کد خبر: ۳۹۱۳۲۶
زمان انتشار: ۱۳:۲۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
قلي‌زاده گفت: عضويت وزير نفت در دانشگاه تهران باعث دور زدن قانون و رانت مي‌شود.

به گزارش پایگاه 598، محمدرضا قلي‌زاده مسئول بسيج پرديس فني دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران تسنيم، درباره درخواست عضويت بيژن نامدار زنگنه وزير نفت در هيئت علمي دانشكده نفت دانشگاه تهران، گفت: ابتدا كه ما اين خبر را شنيديم تصور كرديم شايعه است اما پس از مصاحبه رئيس دانشگاه تهران، متوجه جدي بودن اين قضيه شديم.

وي با بيان اينكه عضويت وزير نفت در هيئت علمي دانشكده نفت دانشگاه تهران هم از لحاظ حقوقي و هم از لحاظ عُرفي و آكادميك داراي اشكال است، اظهار كرد:اگر از لحاظ حقوقي موضوع را بررسي كنيم، وزير نفت در دولت گذشته در هيئت علمي دانشكده «راه و ساختمان» دانشگاه خواجه نصير بازنشسته شده و اكنون به عنوان وزير نفت كه زير مجموعه نهاد رياست‌جمهوري است، مجوز بازگشت به كار برايش صادر شده و نمي‌تواند عضو هيئت علمي دانشگاه باشد. 

مسئول بسيج پرديس فني دانشگاه تهران با اشاره به آيين‌نامه 96 اعضاي هيئت علمي كه از طرف وزارت علوم به دانشگاهها ابلاغ شده است، گفت: حداكثر سنوات خدمت اساتيد به عنوان مربي سي سال است كه با رعايت سقف سني 65 سال، قابل تمديد است؛ البته آقاي وزير نفت شرايط سني 65 سال را هم ندارد.

قلي‌زاده يكي ديگر از ايرادات وارده به عضويت وزير نفت در هيئت علمي دانشكده نفت دانشگاه تهران را تمديد شدن بازنشستگي وي بلافاصله پس از بازنشسته شدنش در هيئت علمي دانشگاه خواجه نصير دانست و گفت: تمديد بازنشستگي پس از گذشت سالهاي متمادي بي معني است.

وي با اشاره به بخشنامه‌اي كه وزارت علوم سال 84 درباره ممنوعيت به كارگيري بازنشستگان در هيئت‌هاي علمي ابلاغ كرده است، اشاره و تأكيد كرد: در سال 84 از طرف وزارت علوم به همه رؤساي دانشگاه‌ها ابلاغ شد كه استخدام مربي به عنوان عضو هيئت علمي در دانشگاه‌هاي شهر تهران به جز در موارد ضروري، ممنوع است؛ با توجه به اينكه آقاي زنگنه از لحاظ موقعيت علمي وضعيت ممتازي در حوره نفت ندارد و شرايط سني و شغلي مناسبي هم براي عضويت وي در هيئت علمي دانشكده نفت دانشگاه تهران متصور نيستيم، بايد در عضويت وي تجديدنظر شود.

مسئول بسيج پرديس فني دانشگاه تهران با بيان اينكه وزير نفت كارشناسي ارشد راه و ساختمان دارد، گفت: سؤال اينجاست كه وي چطور مي‌خواهد با اين شرايط در دانشگاه تهران عضو هيئت علمي دانشكده نفت دانشگاه تهران شود؟!

قلي‌زاده با اشاره به اشكالات عُرفي عضويت وزير نفت در هيئت علمي دانشگاه تهران، گفت: طبق اعلام وزير علوم، 20 هزار نخبه در صف استخدام هيئت علمي قرار دارند كه از نيروي جواني و انگيزه كافي  نيز برخوردارند كه عضويت وزير نفت در اين جايگاه باعث مي‌شود كه به گردش نخبگان و نخبه‌پروري بي توجهي شود.

وي يكي از آسيبهاي جدي عضويت زنگنه در هيئت علمي دانشگاه دانشكده نفت دانشگاه تهران را نهادينه شدن روند جاي گيري غير متخصصها در چنين جايگاه‌هايي دانست و خاطرنشان كرد: اين كار باعث مي‌شود اين موضوع در اذهان ايجاد شود كه در كشور ما افرادي بتوانند با رانتهاي سياسي و اقتصادي قانون را دور بزنند كه اين موضوع خيلي خطرناك است و بايد با رويه مقابله شود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها