشان کرد: عدم مجازات علنی در لرستان از سوی رئیس دادگستری این استان ایده مناسبی است زیرا در اسلام تنها در موارد خاصی گفته شده که مجازات علنی باشد.

وزیر دادگستری در ادامه یادآور شد: هر کجا که طبق مبنای صحیح در اصول شرعی حرکت کرده‌ایم سربلند بوده‌ایم و در پاسخگویی نیز راحت هستیم و هر کجا که از مرز عدالت و شرع فاصله بگیریم فشار روانی خواهیم داشت و اگر کسی پرسش کند ما نمی‌توانیم پاسخی دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بیشترین حملات و تهاجم‌ها به سمت من است و نمی‌خواهند دست بردارند اما من در این زمینه آرام هستم و در طول تمام این سالها یک شب هم بی‌خوابی نکشیده‌ام زیرا طبق قانون و شرع اسلام عمل کرده‌ام.

پورمحمدی با اشاره به اینکه مردم باید بدانند قضات از قانون کوتاه نمی‌آیند گفت: افکار عمومی برای ما مهم است اما قاضی نباید تحت تأثیر این فضا باشد.

وزیر دادگستری گفت: تمام تلاش و سعی بنده این بوده که طبق قانون و شرع اسلام عمل کنم و امروز از لحاظ وجدانی راضی هستم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه دولت نسبت به افزایش اختیارات استان‌ها تصمیماتی را لحاظ کرده است، گفت: دولت به دنبال توانمند کردن استان‌ها و دادن اختیارات به آنها است، از این رو استان‌ها باید در حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و  اقتصادی خود تلاش کنند.

وی گفت: بسیاری از مشکلات و موانع را مدیران استانی خود با تدبیر می‌توانند حل کنند و دیگر نیازی به مقامات کشوری نیست.

این مسئول افزود: با توجه به اینکه علی‌رغم محرومیت در استان لرستان نسبت به استان‌های دیگر این استان از لحاظ جرایم از جمله سرقت و بزه نسبت به استان‌های دیگر کمتر بوده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
مشعوفي
-
۱۰:۰۵ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
داعش هم دقيقا به احكام شرعي و قرآن عمل مي‌نمايد
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها