يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۲۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۳۳     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
عبدالرضا مصري:
نماينده مردم كرمانشاه گفت: عده‌اي كه بعضاً قريب به بيست سال از زمان دولت اصلاحات ادعا مي‌كردند كه تمام مشكلات ما از عدم رابطه با آمريكاست، امروز ديدند كه نتيجه نشستن با آمريكايي‌ها و مذاكره با آنها چيست.
به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا مصري عضو نماينده مردم كرمانشاه و  عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با نسيم، با بررسي عملكرد سه ساله دولت تدبير و اميد گفت: عملكرد دولت در دو بخش قابل بررسي است و مي‌توان آن را نسبت به خواسته‌هاي مردم سنجيد. اول مسئله اقتصادي است كه از باقي مسائل مهمتر و اساسي‌تر است. امروز عمده مشكلات مردم اشتغال، بيكاري، بالا بودن هزينه‌هاي زندگي و تورم است. دولت در بحث جلوگيري از افزايش تورم خوب عملكرده اما در كنار آن ركودي حاصل شده كه نتيجه آن بيكاري بسياري از افراد و تعطيلي بسياري از واحد‌هاي توليدي است.

نماينده مردم كرمانشاه در توضيح اظهارات خود گفت: اين يك سنارويي است كه دولت آن را انتخاب كرده و به آن تن داده و از بين تورم و ركود، كاهش تورم را انتخاب كرده و طبيعتاً قبول كرده كه به ركود اقتصادي تن بدهد. آنها قطعاً مي‌دانستند كه اين واقعه احتمالا باعث تعطيلي برخي از واحدهاي توليدي خواهد شد.

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: امرزو هم در استان و حوزه انتخابيه بنده و هم در قسمت‌هاي ديگر كشور كه من سوال مي‌كنم، مشاهده مي‌شود كه بسياري از واحدهاي توليدي به اين بليه يعني ركود و تعطيلي گرفتار شده‌اند.

عبدالرضا مصري با تاكيد بر لزوم توجه به خواسته‌هاي ضروري مردم از سوي دولت افزود: آن چيزي كه مردم در مورد تورم فرض مي‌كنند با آن چيزي كه در فضاي علمي و تخصصي برداشت مي‌شود دو نگاه متفاوت است، مردم تصور مي‌كنند كاهش تورم يعني كاهش قيمت ولي در نگاه كارشناسي كاهش تورم يعني كاهش شتاب افزايش قيمت. حال در شرايط امروز مردم شاهدند كه امسال 10 تا 12 درصد افزايش دستمزد داشته‌اند در حالي كه ناگهان اثلامي مانند شكر 50 درصد گران شده است و زماني كه اين افزايش قيمت زياد را در چند كالاي مصرفي و مهم روزانه خود مشاهده مي‌كنند  مي‌گويند كه تورم در كشور كاهش پيدا نكرده است.

وزير رفاه و تامين اجتماعي دولت نهم با طرح اين سوال كه "شاخص تورم را چه چيزي معلوم مي‌كند؟" گفت: تعيين شاخص تورم مربوط به بررسي رشد قيمت ده‌ها قلم كالا است كه بعضا بسياري از آنها در سبد مصرفي روزانه خانوار وجود ندارد و طبيعتاً مردم عدم افزايش پرشتاب قيمت در آنها را حس نمي‌كنند و در عوض زماني كه مي‌بينند قند، شكر، پنير، گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ كه در سبد مصرفي روزانه آنهاست، مداوم افزايش قيمت دارد، مي‌گويند كه بله، اينها دروغ مي‌گويند كه تورم كاهش يافته است.

عبدالرضا مصري در جمع بندي اين بخش از  اظهارات خود گفت: علي اي حال دولت در بحث اشتغال آنچنان توفيقي نداشته و در بخش تورم كه توفيق داشته متاسفانه با ركودي همراه شده كه آن هم حاصل همان كاهش تورم است.

عضو مجمع نمايندگان استان كرمانشاه در ادامه اظهار داشت: دومين مسئله، بحث سياست خارجي است. دولت در عرصه سياست خارجي هم توفيقاتي داشته اما اين توفيقات در اين حوزه با بدعهدي‌هايي از سوي كشورهاي خارجي از جمله آمريكا همراه شده است، كه البته اين هم خودش اسباب خيري بوده است، چرا كه عده‌اي در كشور بودند كه مي‌گفتند مشكلات ما همگي ناشي از عدم ارتباط با آمريكا است و گرفتاري‌هاي ما از اين بابت است كه نمي‌نشينيم با آمريكا گفتگو و مذاكره كنيم. خب اين عده كه بعضاً قريب به بيست سال از زمان دولت اصلاحات بود كه چنين ادعاهايي را مطرح مي‌كردند امروز ديدند كه نتيجه نشستن با آمريكايي‌ها و مذاكره با آنها چيست.

عبدالرضا مصري گفت: امروز همه فهميدند كه آمريكا ذاتاً داراي ويژگي‌هايي است كه به هيچ عنوان نمي‌توان با آن به تفاهم رسيد و همكاري كرد، امروز براي خيلي از مردم جامعه اثبات شده كه آمريكا مانند عقرب است، ذاتاً اهل نيش‌زدن است و به هيچ عنوان از اين كار عقب نمي‌نشيند مگر اينكه نيش آن چيده شود. مردم امروز فهميدند كه نمي‌شود به آمريكا اعتماد كرد، هزينه بابت اين آگاهي بخشي به بخشي از جامعه پرداخت كرديم اما اين هزينه ارزش داشت تا مردم بفهمند كه آمريكا همان شيطان بزرگ است. لذا در شرايط امروز مشخص است كه دولت بايد با ديپلماسي منهاي مذاكره با آمريكا را در نظر بگيرد و به راه خود ادامه دهد.

عبدالرضا مصري در ادامه گفتگوي خود با «نسيم آنلاين» گفت: نظر شخصي من اين است كه در برجام آنچه كه پرداخت كرديم با آنچه دريافت كرديم به هيچ عنوان قابل مقايسه نيست، چرا كه ما نتيجه تلاش سي ساله خود در مجموعه هايي مانند راكتور اراك را از دست داديم. ما بسياري از مجموعه هايي كه برگ برنده و مايه اقتدار و عزت ما در دنيا بود و به اشتباه برخي مي‌گفتند كه اينها برگ فشار عليه ايران است، را در برجام از دست داديم. لذا معتقدم كه آنچه در برجام هزينه كرديم با آنچه بدست آورديم قابل مقايسه نيست، مگر اينكه بگويند احتمالا قرار بوده در آينده وقايعي مانند افزايش فشار ها پيش بيايد و ما با برجام از آن جلوگيري كرديم كه البته اين هم سخني است كه نياز به بررسي و اثبات دارد.

وزير رفاه و تامين اجتماعي دولت نهم خاطرنشان كرد: دولتي ها اوايل گمان مي‌كردند كه با برجام همه مشكلات كشور حل خواهد شد و معجزه اي در كشور رخ خواهد داد و لذا در اوايل دولت تمام توان و انگيزه خود را معطوف به برجام كردند ولي بعد مشاهده كردند كه امامزاده آمريكايي معجزه‌اي براي كشور ندارد.

عضو كميسيون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس  با اشاره به مشاهده تغييراتي در رفتار دولتي ها گفت: با توجه به لايحه اخير دولت مبني بر تسعير ارز، استقراض اوراق مشاركت و گرفتن وام از روسيه، گمان اين مي‌رود كه دولت به اين نتيجه رسيده است كه گشايش در كشور بهتر از تلاش براي تامين خواسته‌هاي آمريكايي‌ها است، لذا اميدواريم كه با كمك مجلس به دولت در تصويب خواسته‌هاي دولت، واقعا به سمت گشايش اقتصادي، خروج از ركود و ايجاد اشتغال حركت كنيم.

وي گفت: به هر حال من گمان مي كنم دولت تلاش خود را كرده و مقدورات و توان دولت در همين بوده كه امروز شاهد آن هستيم.

عدالرضا مصري همچنين با اشاره به اولويت‌هاي يكسال پاياني دوران دولت يازدهم گفت: به نظر من مهمترين بحث كشور ما اشتغال است، دولت بايد به بخش خصوصي اعتماد كند تا اين نيروي جوان مستعد تحصيل كرده بتوانند جذب فضاي كسب و كار كشور شوند. اين جوان ها اميد آينده كشور هستند و اگر آنها نتوانند اشتغال داشته باشند نمي‌توانند زندگي تشكيل دهند و به سمت تعالي حركت كنند.

مصري در پايان گفت: اميدوارم دولت همه توان و هم و غم خود را در عرصه توانمندي جوانان براي ايجاد اشتغال بگذارد و در اين راستا حركت كند. هر چند از كشوري كه 20 ميليارد قاچاق وارد آن مي شود هيچ انتظاري براي ايجاد اشتغال وجود ندارد و اگر يك اراده و عزم قوي در دولت باشد اميدوارم كه بشود تغييراتي ايجاد شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۵۹ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
با این حساب نماینده کرمانشا ه . پس امامزاده روسی شفاء میده !!!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها