کد خبر: ۳۹۱۴۰۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۰     ۱۰ شهريور ۱۳۹۵
رهبر انقلاب مردمی یمن تأکید کرد، هدف طرف مقابل (ائتلاف متجاوزان و حامیانش) از مذاکرات کویت، تحقق آن چیزی بود که نتوانست در نبرد به آن برسد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از العالم، "عبدالملک بدرالدین الحوثی" روز سه شنبه در اظهاراتی تأکید کرد: قبل از آغاز تجاوز به یمن، در این کشور هیچ کسی تهدید به شمار نمی‌آمد، و همه گروه‌ها و احزاب سیاسی مشغول گفتگو بودند.

سایت شبکۀ المسیره یمن به نقل از الحوثی افزود: متجاوزان، خیزش مردم یمن را برخلاف خواست و به ضرر پروژه‌ها و برنامه‌هایشان دیدند.
الحوثی خاطرنشان کرد: گروه‌های انقلابی، تلاش کردند تا از همه راه‌ها حسن نیت خود را در قبال کشورهای اسلامی و عربی، نشان دهند.

دلیل نگرانی ائتلاف متجاوز و حمله به یمن

رهبر انقلاب مردمی یمن تأکید کرد: دلیل نگرانی آنها از دست ما و همه ملتهای آزادۀ منطقه، مسیر و روش ‌آزای‌خواهانه و ضد استبدادی و مخالفت با هیمنه و سلطۀ بیگانگان است.

الحوثی با اشاره به بهانه‌های واهی ائتلاف متجاوز سعودی برای حمله به یمن، اظهار داشت: آنان (کشورهای متجاوز) حق ندارند ما را به دشمنی با ایران مجبور کنند، درحالیکه ایران کشوری اسلامی است و مواضع این کشور درقبال مسائل امت اسلامی مثبت می‌باشد.
وی افزود: آنان (کشورهای متجاوز) موضع‌گیری در قبال سیاستهای آمریکا را یک موضوع ایرانی معرفی کردند تا کسی جرأت نکند موضوع دشمنی با "اسرائیل" را مطرح کند.

وقتی روابط با اسرائیل معیار عرب بودن می‌شود!

الحوثی با ابراز تعجب از مواضع باطل برخی دولتهای عربی در قبال رژیم صهیونیستی ادامه داد: آنان (کشورهای ائتلاف متجاوز) روابط با اسرائیل را به معیاری برای اثبات عرب بودن تبدیل کرده‌اند.

الحوثی با بیان اینکه انقلاب یمن امتداد هیچ هدفی نمی‌باشد و به نفع هیچ طرفی فعالیت نمی‌کند، اظهار داشت: تجاوز (به یمن) برای کشورها و ملتهای منطقه موضوعی غافلگیر کننده بود؛ اگر ملت یمن پیش‌بینی می‌کرد که این تجاوزگری تا این حد وحشیانه و جنایتکارانه است، به صورت بهتر و با قدرت بیشتری برای دفاع از خود، و حمایت از سرزمین و آزادیش آماده می‌شد.

گزینه‌ای جز مقابله با متجاوزان وجود ندارد
وی با اشاره به این که ائتلاف متجاوز به دنبال تکه تکه کردن و تجزیۀ یمن بدون هیچ مانعی می‌باشد، خاطرنشان کرد: این تجاوزها خسارتها و ضررهای فراوانی به ملت ما وارد کرد، ولی حجم این درد و رنج هر اندازه که باشد، گزینه‌ای جز مقابله با آن وجود ندارد.

رهبر انقلاب یمن، تأکید کرد که کمیتۀ انقلابی در حفظ نهادها و مؤسسات دولتی و جلوگیری از فروپاشی آنان موفق عمل کرد، درحالیکه اولویت آن مقابله با متجاوزان است.
الحوثی افزود: اگر فسادی در این بین وجود داشته، مسأله‌ای فرده است، و باید همه فاسدان تک تک بازخواست شوند.

الحوثی درخصوص اوضاع استانهای جنوبی گفت: به برادران جنوبی قبل از حرکت به سوی جنوب و پس از آن گفتیم که اگر مانع حملات و جنایت‌های القاعده و باندهای مسلح هادی (رئیس جمهور مستعفی و فراری مورد حمایت عربستان) شوند، کسی به آنجا نخواهد رفت؛ ولی کسی را نیافتیم که در این زمینه اقدام کند.
وی افزود: از برادران ما در جنوب برخلاف منافع آنان سوء استفاده شد، و گذر زمان این موضوع را برای آنان آشکار خواهد کرد.

الحوثی تأکید کرد که گروه‌های آزاده و افراد عاقل در جنوب یمن باید برای حفظ اهالی این منطقه در مقابل سوء استفاده‌ها وارد عمل شوند.

الحوثی اظهار داشت: هیچ کسی نمی‌تواند به بهانۀ هرگونه کوتاهی در این‌جا یا آنجا به ملت خود خیانت کند و با کشورهای بیگانه علیه سرزمینش همدست شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها