کد خبر: ۳۹۱۲۹۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
جمعي از سهامداران خرد بورس تهران عصر ديروز در تماس‌هاي مكرر با سرويس اقتصادي كيهان از عملكرد سازمان بورس در دولت يازدهم انتقاد كردند.

به گزارش پایگاه 598، كيهان نوشت:

به گزارش خبرنگار ما، اين سهامداران معتقدند علي‌رغم ركود شديد اقتصادي در كشور سازمان بورس مانع از ريزش واقعي شاخص بورس مي‌شود.

بنا به گفته سهامداران مذكور، در حالي كه قيمت سهام روزانه در بورس پايين‌تر مي‌آيد و سرمايه سهامداران خرد آب مي‌شود ولي شاخص همچنان بالاتر مي‌رود!

اين عده تاكيد مي‌‌كردند سازمان بورس با بلوك‌زني‌هاي پي‌در‌پي و معاملات كد به كد حقوقي‌ها به طور تصنعي و ساختگي  شاخص بورس را بالا مي‌برد در حالي كه قيمت اغلب سهام‌‌ها هر روز پايين‌تر مي‌آيد.

اين سهامداران با اشاره به تغيير 3 باره رئيس سازمان بورس در 3 سال اخير اظهار داشتند: وزير اقتصاد چند هفته پيش سومين رئيس سازمان بورس را طي 3 سال اخير معرفي كرد. اين در حالي است كه معلوم نشد 2 رئيس قبلي به چه علتي عزل شدند و كنار رفتند ولي به هر حال وقتي شاپور محمدي به عنوان رئيس جديد سازمان معرفي شد، در چند روز نخست انتصاب وي، شركت‌هاي حقوقي با معاملات صوري و كدبه‌كدي شاخص بورس را 3 هزار واحد بالا بردند. در حالي كه اساسا اتفاق خاصي در اقتصاد كشور رخ نداده بود ولي آنها براي خود شيريني پيش رئيس جديد اقدام به اين عمل كردند و حالا هم با گذشت چند هفته از اين موضوع باز هم شاهديم كه همچنان سازمان بورس با حمايت از معاملات كد به كدي و صوري مانع از افت واقعي شاخص بورس مي‌شود. اين همه در حالي است كه سهامداران خرد هر روزه شاهد افت قيمت سهامشان هستند.

خاطرنشان مي‌شود طي 3 سال اخير سهامداران بورس به دليل عملكرد نامناسب دولت موسوم به تدبير و اميد شاهد زيان 80 درصدي سرمايه‌شان بوده‌اند.

اين در حالي است كه حسن روحاني در تبليغات انتخاباتي خود وعده داده بود كه با پيروزي در انتخابات رونق بيشتري به بورس مي‌دهد اما پس از مدت كوتاهي از تصدي پست رياست جمهوري گويا همه شعارهايش را فراموش كرد چرا كه شاخص بورس از نيمه دي ماه 92 افت شديدي را آغاز كرد و نه تنها رونق به بورس برنگشت بلكه هر روز ركود و كسادي بيشتري بر آن حاكم شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها