أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۳۹۱۴۰۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۵     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران از واردات سیب فرانسوی و لیموترش به ایران خبر داد و گفت: نجات بازار در گرو ساماندهی واردات است.
به گزارش پایگاه 598، حسین مهاجرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شمال استان تهران در مورد وضع بازار میوه و تره‌بار اظهار داشت: افزایش قیمت بر بازار میوه و تره‌بار را به شکل محسوس شاهد نیستیم.

وی تصریح کرد: بازار میوه و تره‌بار از طریق کمیته بازرسی اتحادیه به دقت رصد می‌شود و با مخالفان برخورد جدی صورت خواهد گرفت.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه ازجمله اقلام وارداتی به داخل کشور لیموترش است، اضافه کرد: متأسفانه لیموترش هم در بحث واردات به تولیدات داخل کشور زخم زده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران ادامه داد: بیش از 40 هکتار از اراضی کشت لیموترش در داخل کشور داریم و بیش از یک هزار و 400 تن لیموترش در اقصی نقاط کشور به‌ویژه شیراز کشت می‌شود.

مهاجرانی با اشاره به اینکه نه‌تنها لیموترش بلکه سیب هم از اقلام وارداتی است، تصریح کرد: بالغ‌بر 900 هکتار اراضی تولید سیب باکیفیت در کشور وجود دارد و در سال‌های قبل به میزان 3 میلیون و 300 هزار تن سیب در کشور از این اراضی برداشت شده است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران با بیان اینکه متأسفانه سیب فرانسوی در بازار به مردم عرضه می‌شود، اضافه کرد: باغداران تولیدکننده سیب از این جریان آسیب‌هایی جدی دیده‌اند.

مهاجرانی با تأکید بر اینکه ایران به محل کشت برخی اقلام دارای برچسب واردات تبدیل شده است، تصریح کرد: موز از اقلام وارداتی است که در داخل کشور تولید می‌شود.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار استان تهران ادامه داد: نوار شمالی و برخی مناطق جنوبی ایران اسلامی زیر کشت موز رفته‌اند؛ ولی با وجود محدودیت فصل کشت موز در ایران، موز داخلی جوابگوی نیاز داخل نیست و به واردات آن نیاز داریم.

مهاجرانی با اشاره به اینکه باید واردات کالاهای دارای تولید مشابه داخلی ساماندهی شود، اظهار داشت: این اقدام برای نجات بازار لازم و ضروری است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۷ - ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
نجات بازار با سرطان وارد اتی از فرانسه
پاسخ
دعاگو
Iran, Islamic Republic of
۲۲:۵۵ - ۲۷ شهريور ۱۳۹۵
۰
۰
عجب آدمهای بی انصافی هستند وقتی پای صادرات پیش می آید از میوه گرفته تا خاک مملکت را صادر میکنند وقتی برای تامین نیاز این ملت بد بخت واردات صورت می گیرد عو عو میکنند پس این مردم بمیرند ؟ تاشما زالو صفتان به سود های نا مشروع و حرامتان برسید ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها