يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۲۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۰۷     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
«دولت در یک سال انتهایی فعالیت خود در وضعیت مناسبی قرار ندارد و بعضا ناهماهنگی‌ها و مشکلات موجود سبب می‌شود مدیران روحانی به نزاع آشکار با یکدیگر بپردازند که سخنان اکبر ترکان در برنامه زنده علیه نعمت‌زاده یکی از این موارد است.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه کیهان، «دولت در یک سال انتهایی فعالیت خود در وضعیت مناسبی قرار ندارد و بعضا ناهماهنگی‌ها و مشکلات موجود سبب می‌شود مدیران روحانی به نزاع آشکار با یکدیگر بپردازند که سخنان اکبر ترکان در برنامه زنده علیه نعمت‌زاده یکی از این موارد است.»

پایگاه اینترنتی مشرق در این زمینه نوشت: دولت در یک سال پایانی خدمت‌رسانی خود در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. برجام که قرار بود به مهم‌ترین دستاورد دولت روحانی تبدیل شود اینک با گذشت بیش از یکسال از تصویب و 6 ماه از اجرای آن هنوز به سر منزل مقصود نرسیده و  تحریم‌ها که قرار بود درست بعد از اجرای برجام لغو شوند هنوز به قوت خود باقی هستند.
 
متعاقب این امر رکود نیز بر سر اقتصاد کشور سایه افکنده و بازار در انتظار گشایش اقتصادی است که قرار بود برجام ایجاد کند. از سوی دیگر کار قراردادهای نفتی نیز گره خورده و مجلس و دولت درگیر نحوه بستن قراردادهایی هستند که با مشکلات عدیده‌ای از جمله 15 ایراد بزرگ روبرو است.
 
همچنین اصلاح‌طلبان که حامی روحانی هستند همواره تاکید می‌کنند که اگر دولت نتواند در سال پایانی خود به موفقیت‌های اقتصادی دست یابد با مشکلات مهمی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 96 روبرو خواهد شد و از این جهت عنوان می‌کنند که وی بایستی کابینه خود را ترمیم کند.
 
داود محمدی رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس در نیمه تیرماه امسال با حضور در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری با بیان اینکه به دستور رئيس مجلس کارگروهی درباره فیش‌های حقوقی نامتعارف تشکیل شد، گفت: «در مجموع بررسی‌ها گزارش‌هایی از سازمان بازرسی کل کشور، دیوان محاسبات، مرکز پژوهش‌های مجلس و کارشناسان کمیسیون اصل 90 ارائه شد. فیش‌های حقوقی نامتعارف حدود 950 نفر از مدیران در بخش‌های بانکی، بیمه‌ای و شرکت‌های دولتی را شامل می‌شود.»
 
گرچه نوبخت سخنگوی دولت حقوق‌های نجومی این هزار نفر را رد کرده است اما از 3 درصد این مدیران سخن گفته که بنابر حساب و کتابی سرانگشتی عدد 30 مدیر نجومی به راحتی از آن استخراج می‌شود. نکته حائز اهمیتی که در سخنان نوبخت وجود دارد رنگ قانونی زدن به اعطای حقوق‌های نجومی به این مدیران است که سبب شده دولت عملا کاری در این زمینه انجام ندهد و آنان را به قوه قضائیه به این خاطر معرفی ننماید. این در حالی است که دولت پیش از این طی بیانیه‌ای اعلام داشت که با افراد خاطی به شدت برخورد می‌کند و با کسی در این زمینه عقد اخوت نبسته است.
 
مشرق می‌افزاید: اوج این نزاع نیز زمانی رخ نمایان کرد که اکبر ترکان دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و مشاور رئیس‌جمهور به عنوان مهمان این هفته برنامه متن-حاشیه به صدا و سیما آمده و در خصوص انتقادات نعمت‌زاده از عملکرد ضعیف مناطق آزاد و حجم بالای قاچاق در این مناطق گفت: «آقای نعمت‌زاده بدون اطلاع و بی‌هوا حرف می‌زند.»
 
وی در ادامه بیان داشت: «آیا خوب است من مطالبی را در خصوص ایشان بیان کنم؟! بنده خجالت می‌کشم یکسری مسائل را در خصوص ایشان به زبان آورم.
 
نعمت‌زاده مواظب حرف زدنش باشد وگرنه از کوره در می‌روم و چیزهایی می‌گویم!»
نعمت‌زاده وزیر صنعت پیش از این گفته بود که در مناطق آزاد با تریلی و نیسان از مرز کالای قاچاق وارد می‌کنند و این موضوع روشن است.
 
ترکان اضافه کرده است: «اینکه وزرای دولت علیه دولت صحبت کنند اسمش دموکراسی نیست؛ بلکه هرج‌ومرج است.» بنابر سخنان ترکان به نظر می‌رسد نوعی آنارشیسم و به هم‌ریختگی در افعال دولتمردان دیده می‌شود که فضای دولت را در سال آخر در برگرفته است.
موضوع رکود اقتصادی و عبور از آن و همچنین نامه چهار وزیر به رئیس‌جمهور و هشدار درباره وضعیت اقتصاد و صنعت کشور نیز از جمله این موارد بود که نشان می‌دهد در حوزه‌های مختلف این ناهماهنگی‌ها دیده می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها