امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۳۹۱۳۶۱
زمان انتشار: ۱۵:۳۱     ۰۹ شهريور ۱۳۹۵
رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: نفوذي‌ها مي‌خواهند ايران را به سوي شيخ‌نشيني با فروش نفت پيش ببرند در حالي كه رهبري نظام خواستار اقتصاد پيشرفته صنعتي هستند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در هفدهمين اجلاس سالانه بسيج اساتيد كه با عنوان همايش اقتصاد مقاومتي و جايگاه قدرت بين‌المللي ايران در سالن صباي مشهد برگزار شد، گفت: انقلاب اسلامي به دوره بسيار سرنوشت‌ساز خودش رسيده است. به طوري كه از يك طرف پيشرفت شگفت‌انگيزي در تصوير سنگرهاي انقلاب داريم و روز به روز پيوستن به اسلام و درك از اسلام ناب محمدي بيشتر مي‌شود.

وي افزود: در منطقه اتفاقات مهمي رخ داده به طوري كه در لبنان، فلسطين و عراق پيشرفت‌ها غيرقابل باور است و اقتدار جمهوري اسلامي به گونه‌اي است كه مي‌شود اعتبار سخن رئيس‌جمهور نحص آمريكا را درك كرد كه مي‌گويد مسئله سوريه موهاي ما را سفيد كرده است.

نقدي ادامه داد: اين عظمت انقلاب اسلامي كه اينگونه دشمنان را به زير كشيده است، در بحرين رسواترين اتفاقي كه براي دموكراسي غربي مي‌تواند رخ دهد، اتفاق افتاد و نمي‌توانند اين موضوع را هضم كنند و روز به روز شكست‌شان بيشتر مي‌شود. به طوري كه ميلياردها دلار ذخاير ارزي عربستان به جيب آمريكا رفت تا كشت و كشتار آبروي خود را ببرند و حتي آبروي سازمان ملل را هم بردند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين عنوان كرد: امروز يمني‌ها در دروازه‌هاي نجران هستند. تاسيسات نفتي عربستان را با موشك‌هاي خود مورد هدف قرار مي‌دهند كه آنها را به وحشت انداخته است و تمام هستي‌شان در اين منطقه در حال نابودي است.

وي خاطرنشان كرد: دوره بسيار حساس و سرنوشت‌سازي است كه بايد هوشيارانه و دقيق عمل كرد و فرمول عمل را در اين دوره رهبر بزرگوارمان به روشني بيان كرده و آن هم اقتصاد مقاومتي است كه مانع اصلي آن را هم مقام معظم رهبري در بيانات خود عنوان كردند و آن هم نفوذي‌ها هستند كه نمي‌گذارند اقتصاد مقاومتي شكل بگيرد.

وي عنوان كرد: نفوذي‌ها مي‌خواستند ايران را به سمت شيخ‌نشيني وابسته به فروش نفت خام و يك كشور بي‌آينده پيش ببرند و ولايت فقيه تحقق اقتصاد مقاومتي براي دستيابي به يك اقتصاد صنعتي پيشرفته را از ما مي‌خواهند، ما اقتصاد صنعتي پيشرفته را مي‌خواهيم يا يك اقتصاد شيخ‌نشين مفت‌خور؟ اگر اقتصاد صنعتي پيشرفته را مي‌خواهيم اوضاع تمام كشورهايي كه به اين اقتصاد رسيده‌اند روشن است.

نقدي گفت: بايد به تجربه‌هاي جهاني در زمينه اقتصاد پيشرفته توجه كنيم و ببينيم كشورهاي صنعتي چه كرده‌اند، آنها براي گذار از اقتصاد ضعيف و پيش پا افتاده به سمت اقتصاد صنعتي جهاد مضاعف كردند، همه آنهايي كه مي‌گويند ما مي‌توانيم دست‌مان را در جيب‌مان بگذاريم و به اقتصاد مقاومتي برسيم، دروغ مي‌گويند، آنهايي كه مي‌گويند بايد روابط اقتصادي ايجاد كنيم تا پيشرفت كنيم اين جمله علمي نيست، كشورهايي كه چندين سال درب كشور را به تمام واردات بستند و كارمندان اداري‌شان با كمترين هزينه پياده سر كار رفتند و 16 ساعت كار كردند و 8 ساعت حقوق گرفتند توانستند گذار كنند، تاريخ صنعتي شدن هر كشور پر از اقدامات جهادي و فداكارانه است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين دوري از سياست‌زدگي را نخستين قدم براي پيشبرد اقتصاد كشور دانست و عنوان كرد: بايد اقتصاد را از وجه‌المصالحه شدن براي شعارهاي انتخاباتي نجات دهيم، يكي مي‌گويد من 100 روزه مشكلات را حل مي‌كنم. يكي مي‌گويد يارانه را افزايش مي‌دهم، اقتصاد را بايد از اين‌ها نجات دهيم. اقتصاد بايد بر مبناي علم باشد.

نقدي گفت: با سرنوشت و تاريخ كشور بازي نكنيم، چرا اقتصاد شده است يارانه سياست خارجي؟ چه كسي گفته است كه اگر به مقاومت كمك نكنيم اقتصاد‌مان شكوفا مي‌شود؟ ما اگر به مقاومت كمك نكنيم امنيتي نداريم كه بتوانيم كارخانه‌ها را فعال كنيم. يعني مقدمه اوليه اقتصاد كه امنيت است، نيز وجود نخواهد داشت.

وي اضافه كرد: اينگونه نيست كه بگوييم اينها هزينه است، امنيت سرمايه است و براي هر پيشرفتي امنيت بايد باشد ولي اين تصور را در مردم به وجود آوردند كه نبايد براي مقاومت هزينه كنيم كه اين مسائل فقط شعار است.

وي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي بايد يك مسئله فراجناحي باشد زيرا اين بحث فراتر از مسائل سياست‌بازي و جناحي است و ما بايد به صورت علمي به آن بپردازيم و به نتيجه علمي آن پايبند باشيم.

به گفته وي علم به ما مي‌گويد كه خام‌فروشي نفت معارض اقتصاد مقاومتي است. ولي ما خام‌فروشي را انجام مي‌دهيم و اسمش را هم اقتصاد مقاومتي مي‌گذاريم و افتخار مي‌كنيم، مي‌گوييم الحمدالله كه نفت بيشتري را فروختيم. در حالي كه بايد بگوييم استغفرالله.

نقدي ادامه داد: نبايد هر كسي در اقتصاد مقاومتي وعده شيرين‌تري بدهد و نتواند آن را عملي كند و مشكلات باقي بماند زيرا اين مسئله بسيار جدي است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: در قرارداد AFTF موسسه‌اي كه مبارزه با پولشويي را نظارت مي‌كند بايد بگوييم كه با بانك‌ها و شركت‌ها كه تحريم هستند، كار نمي‌كنيم و مؤسسات خودمان تحريم را شروع كنند و بگويند ما با شما معامله نمي‌كنيم زيرا تحريم هستيم. درحالي كه سپاه، صدا و سيما و شركت‌هاي پيشروي فناوري ما تحريم هستند.

وي افزود: بر فرض كه امتيازاتي را داديم ولي مقام معظم رهبري فرمودند كه امتياز نقد نبايد در برابر امتياز نسيه بدهيم. اين حرف را بايد گوش كرد. حرف ولي‌امر است. بر فرض تصورات ما درست بود و امتيازاتي را داديم آيا اقتصاد مقاومتي اتفاق مي‌افتد؟ بر فرض كه گشايش دلاري ايجاد كرديم چه اتفاقي مي‌افتد؟ اينكه هر لحظه بتوانند ما را تحريم كنند كه اقتصاد مقاومتي نيست.

نقدي اضافه كرد: بر فرض موسسات تحريم شده را منحل كرديم و حتي افراد تحريم‌شده را زنداني كرديم و دل آمريكا هم خنك شد. ايا اين اقتصاد مقاومتي است؟ به جاي اينكه 6 سال از اواسط دولت قبل تاكنون به دنبال گشايش دلاري هستيم اگر به دنبال حذف دلار از اقتصاد جهاني مي‌دويديم تاكنون حذف شده بود، امروز بسياري از كشورها هم‌درد ما هستند و از دست دلار عاجز و ناراحت هستند، امروز نجات بشريت از دست دلار از رزم مجاهدين حماس در فلسطين و حزب‌الله در لبنان مهمتر است، اين اقتصاد مقاومتي است.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين گفت: ما چند مقاله و كرسي نظريه‌پردازي در مورد اين مسائل داشتيم، مشكلي كه ما داريم اين است كه در مسائل مختلف كه مقام معظم رهبري تاكيد مي‌كنند، ما به عنوان تكرار كننده شعارهاي كلي عمل مي‌كنيم. به طور مثال در اتاق من كتاب‌هاي اقتصاد مقاومتي از روي ميز به سقف هم مي‌رسد ولي تمام اين كتاب‌ها يكسري مسائل كلي را بيان كردند،‌اگر قرار است مقاله‌اي نوشته شود بايد به دنبال مسائل كاربردي باشيم، از دانشگاه استدعا دارم بر روي مسائل كاربردي كار كنند.

نقدي عنوان كرد: كانديداهاي انتخاباتي يكسري مسائل را مي‌گويند ولي نمي‌توانند اجرا كنند زيرا فقط كليات بيان مي‌شود، همه مي‌گويند نرخ سود بانكي را پايين بياوريد، با قاچاق مبارزه كنيد ولي پول نفتي كه دولت مي‌فروشد تبديل به واردات مي‌شود. ما بايد دوگانه‌ها را حل كنيم.

وي افزود: همه مي‌گويند راه چاره اقتصاد، مردمي شدن آن است، امام خميني (ره) در فضايي كه تفكرات سوسياليستي در آن تاثير داشت، بارها فرمودند كه اقتصاد بايد مردمي شود. چه كسي بايد اينها را كاربردي كند؟

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: وقتي نرخ سود بانكي را پايين مي‌آوريم سپرده‌گذاران پول‌هايشان را از بانك‌ها مي‌برند و به كار سكه مي‌زنند كه از اين طريق قيمت سكه و ارز بالا مي‌رود، سؤال علمي اين نيست كه ما آيا بايد سود بانكي را كاهش دهيم يا خير؟ سؤال اين است كه چگونه سود را كاهش دهيم كه موجب فرار سپرده‌ها از بانك‌ها و گسترش بورس‌بازي نشود، ما بايد هر دو طرف مشكل را حل كنيم، مي‌خواهيم شركت‌ها را خصوصي كنيم ولي عده‌اي چنبره مي‌زنند و مي‌خواهند مفت بخرند كه اگر گران هم بفروشيم كسي نمي‌خرد. بنابراين پرونده خصوصي‌سازي سال‌ها باقي مي‌ماند.

وي خطاب به اساتيد دانشگاه گفت: مسائل را كاربردي كنيد، بايد صدها مقاله درباره حذف دلار نوشته شود حتي همايش گذاشته شود، اين هم يك شاه و صدام است كه بايد از ميان برداشته شود.

وي با بيان اينكه مسئله انضباط اقتصادي نيز بسيار اهميت دارد، تاكيد كرد: ممكن نيست يك اقتصاد بدون انضباط اقتصادي و حساب و كتاب شكوفا شود، يك انضباط بسيار سخت‌گيرانه بايد بر اقتصاد اعمال شود. ما بايد در مورد مسائل گمرك، قاچاق و گردش‌هاي مالي آزاد بسيار جدي باشيم ولي به دليل اينكه اين بحث‌ها را سياسي و انتخاباتي مي‌كنيم تمام مسئولان كه ميخواهند راي بياورند مي‌گويند ما به حساب‌هاي مردم سرك نمي‌كشيم. در حالي كه بايد در گردش‌هاي مالي اشراف باشد.

نقدي اضافه كرد: ما براي اداره دولت اسلامي سندي محكم‌تر از نامه اميرالمومنين به مالك اشتر نداريم كه امام فرمودند ما نبايد با مردم سخت‌گير باشيم و با كارگزاران نرم بلكه بايد بر عكس باشد. در حالي كه ما 180درجه خلاف اين مسئله موضع مي‌گيريم.

وي با بيان اينكه اميرالمومنين پيرامون ماجراي كارگزار متخلف دستور سختي مي‌دهند، گفت: اغماض بايد براي مردم باشد نه براي كارگزاران. براي مردم سخت‌گيري مي‌كنيم ولي زماني كه نوبت به كارگزاران مي‌رسد كه اموال مردم را بالا كشيدند برخوردي نمي‌كنيم، براي اقتصاد پيشرفته يكي از اقدامات قطعي انضباط شديد اقتصادي است. نمي‌شود صاحبان ثروت‌هاي بزرگ را در راس امور گذاشت همانطور كه امام خميني فرمودند كارگزاران نظام بايد از طبقه متوسط و مادون متوسط باشند.

رئيس سازمان بسيج مستضعفين اظهار داشت: در دولت قبلي برنامه‌ اقتصادي را ارائه كرديم كه اعضاي كابينه آن را تائيد كردند ولي اجرايي نشد. به اين دولت هم نامه‌اي نوشتيم و بخش‌هاي مهم برنامه را ارائه كرديم كه بسياري از كارگزاران و متخصصان آن را تائيد كردند ولي اجرا نشد. حالا اعلام آمادگي مي‌كنيم كه طرح‌هاي بدون تخيل، بدون نياز به پول‌هاي آنچناني كه فقط از طريق همت و برنامه‌ريزي و استفاده از برخي اختيارات قابل اجراست را ارائه مي‌كنيم.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها