يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۳۲۹
زمان انتشار: ۱۳:۵۸     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
عضو حقوقی شورا خطاب به روحانی: خوب شد شما سرهنگ نیستید!
در آخرین جلسه شورایعالی فضای مجازی که به ریاست دکتر روحانی برگزار شد درگیری لفظی رئیس جمهور با یکی از اعضای حقوقی شورا موجب بروز برخی حاشیه ها در این جلسه گردید.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پارس نیوز، در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی که از معدود جلسات برگزار شده در سال اخیر بود عضو حقوقی شورا طبق آئین نامه داخلی و براساس نامه ای که توسط عده ای از اعضا امضا و تحویل شده بود از رئیس جمهور درخواست مطرح شدن موضوع نامه  مبنی بر تشکیل منظم جلسات را داشت که رئیس جمهور به وی اجازه مطرح کردن این موضوع را نمی دهد و وقتی آقای روحانی با تکرار درخواست این عضو حقوقی شورا مبنی برقانونی بودن و براساس آئین نامه بودن  درخواست خود مواجه می شود با عصبانیت تاکید می کند که آیین نامه داخلی شورا را تغییر می دهیم!

پس از پایان جلسه این عضو حقوقی شورا خطاب به رئیس شورایعالی فضای مجازی می گوید:"خوب شد شما سرهنگ نیستید که چنین برخوردی می کنید" که باعث عصبانیت رئیس جمهور و بروز پاره ای درگیری های لفظی می شود.

در این جلسه شورایعالی فضای مجازی همچنین درمورد راه اندازی شبکه ملی اطلاعات بحث می شود که با توجه به اشکالات عدیده ای که اعضای شورا به آن وارد می کنند رونمایی از آن به تائید اعضا نمی رسد و مصوب نمی گردد که البته علیرغم عدم تصویب،  روزبعداز جلسه و در هفته دولت به صورت نمایشی شبکه ملی اطلاعات رونمایی می گردد!

لازم به ذکر است شورایعالی فضای مجازی از بدو تشکیل دولت یازدهم که بیش از 3 سال از آن می گذرد باید جلسات مستمری را تشکیل می داد که تاکنون کل جلسات تشکیل شده به 20 جلسه نیز نمی رسد.این شورا علیرغم اینکه بالاترین مقام تصمیم گیر در فضای مجازی است و با تدبیر مقام معظم رهبری شکل گرفته است به دلیل عدم تشکیل جلسات منظم و عدم توجه رییس جمهور عملا کارایی خود را از دست داده است.

این شورا وظیفه دارد به موضوعات حیاتی کشور در حوزه فضای مجازی نظیر ساماندهی شبکه های اجتماعی و نرم افزارهای پیام رسان که این روزها به صورت افسار گسیخته باعث سست شدن بنیان خانواده هها،افزایش آمار طلاق،افزایش جرم و جنایت،افزایش موارد خلاف امنیت و ایجاد بستر استفاده گروه های تروریستی و ضدانقلاب ،اشاعه پورنوگرافی .....شده است ورود کند که تاکنون به دلایل انتخاباتی و سیاسی به این موضوعات ورود جدی و ثمربخش نداشته است.

گفتنی است بخش عمده ای از پهنای باند اینترنت کشوردر نبود واقعی شبکه ملی اطلاعات همچنان از طریق پروتکل های رمزنگاری شده و فیلتر شکن ها  صرف نرم افزارهای پیام رسان و موتورهای جستجوگر خارجی می شود و تا محقق شدن واقعی شبکه ملی اطلاعات روزانه مبالغ هنگفتی از جیب کاربران داخلی خارج و به جیب تامین کنندگان جهانی اینترنت و واسطه  های داخلی آن ها واریز می شود.

لازم به ذکر است شورایعالی فضای مجازی متشکل از اعضای حقوقی: رئیس‌جمهور (رئیس شورای عالی)، رئیس مجلس شورای اسلامی، رئیس قوه قضائیه، رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، دبیر شورای عالی و رئیس مرکز، دادستان کل کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزیر علوم،تحقیقات و فناوری، وزیر اطلاعات، وزیر آموزش و پرورش، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشور، معاون علمی و فن‌آوری رئیس‌جمهور، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس  شورای اسلامی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران و همچنین اعضای حقیقی:  حجج اسلام و آقایان دکتر سیدسعیدرضا عاملی، مهندس محمد حسین انتظاری، دکتر محمد سرافراز، دکتر حمید شهریاری، دکتر رضاتقی‌پور، دکتر مهدی اخوان بهابادی، مهندس مسعود ابوطالبی، دکتر کامیار ثقفی، دکتر رسول جلیلی و مهندس سیدعزت‌الله ضرغامی می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۰۱ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
اين آقاي رييس در اين چنين برخوردها متاسفانه يد طولايي دارد
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۱۲ - ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
من سرهنگ نیستم،من سرتیپ سرلشکر هستم
پاسخ
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۵۳ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
چه توقعاتي از شيخ حسن دارين؟!! جناب شيخنا در طي بيش از سه سال گذشته تاكنون ,طبق كداميك از خواسته ها ومنويات رهبر حكيم و بصير و صبور اما مظلوم انقلاب رفتار نموده كه در اين مورد بخصوص عمل نمايد؟!!!
از كسي كه دل از خدا بريده و مريد و دلداده كدخداي وحشي و ابرجنايتكار اين كره خاكي شده, نمي توان انتظار زيادي داشت.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها