أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۲۲۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
داماد جوان 7 سال پس از قتل همسرش، با رضایت پدر و مادرزنش از قصاص نجات یافت.
روزنامه ایران: داماد جوان 7 سال پس از قتل همسرش، با رضایت پدر و مادرزنش از قصاص نجات یافت.
 
این درحالی بود که متهم هرگز به قتل اعتراف نکرد اما مدارک و مستندات موجود در پرونده، باعث شد قضات جنایی حکم قصاص‌اش را صادر کنند.
 
 رسیدگی به این پرونده از اواسط اردیبهشت 88 با انتقال پیکر خونین زن جوانی به بیمارستان هفتم تیر، شهرری آغاز شد. این زن که هدف ضربات متعدد چاقو قرار گرفته بود پس از چند روز کما سرانجام تسلیم مرگ شد.از سوی دیگر پدر دختر جوان با تسلیم شکایتی، دامادش را عامل قتل دختر 19 ساله‌اش معرفی کرد و گفت: وقتی دخترم مهریه‌اش را اجرا گذاشت، اختلاف‌های آنها شدت گرفت و سرانجام شوهرش او را کشت.مادر قربانی هم گفت: نیمه شب حادثه داخل کوچه دخترم مریم را دیدم. او در حالی که غرق درخون بود گفت: از سوی شوهرش هدف قرار گرفته است.
 
بدین ترتیب دستگیری همسر مریم در دستور کار پلیس و تیم جنایی قرار گرفت. سرانجام متهم به قتل 21 فروردین 89 دریکی ازمحلات قزوین شناسایی و بازداشت شد.مرد 46 ساله پس از انتقال به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران منکر قتل شد.
 
اما بعد از صدور کیفرخواست و پایان جلسات بازپرسی، پرونده برای محاکمه به شعبه 74 دادگاه کیفری استان تهران ارسال شد، با این حال متهم همچنان منکر قتل همسرش شد.این درحالی بود که مریم قبل از مرگ به صراحت اعلام کرده بود توسط همسرش هدف قرار گرفته است. از سوی دیگر شوهرش پس از قتل گریخته بود و هیچ رد و سرنخی هم به جا نگذاشته بود. ضمن اینکه زن وشوهر با داشتن یک فرزند خردسال، باهم اختلاف‌های جدی داشتند.
 
بدین ترتیب با توجه به مدارک موجود، مرد جوان به قصاص محکوم شد و پس از تأیید حکم در دیوان عالی کشور، پرونده برای طی مراحل اجرایی به شعبه اجرای احکام دادسرای جنایی فرستاده شد. اما اولیای دم پس ازمراجعه به دادسرای جنایی تهران ودرحضور قاضی دشتبان- سرپرست اجرای احکام - از قصاص دامادشان گذشت کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها