يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۹۱۳۹۲
زمان انتشار: ۰۱:۱۷     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
ازدحام افرادی که برای گرفتن عکس با هنرمندان به مجلس ختم زنده‌یاد داود رشیدی در مسجدجامع شهرک غرب رفته بودند، نارضایتی خانواده این هنرمند را سبب شدند.
به گزارش پایگاه 598، «ایسنا» درباره شرایطی که عصر سه‌شنبه در مسجد جامع شهرک غرب حاکم بود نوشت:

مراسم یادبود داوود رشیدی درحالی برگزار شد که داستان تکراری ازدحام مردم برای دیدن هنرمندان و گرفتن عکس و فیلم یادگاری از هنرمندان حاضر در مسجد جامع شهرک غرب باز هم اتفاق افتاد.

در این مراسم که عصر 9 شهریور ماه از ساعت 18 آغاز شد و تا ساعت 19:30 ادامه داشت، صالحی رییس سازمان انرژی اتمی، محمدرضا عارف،کواکبیان، حجت‌الله ایوبی، علی مرادخانی، علیرضا تابش، علی نصیریان، داریوش اسدزاده، داریوش مهرجویی، ابراهیم حاتمی‌کیا،سیروس ابراهیم‌زاده، منوچهر شاهسواری، لیلا حاتمی، افسانه بایگان،ستاره پسیانی، بیژن امکانیان، مجید انتظامی، حسین مسافرآستانه، اکبر زنجانپور،سیروس الوند، علی مصفا، نسیم ادبی،شبنم مقدمی، پانته آپناهی ها، پانته آبهرام،داریوش کاردان،آهو خردمند، الهام پاوه‌نژاد، آزاده پورمختار،فرشته طائرپور، مجید مظفری، افسر اسدی، باران کوثری، مهشید افشارزاده، امیر آقایی، ستاره اسکندری،ملکه رنجبر،کمند امیر سلیمانی، رعنا آزادی‌ور،مسعود فروتن، و... حضور داشتند.

روحانی مجلس یادبود داود رشیدی به درگذشت هنرمندان تازه درگذشته از جمله عباس کیارستمی اشاره کرد و از داود رشیدی به عنوان هنرمندی که فعالیت‌های شاخص هنری داشته و دارای نشان درجه یک هنری است،یاد کرد و گفت: از دست رفتن آنها فضای غم‌انگیزی را در جامعه ایجاد کرده است.

او در حالیکه از برخی بزرگان سینما نام می‌برد به پرویز پرستویی اشاره کرد و افزود: نقش رضا مارمولک را خوب بازی کرده است.

این روحانی همچنین خطاب به مردم که آرامش روحی صاحبان عزا را به هم ریخته بودند،خواست آرامش را به بهانه گرفتن، یک عکس به مخاطره نیندازند.

در حاشیه:

مراسم یادبود از ساعت 18 با حضور تعداد زیادی از مردم آغاز شد، انبوهی از مردم در سالن نشسته بودند تا جایی که برخی میزبانان از آن‌ها تقاضا می‌کردند سالن را ترک کنند تا افراد دیگری که پشت در مانده‌اند بتوانند وارد شوند.

این درخواست از سوی روحانی و واعظ مجلس هم مطرح شد اما تقریباً بیشتر حاضرانی که نسبتی با بازماندگان نداشتند، اهمیتی به این حرف‌ها ندادند و بیشتر به دنبال گرفتن عکس و دیدن هنرمندان محبوب‌شان بودند.

پس از پایان مراسم در ساعت 19:30 دقیقه هم جمعیت زیادی در جلوی درب ورودی بخش بانوان تونلی را تشکیل داده بودند و در حالی که موبایل‌های خود را در دست داشتند، آماده‌ی عکس گرفتن از هنرمندانی که از مسجد بیرون می‌آمدند بودند. این ازدحام ترافیک شدیدی را در خیابان منتهی به مسجد جامع شهرک غرب ایجاد کرده بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲:۰۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
۱
۰
آیا جمعیت حاضر در ختم یک دانشمند هم می آیند
آیا با دانشمندان هم عکس می گیرند
جامعه به کدام سمت می رود؟
پاسخ
بچه رزمنده 35 ساله ازقم
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۱۲ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
بنام خداسلام علیکم ؛ برای شرکت در ختم یک شهید چطور ؟ آیا می آیند ؟بقول نیما یوشیج که می گوید :غم این خفته چند خواب در چشم ترم می شکند - التماس دعا
جدیدترین اخبار پربازدید ها